Berentsens Skrevet 24. februar 2013 #21 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har hørt det uttrykket i forbindelse med en dokumentar om homofile. Og mannemann var en homofil mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #22 Del Skrevet 24. februar 2013 En som bruker maks fem-seks minutter på badet om morgenen, en som IKKE barberer andre steder enn skjeggvekst i ansiktet, en som vet hvordan man fisker, en som har bra selvfølelse, en som er hard på utsiden og myk på innsiden Anonym poster: 8d108934b181897d6b9fd8b9ff3822b6 Jeg barberer snurrebassen i tillegg. Er jeg bare en mann og ikke en mannemann da? Anonym poster: 9e2823a0301ca14287a45f2fd37d3548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazycatlady Skrevet 24. februar 2013 #23 Del Skrevet 24. februar 2013 De som hele tiden skal påpeke at de er "skikkelige" menn er utrolig kjedelige. Virker som de er usikre på seg selv og ofte veldig sneversynte. En som er sikker på seg selv trenger ikke bevise noe. De er bare seg selv, og jeg liker menn som ikke absolutt må passe inn i et stereotypisk bilde. Gjør de det så er det fordi de er sånn og ikke fordi de tror de må være sånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #24 Del Skrevet 24. februar 2013 lars monsen Anonym poster: 7ae1d8f4f4b7f638a4e49677cae7984d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 24. februar 2013 #25 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) En ekte mannemann er for meg en som innehar visse egenskaper, som: - trofast - mentalt sterk - beskyttende - ansvarsfull - fysisk aktiv - praktisk anlagt - macho, altså ikke feminin - høy - god selvtillit ... og pga alt dette, meget sexy god liste dette! eg vil leggja til; empatisk, musklar og skjegg...også det å vera hard utanpå og mjuk inni! Endret 24. februar 2013 av Stjerner og planeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #26 Del Skrevet 24. februar 2013 Alt det CoffeCup nevner + hel ved! Anonym poster: 2f2a6fdadd7db97fc2c6369e5088e324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #27 Del Skrevet 24. februar 2013 Alt det CoffeCup nevner + hel ved! Anonym poster: 2f2a6fdadd7db97fc2c6369e5088e324 Hel ved? Anonym poster: b57802afbb1aa7c1c9757cd3cee9db6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 24. februar 2013 #28 Del Skrevet 24. februar 2013 Når jeg hører noen sier ordet mannemann lurer jeg på om de har en talefeil, alla stamming eller om de gjør seg teit med viten og vilje. Når jeg hører menn sier om seg selv at de er en mannemann, alfamann, mann med stor M, ekte mann osv så lurer jeg på akkurat hvor stor penis komplekser de har eller hvor stort ordforråd de må ha på sin egen usikkerhet. Det er turn on med en mann som er et godt menneske, det er turn off med en mann som må fortelle meg 2 ganger at han er en mann eller som bruker kjønnet sitt nesten som en funksjonshemning for å ikke kunne ta oppvasken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 24. februar 2013 #29 Del Skrevet 24. februar 2013 En mann, som samtidig som han er mann er mann? Hva er en kvinnekvinne ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 24. februar 2013 #30 Del Skrevet 24. februar 2013 Synes det er et dårlig uttrykk, så jeg bruker det ikke. En mann er en mann hvis han har en pikk mellom beina, ellers varierer det veldig hvordan de er. Smak og behag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 24. februar 2013 #31 Del Skrevet 24. februar 2013 Er ikke enig der. Jeg synes det er et helt greit ord for menn som passer veldig godt med den stereotypiske mannsrollen. 'Ekte menn' derimot, er et uttrykk som gjerne går igjen på Kvinneguiden om menn som er akkurat sånn kvinnene som bruker uttrykket vil ha dem. Vi andre som ikke oppfører på akkurat den måten er ikke 'ekte menn'. Falske menn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eriks Skrevet 24. februar 2013 #32 Del Skrevet 24. februar 2013 Falske menn? Eller 'usikre tusseladder'. ( http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=724963&st=160#entry12301494 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleasantdreams Skrevet 25. februar 2013 #33 Del Skrevet 25. februar 2013 En "mannemann" i mine øyne er en mann som er sterk, tøff og handlekraftig, og gjør "manneting", for å si det på en litt flåsete måte. xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #34 Del Skrevet 26. februar 2013 Hvis en mannemann er en mann som gjør typiske manneting, betyr det at en kvinnekvinne er en kvinne som gjør typiske kvinneting. Altså en kvinnekvinne er en kvinne som er hjemmeværende, sexy, varter opp mannen, er naturlig underdanig/svak osv? Eller er det slik at det ville kvinneundertrykkende, mens det å ha tilsvarende krav til menn ikke er mannsundertrykkende? Er det å ha et krav til en mann at han må være en typisk mannemann mannsundertrykkende? Anonym poster: 92470ce12afc4802cab6c8b2345a3dcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 26. februar 2013 #35 Del Skrevet 26. februar 2013 For min del er mannemenn sånne som er macho på en god måte. Som er tvers igjennom gode menn med et godt hjerte, men som liker å gjøre manneakiviteter. En som kan ha 3dagers skjegg og som spiser burger fremfor sushi. En ikke-mannemann måtte være en som sminker seg, går i skinny jeans, ser på reality shows, eeeeeelsker shopping osv. Det er litt for feminine kvaliteter. Ikke misforstå, vil ha en som kan være in touch med sine mindre maskuline sider, men hadde fått noia hvis jeg engang finner en maskara i veska hans.... En kvinnekvinne kan være en som liker å være feminin, som liker å lage mat/bake, ha det rent og ryddig osv. Ikke en som spytter,raper og fiser høyt men som og kanskje vet hvordan man legger gulv og skifter hjul på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 26. februar 2013 #36 Del Skrevet 26. februar 2013 Hvis en mannemann er en mann som gjør typiske manneting, betyr det at en kvinnekvinne er en kvinne som gjør typiske kvinneting. Altså en kvinnekvinne er en kvinne som er hjemmeværende, sexy, varter opp mannen, er naturlig underdanig/svak osv? Eller er det slik at det ville kvinneundertrykkende, mens det å ha tilsvarende krav til menn ikke er mannsundertrykkende? Er det å ha et krav til en mann at han må være en typisk mannemann mannsundertrykkende? Anonym poster: 92470ce12afc4802cab6c8b2345a3dcb Klart det er mannsundertrykkende med krav til "mannemenn"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #37 Del Skrevet 26. februar 2013 Joe Manganiello er mannemann. Anonym poster: 36354795a68c6b7ee17464ec9017399c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #38 Del Skrevet 26. februar 2013 Klart det er mannsundertrykkende med krav til "mannemenn"! Krav til menn generelt var det jeg mente. Menn blir jo tutet ørene fulle av at det er kvinneundertrykkende å ønske seg en kvinne som har de tradisjonelle rollemønstrene aka husmorrollen feks. Er det da mannsundertrykkende å kreve at menn skal fylle en tilsvarende rolle med tradisjonelle mannsrollemønstre. Anonym poster: 92470ce12afc4802cab6c8b2345a3dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 26. februar 2013 #39 Del Skrevet 26. februar 2013 Krav til menn generelt var det jeg mente. Menn blir jo tutet ørene fulle av at det er kvinneundertrykkende å ønske seg en kvinne som har de tradisjonelle rollemønstrene aka husmorrollen feks. Er det da mannsundertrykkende å kreve at menn skal fylle en tilsvarende rolle med tradisjonelle mannsrollemønstre. Anonym poster: 92470ce12afc4802cab6c8b2345a3dcb Det er kvinne- eller mannsundertrykkende å prøve å presse noen inn i en kjønnsrolle de overhodet ikke er komfortabel med, men man kan selvsagt ønske seg hva som helst. Dersom du ønsker deg en tre meter høy kroppsbygger med skjegg som mekker bil 20 timer i døgnet eller en søt rosa frøken som baker cupcakes og hekler duker, så er det naturligvis helt greit at du leter etter en, men du kan ikke forvente at alle kvinner eller alle menn skal leve opp til din definisjon av den perfekte mann eller kvinne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #40 Del Skrevet 26. februar 2013 En ekte mannemann er for meg en som innehar visse egenskaper, som: - trofast - mentalt sterk - beskyttende - ansvarsfull - fysisk aktiv - praktisk anlagt - macho, altså ikke feminin - høy - god selvtillit ... og pga alt dette, meget sexy Hva er macho, dersom man ser bort fra utseendet? Anonym poster: d3380ba9a67d3f58f661e79e6977c72d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå