AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Har fått meg PT men vet ikke helt om jeg skal fortelle han at jeg har hatt spiseforstyrrelser, sliter med overspising og kjedespising generelt? Er dettte viktig informasjon eller skal jeg bare utelukke dette og satse på at jeg følger opplegget og matplanen til punkt og prikke? Anonym poster: ffc9ad3c4573f364bfe417516ef945ff
Gjest *Maja* Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Nå er ikke en PT en som nødvendigvis sitter med kunnskap om spiseforstyrrelser. Pass på at du ikke gir for mye info om deg selv eller at det blir for personlig med PT'en så det blir ubehagelig, men det kommer selvsagt an på PT'en. Om du føler at PT'en er en du kan stole på og føle deg trygg på så kan det sikkert være lurt å nevne at du har et vanskelig forhold til mat og kropp uten å gå for mye inn på det i detaljer.
Spøkelse Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 Jeg er PT og ville helt klart foretrukket å vite det. Det kan være frustrerende at kunden ikke får resultater når man tror alt er lagt til rette, og så var det kanskje noe annet viktig der man ikke visste om . Med mindre PT'en har utdanning innenfor ernæring kan ikke h*n hjelpe deg med matplan eller lignende, men de fleste av oss kan hvertfall komme med generelle råd, eller hjelpe til med motivasjonen. PT'en bør også ha mulighet for å referere deg til andre som kan hjelpe DERSOM det er noe DU ønsker, men du må såklart ikke om du ikke vil. Kanskje kan det føles bra for deg å snakke med PT'en om dette også. Det er ikke sånn at vi sjelden hører om folk sine andre utfordringer enn kun trening .
Gjest saya Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Jeg har fortalt min Pt at jeg har hatt ett litt anstrengt forhold til mat til tider - det er veldig greit at hun vet det, for da er det lettere å si ifra hvis jeg har behov for å roe ned fokuset på vekt f.eks. Men du må jo ha såpasskjemi med vedkommende at det føles naturlig å snakke om dette da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå