Gå til innhold

Brud med dårlig selvbilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Er jeg den eneste som til tider sliter med et veldig dårlig selvbilde?

Bryllupet er ikke før om halvannet år, men kjenner jeg allerede stresser med at jeg vil slanke og stramme opp kroppen.

For noen år siden veide jeg nesten 93 kilo og har på egenhånd gått ned til rundt 70.

Jeg er mindre enn jeg har vært på lenge, men i hodet mitt har jeg alltid hatt et mål om å komme meg ned til 65.

De siste kiloene sitter som lim. Jeg jobber som satan, men vekta rekker seg ikke mye. Vektmessig har jeg vært relativt stabil det siste året.

Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til å prøve kjole. Kommer jeg til å finne noe som kroppen ser bra ut i?

Det er bare så vanskelig å holde motet oppe når man føler seg sånn man gjør. Jeg vil se smashing ut på bryllupsdagen. Virkelig smashing.

Kanskje noen har gode råd for hvordan man skal bli kvitt de vanskelige siste kiloene. Og ikke minst hvordan man blir glad i den kroppen man er født med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

styrketrening. det er det eneste som toner kroppen din slik du vil ha den. vær flink med mat, og begynn med skikkelig styrketrening.

Og gakk hen og prøv en kjole eller tre. Jeg er helt sikker på at det får deg i bedre humør - med tanke på hvor sinnsykt flink du har vært så langt :)

Lykke til på veien videre :)

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Du, det er 5 kilo, og du har halvannet år. Det kommer til å gå fint :) Bare husk at det er ikke sikkert kroppen vil forandre seg så utrolig mye med 5 kilo, er sikker på at du allerede ser flott ut!

Selvfølgelig finner du en kjole du ser smashing ut :)

Skrevet

Jeg vet der bare er 5 kilo. Men jeg har jobbet for de 5 et år nå. Uten at det har endret seg. Så hvorfor skal det da funke det kommende året?

Gjest Daenerys
Skrevet

Tror du at du blir lykkeligere av å veie 5 kilo mindre? Hvis du virkelig tenker etter?

Ellers vil jeg også si styrketrening for å tone kroppen din :)

Skrevet

Styrketrening ja, men hvis du vil miste fett, maa du ogsaa gjoere litt utholdenhetstrening som aa jogge osv. :)

Vil tro at du vil se resultater hvis du jogger 3 ganger i uka, gjoer styrketrening og spiser sunn mat. :)

Skrevet

Ingen trening eller diett kan gjøre noe med hva Du ser i speilet. Du må jobbe med egne tanker, slutte å sammenligne deg med andre som veier mindre eller bruker en mindre størrelse. Du har gjort en kjempejobb for helsen din! Du fortjener å skinne på bryllupsdagen! Og du kommer til å klare å føle deg nydelig du også bare du lar stresset slippe. Dette går ikke på kilo, det går på tankene dine og følelser.

Jeg sliter med veldig mange av de samme tankene, problemet mitt er at jeg finner trøst i mat og er livredd for hvordan andre vil se på meg i en trang hvit kjole. Løsningen min har vært å finne kvinner med samme hoftemål som meg, se hvor flotte de er og hvilken selvsikkerhet de har. Bildene feks er det jeg gruer meg mest til derfor poserer jeg og lærer meg alle triks som finnes slik at jeg unngår å se større ut. Så danser jeg magedans! Det har hjulpet meg masse med følelser for egen kropp og hvor fin jeg er med mine former.

Vi er mange med samme tanker som deg, så ikke føl deg alene. Synes du er enormt modig som setter ord på hvordan du føler det. :)

• Liker 6
Skrevet

Godt sagt Kiara :)

Skrevet

Jeg har kulemage og den forsvant på mystisk vis når jeg fikk på meg kjolen min!! Så det går faktisk ann å skjule litt også!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kulemage og den forsvant på mystisk vis når jeg fikk på meg kjolen min!! Så det går faktisk ann å skjule litt også!

Da er det kanskje håp for meg også :jepp:

Du er ikke alene om å ha dårlig selvbilde TS. Jeg er vesentlig større enn deg, og får smått angst hver gang jeg tenker på å skulle vise meg i hvit kjole...

Anonym poster: e89018562dcc6f8d1b5bdfc30c7500ef

Skrevet

Det er håp for absolutt alle. Meg også. Det finnes vel ingen stygge bruder uansett gjør det vel? Alle stråler på den spesielle dagen, gjør de ikke?

For min del så er det masse frustrasjon inne i bildet. Mest fordi jeg trener både kondis og styrke. Har 3-5 økter i uka. Kostholdet er også ganske bra.

Derfor er det jo enda større frustrasjon knytta til at det ikke skjer noe.

Som Kiara sier, så vet jeg at mye ligger i hodet. Gd selvtillit kommer ikke over natta. I mitt tilfelle har den vel aldri kommet i det hele tatt.

Forloveden min sier selvfølgelig at han syns jeg ser perfekt ut. Han sier at jeg ikke skal bry meg så mye om de tallene. Heller fokusere på at jeg blir gradvis sterkere og raskere.

Han sier akkurat det man trenger å høre. Men det er vanskelig når man ikke klarer å tro det selv.

Skrevet

Da er det kanskje håp for meg også :jepp:

Du er ikke alene om å ha dårlig selvbilde TS. Jeg er vesentlig større enn deg, og får smått angst hver gang jeg tenker på å skulle vise meg i hvit kjole...

Vi får være hvite isbjørner i spanx sammen. :bolledeig:

Cluet er vel at vi må klare å slappe litt av ift dette med kropp og hvit kjole sammen. Søren meg ikke lett.

• Liker 1
Skrevet

Det er håp for absolutt alle. Meg også. Det finnes vel ingen stygge bruder uansett gjør det vel? Alle stråler på den spesielle dagen, gjør de ikke?

For min del så er det masse frustrasjon inne i bildet. Mest fordi jeg trener både kondis og styrke. Har 3-5 økter i uka. Kostholdet er også ganske bra.

Derfor er det jo enda større frustrasjon knytta til at det ikke skjer noe.

Som Kiara sier, så vet jeg at mye ligger i hodet. Gd selvtillit kommer ikke over natta. I mitt tilfelle har den vel aldri kommet i det hele tatt.

Forloveden min sier selvfølgelig at han syns jeg ser perfekt ut. Han sier at jeg ikke skal bry meg så mye om de tallene. Heller fokusere på at jeg blir gradvis sterkere og raskere.

Han sier akkurat det man trenger å høre. Men det er vanskelig når man ikke klarer å tro det selv.

Det som er så lett å bli lurt av, når man har kommet så langt som deg, er at muskler veier mer enn fett. Så de 5 kg du føler mangler for å nå idealmålet - kanskje du egentlig allerede har nådd det, fordi fettet er byttet ut med muskler? Har du brukt målebånd i tillegg til å veie deg? Jeg er rimelig sikker på at du har gått ned i cm, når du trener så mye, spiser sunt osv :klemmer:

Vi får være hvite isbjørner i spanx sammen. :bolledeig:

Cluet er vel at vi må klare å slappe litt av ift dette med kropp og hvit kjole sammen. Søren meg ikke lett.

Haha, ja, vi får være det :)

Det er nær umulig egentlig - jeg innser at jeg neppe vil klare å føle meg perfekt i hvit kjole, og det tror jeg faktisk ikke jeg ville gjort om jeg hadde idealvekten min heller (som jeg forøvrig er langt unna). Men jeg tror faktisk det er sånn at når vi er snørt inn i brudekjolene våre, med holdin og spandex og alt det riktige undertøyet, og høye hæler, og vi er sminket og stæsjet og alt er "på G" - da vil vi se oss i speilet og tenke at "damn! Jeg er faktisk en flott versjon av meg selv i dag!"

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå faktisk meldt meg inn på vektklubb.no hos VG. Kan jo ikke skade for å klare det siste lille.

Selv om jeg snakker om 5 usle kilo, så er det en del centimeter jeg vil bli kvitt. Spesielt mage og lår. Sikkert det området "alle" kvinnfolk hater.

Jeg er i alle fall motivert, og håper jeg til sommeren er enda noen hakk nærmere målet. For til sommeren skal jeg nemlig prøve brudekjole tenkte jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå faktisk meldt meg inn på vektklubb.no hos VG. Kan jo ikke skade for å klare det siste lille.

Selv om jeg snakker om 5 usle kilo, så er det en del centimeter jeg vil bli kvitt. Spesielt mage og lår. Sikkert det området "alle" kvinnfolk hater.

Jeg er i alle fall motivert, og håper jeg til sommeren er enda noen hakk nærmere målet. For til sommeren skal jeg nemlig prøve brudekjole tenkte jeg :)

så flink :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...