AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Traff en venninne av meg idag, vi pratet om nytt og gammelt og hun fortalte meg at hun akkurat hadde gjort en abort på sykehuset, jeg vet fra tidligere av at dette er ikke den første gangen, jeg spurte hvorfor og hun sa bare at " det var ikke det riktige tidspunktet å få barn på" Jeg kjenner jeg ble så sint! her går folk rundt å tar aborter i hytt og pine,mens vi her sliter i mnd og ÅR for å bli gravid 1 gang! jeg ble så sint og sa på gøy til henne " du skulle ikke tatt abort, du kunne gitt det til meg" så kom jo hele bøtta om at jeg er gift, god jobb, flott mann, hus, hage,hund, katt, meeeeeeeeeen... INGEN BARN???!!! dfghjkløæsdfghjkløsdfghjklwertyuiovbnm, Beklager,måtte bare få ut litt frustrasjon! Anonym poster: a58d207696bebd45b1b2c7ab999fd467 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 23. februar 2013 Du kom med en bedriten kommentar. Anonym poster: 92a863ec87075960037db478647099f4 70
Gjest Eurodice Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Det finnes sikkert en del som ser like lett på å ta abort som å kverke en mygg. 9
Populært innlegg frøkna Skrevet 23. februar 2013 Populært innlegg #4 Skrevet 23. februar 2013 Vet jo ingenting om dere, men at det er vanskelig for deg å bli gravid er ikke hennes feil. Det kan ha vært like vanskelig for henne å ta aborten, så syns kommentaren din var lite gjennomtenkt og smakløs. 57
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Ikke sikkert hun tar så lett på det som du oppfattet. Og dessuten er jeg enig i AB over, din kommentar "på gøy" var ikke særlig snill. Den kunne du spart deg. Livet er urettferdig, sånn er det bare. Det er ikke hennes skyld at du ikke kan få barn, og du bør ikke prøve å gi henne dårlig samvittighet for hverken at hun tok abort (det klarer hun muligens helt selv, det vet du lite om) eller at du ikke kan få barn. Anonym poster: 691e86655c3e9f5975fcc41c4bbe5133 19
Gjest Eurodice Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Ikke sikkert hun tar så lett på det som du oppfattet. Og dessuten er jeg enig i AB over, din kommentar "på gøy" var ikke særlig snill. Den kunne du spart deg. Livet er urettferdig, sånn er det bare. Det er ikke hennes skyld at du ikke kan få barn, og du bør ikke prøve å gi henne dårlig samvittighet for hverken at hun tok abort (det klarer hun muligens helt selv, det vet du lite om) eller at du ikke kan få barn. Anonym poster: 691e86655c3e9f5975fcc41c4bbe5133 Når denne venninnen har tatt abort to ganger fordi det ikke passer med barn akkurat nå, virker det ikke som samvittigheten plager henne noe særlig. 15
Rubies_ Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 OK, first of all: Det er ikke venninna di sin feil at du ikke blir gravid. For det andre så forstår jeg at det er irriterende for deg at du ikke blir gravid, men du må nesten bare beherske deg og ikke la det gå utover andre som ikke kan styre din reproduksjonsevne. Personlig syns jeg 2 aborter er litt mye, men det er venninna di sitt valg, og sånn er det. 14
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Når denne venninnen har tatt abort to ganger fordi det ikke passer med barn akkurat nå, virker det ikke som samvittigheten plager henne noe særlig. Mulig, men det er fortsatt ikke venninnens skyld at AB ikke kan få barn. Jeg har en venninne selv som har 3 aborter bak seg, fordi p-pillene ikke virker som de skal på henne. Hun tar absolutt ikke lett på det, og kunne aldri falt meg inn å dømme henne for det, eller å "beskylde" henne for andres barnløshet. Anonym poster: 691e86655c3e9f5975fcc41c4bbe5133 26
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #9 Skrevet 24. februar 2013 Du kom med en skikkelig usmakelig kommentar. Uansett om du ikke kan få barn og om hun tar abort 10 ganger, så har ikke det noe med hverandre å gjøre. Det hadde ikke hatt noe å si for deg om hun hadde født barna heller? Du hadde sikkert syns det hadde vært kjipt om hun hadde ploppet ut 10 barn også.. Kan skjønne at det føles kjipt, men hold det inni deg isåfall. Anonym poster: 8896b36c795a22c1d6b62ed64bad6fff 18
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #10 Skrevet 24. februar 2013 ikke ok kommentar fra deg. dette fra en som har vert igjennom 4 iui og 3 ivf og hvis alt går bra har termin i oktober Anonym poster: cfb5b0535996a52f189852544331e554 8
Gjest jente8923 Skrevet 24. februar 2013 #11 Skrevet 24. februar 2013 Greit nok at kommentaren var unødvendig, men jeg syns jo at hvis man blir gravid og tar abort fordi man ikke ønsker barn så dobbelsikrer man neste gang. Piller og kondom. 3 ganger er mye og da burde man ha lært. Men det finnes mer konstruktive måter å si det på. Ville aldri sagt noe sånt til noen for det kan være vanskelig selv om de ikke gir uttrykk for det, men lov å tipse om kondom. Velger folk å ikke dobbelsikre når de vet at pillene ikke funker optimalt har man seg selv å takke. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #12 Skrevet 24. februar 2013 Enig med folk over her, enkelte mennesker viser så utrolig lite tiltrekkende sider av seg selv med engang de får kjenne på litt motgang. Noen sliter med å få barn, mange sliter med økonomi, noen sliter med jobb/skole, noen sliter med sykdommer, helse, vennskap, familieproblemer osv. Jeg ville personlig heller hatt problemer med å få barn, enn å ha tinnitus. Venninna di nevnte det jo til og med for deg, at du har mann, hus, god jobb osv. Hva forventer du ut av livet egentlig? At du skal gå på en rosa sky hele veien? Vel, velkommen til virkeligheten! Hadde ei bekjent på facebook også som kom med slikt oppgulp i en periode der hun slet med å få barn, mens venninner av henne naturlig nok ble gravide. Hun kom da med ondskapsfulle og bebreidende utsagn om at "åh, alle rundt meg får det til. når er det min tur?" Unnet ikke venninene gleden over å få barn, klarte ikke glede seg på andres vegne. Etterhvert fikk hun et par unger med prøverør, og da var det "plutselig" så kos med alle som hadde unger. Hva gjør du dersom du havner i en bilulykke og havner i rullestol? Går rundt og bebreider alle som kan gå? Janteloven. Anonym poster: 0dd3024e937664381ff76b61b88acfea 16
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #13 Skrevet 24. februar 2013 ta den janteloven din ett sted der solen ikke skinner Anonym poster: 3240126a918b8cf4c66074174d86a298 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #14 Skrevet 24. februar 2013 ta den janteloven din ett sted der solen ikke skinner Anonym poster: 3240126a918b8cf4c66074174d86a298 Hva skal det bety? Er det du som er TS, som ikke tåler å ha vanskeligheter med noe andre ikke sliter med her i livet? Anonym poster: 0dd3024e937664381ff76b61b88acfea
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2013 #15 Skrevet 24. februar 2013 Traff en venninne av meg idag, vi pratet om nytt og gammelt og hun fortalte meg at hun akkurat hadde gjort en abort på sykehuset, jeg vet fra tidligere av at dette er ikke den første gangen, jeg spurte hvorfor og hun sa bare at " det var ikke det riktige tidspunktet å få barn på" Jeg kjenner jeg ble så sint! her går folk rundt å tar aborter i hytt og pine,mens vi her sliter i mnd og ÅR for å bli gravid 1 gang! jeg ble så sint og sa på gøy til henne " du skulle ikke tatt abort, du kunne gitt det til meg" så kom jo hele bøtta om at jeg er gift, god jobb, flott mann, hus, hage,hund, katt, meeeeeeeeeen... INGEN BARN???!!! dfghjkløæsdfghjkløsdfghjklwertyuiovbnm, Beklager,måtte bare få ut litt frustrasjon! Anonym poster: a58d207696bebd45b1b2c7ab999fd467 Jeg forstår det er tøft for deg, men det er ikke din venninnes feil at du ikke blir gravid. 6
super-s Skrevet 24. februar 2013 #16 Skrevet 24. februar 2013 Enig med folk over her, enkelte mennesker viser så utrolig lite tiltrekkende sider av seg selv med engang de får kjenne på litt motgang. Noen sliter med å få barn, mange sliter med økonomi, noen sliter med jobb/skole, noen sliter med sykdommer, helse, vennskap, familieproblemer osv. Jeg ville personlig heller hatt problemer med å få barn, enn å ha tinnitus. Venninna di nevnte det jo til og med for deg, at du har mann, hus, god jobb osv. Hva forventer du ut av livet egentlig? At du skal gå på en rosa sky hele veien? Vel, velkommen til virkeligheten! Hadde ei bekjent på facebook også som kom med slikt oppgulp i en periode der hun slet med å få barn, mens venninner av henne naturlig nok ble gravide. Hun kom da med ondskapsfulle og bebreidende utsagn om at "åh, alle rundt meg får det til. når er det min tur?" Unnet ikke venninene gleden over å få barn, klarte ikke glede seg på andres vegne. Etterhvert fikk hun et par unger med prøverør, og da var det "plutselig" så kos med alle som hadde unger. Hva gjør du dersom du havner i en bilulykke og havner i rullestol? Går rundt og bebreider alle som kan gå? Janteloven. Anonym poster: 0dd3024e937664381ff76b61b88acfea Er det et onskapsfullt utsagn? 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #17 Skrevet 24. februar 2013 Er det et onskapsfullt utsagn? Det var et eksempel på et bebreidende og sytete innlegg. De ondskapsfulle gikk på at det burde vært hun som fikk de 3 barna en venninne hadde, da hun hadde bedre råd enn hun som fikk barna. En annen kommentar gikk på at hun burde fått barn i motsetning til en venninne som hun mente var styggere enn seg selv og som derfor førte videre de trekkene til barna.................................... Anonym poster: 0dd3024e937664381ff76b61b88acfea 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #18 Skrevet 24. februar 2013 Traff en venninne av meg idag, vi pratet om nytt og gammelt og hun fortalte meg at hun akkurat hadde gjort en abort på sykehuset, jeg vet fra tidligere av at dette er ikke den første gangen, jeg spurte hvorfor og hun sa bare at " det var ikke det riktige tidspunktet å få barn på" Jeg kjenner jeg ble så sint! her går folk rundt å tar aborter i hytt og pine,mens vi her sliter i mnd og ÅR for å bli gravid 1 gang! jeg ble så sint og sa på gøy til henne " du skulle ikke tatt abort, du kunne gitt det til meg" så kom jo hele bøtta om at jeg er gift, god jobb, flott mann, hus, hage,hund, katt, meeeeeeeeeen... INGEN BARN???!!! dfghjkløæsdfghjkløsdfghjklwertyuiovbnm, Beklager,måtte bare få ut litt frustrasjon! Anonym poster: a58d207696bebd45b1b2c7ab999fd467 Du ble så sinna og sa "på gøy" til henne? Hvordan henger det sammen egentlig? Hadde jeg vært venninna di hadde jeg kalt deg for en skikkelig fitte, for det var jaggu slik du oppførte deg. Det er da vel ikke hennes feil at du ikke kan bli gravid. Herregud. Anonym poster: 00206769b7fc2d3fe01292e9e37b6222 14
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #19 Skrevet 24. februar 2013 Synes du TS bør prøve å fokusere på de tingene du har i livet ditt som faktisk er positivt. Alle kan ikke få det som de vil hele tiden, og aldri møte på noen som helst vanskeligheter. Vær glad for at du f.eks ikke har kreft, eller andre hemninger. Det virker som at du ellers er frisk, og har både jobb, mann, dyr og hus. Fokuser på det, reis litt, lev litt, og gjør andre ting. Virker jo egentlig som at du alt i alt har det bedre enn mange andre. Du bor i Norge og har masse muligheter. Det å ha barn er ikke ALT her i livet, tro det eller ei. Det er lett å henge seg opp i det man ikke kan få. Du har jo vokst opp uten å ha født barn, og hvis du ca 30 år nå, så skal du vel klare 30 år til uten barn? Det er da ingen dødsdom! Synes innlegget ditt bærer en del preg av at du virker både smålig og bortskjemt. Selv om jeg sliter med synet mitt, går jeg ikke rundt og bebreider andre for dette, eller ber andre om å bytte syn med meg. Jeg blir ikke kjempesinna om andre kommer fra optikeren med et resultat om at de fortsatt har perfekt syn. Det blir for barnslig, umodent og uten hensikt å drive på slik, TS. Dersom dette tynger deg såpass at du ikke klarer å tenke på annet, synes jeg du bør oppsøke en psykolog snarest og få noen andre perspektiver på livet. Anonym poster: 0dd3024e937664381ff76b61b88acfea 9
super-s Skrevet 24. februar 2013 #20 Skrevet 24. februar 2013 Det var et eksempel på et bebreidende og sytete innlegg. De ondskapsfulle gikk på at det burde vært hun som fikk de 3 barna en venninne hadde, da hun hadde bedre råd enn hun som fikk barna. En annen kommentar gikk på at hun burde fått barn i motsetning til en venninne som hun mente var styggere enn seg selv og som derfor førte videre de trekkene til barna.................................... Anonym poster: 0dd3024e937664381ff76b61b88acfea Oi! Da er jeg enig.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå