Gå til innhold

Hva er en mannemann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva legger du i ordet "mannemann" ?, og er det bedre å være det enn en "ikke-mannemann"?

Anonym poster: c49ec7f89b78dd208765559bb4941ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En barsk kar som kan sløye fisken med tennene, og som går i Gaupa-skjorter og drikker karsk!

Neida... :P en mannemann for meg er bare en mann med ekstra trøkk på mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekte mannemann er for meg en som innehar visse egenskaper, som:

- trofast

- mentalt sterk

- beskyttende

- ansvarsfull

- fysisk aktiv

- praktisk anlagt

- macho, altså ikke feminin

- høy

- god selvtillit

... og pga alt dette, meget sexy :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnasnekker'n, arga snickaren funker han og. Det er to mannemanner for min del, foretrekker nok den typen menn.

Anonym poster: 9620e150437b94376581346986d5bcae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

- trofast

- mentalt sterk

- beskyttende

- ansvarsfull

- fysisk aktiv

- praktisk anlagt

- høy

- god selvtillit

God beskrivelse. De finnes "en mass" overalt (i de fleste land), men er en utdøende rase i Lysbakken/Inga Marthe Norge.

Her gjelder det å kapre de (få) som finnes.

Jeg er ledig forøvrig :cool:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- trofast

- mentalt sterk

- beskyttende

- ansvarsfull

- fysisk aktiv

- praktisk anlagt

- høy

- god selvtillit

Dette! :)

Anonym poster: 69d02859d719ef2c1afbe2b21de1170e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som bruker maks fem-seks minutter på badet om morgenen, en som IKKE barberer andre steder enn skjeggvekst i ansiktet, en som vet hvordan man fisker, en som har bra selvfølelse, en som er hard på utsiden og myk på innsiden :)

Anonym poster: 8d108934b181897d6b9fd8b9ff3822b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det jeg umiddelbart tenker på ved begrepet 'mannemann' er perfekt beskrevet av CoffeeCup :5:

Jeg er flexibel på høyden jeg da, men i forhold til begrepet vi diskuterer her så stemmer det ganske bra med høyde også.

De er forøvrig uhyggelig vanskelige å finne.... det er trist for oss som har behov for noen med den mentale styrken og selvfølelsen. En trygg mann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sigh* kvinner er så forutsigbare når de ramser opp sine definisjoner av en "skikkelig" mann. Hvorfor skal jeg gidde å være mentalt sterk og beskyttende ovenfor en kvinne som ikke har disse egenskapene selv? Som mann forventer jeg å være sammen med en voksen, det er barn som trenger å beskyttes, ikke voksne kvinner. Har man det behovet så har man litt problemer mener nå jeg.

Praktisk anlagt? Tja, jeg kan både snekre, mure, male og mekker hvis jeg har behov for det. Likevel foretrekker jeg å sette det bort fordi jeg jobber en god del mer enn 8-16. Så hvis det gjør meg til en dårligere mann så får det vel bare være. Jeg driter uansett i det og ville ikke tatt i kvinner med slike ønsker likevel.

Anonym poster: bf74d092968d228a861ae14c4ecb2deb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som bruker maks fem-seks minutter på badet om morgenen, en som IKKE barberer andre steder enn skjeggvekst i ansiktet, en som vet hvordan man fisker, en som har bra selvfølelse, en som er hard på utsiden og myk på innsiden :)

Anonym poster: 8d108934b181897d6b9fd8b9ff3822b6

BJ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sigh* kvinner er så forutsigbare når de ramser opp sine definisjoner av en "skikkelig" mann. Hvorfor skal jeg gidde å være mentalt sterk og beskyttende ovenfor en kvinne som ikke har disse egenskapene selv? Som mann forventer jeg å være sammen med en voksen, det er barn som trenger å beskyttes, ikke voksne kvinner. Har man det behovet så har man litt problemer mener nå jeg.

Praktisk anlagt? Tja, jeg kan både snekre, mure, male og mekker hvis jeg har behov for det. Likevel foretrekker jeg å sette det bort fordi jeg jobber en god del mer enn 8-16. Så hvis det gjør meg til en dårligere mann så får det vel bare være. Jeg driter uansett i det og ville ikke tatt i kvinner med slike ønsker likevel.

Anonym poster: bf74d092968d228a861ae14c4ecb2deb

Men da er det vel ingen grunn til at du skal skrive noe som helst i denne tråden, da du ikke r en en mannemann og ikke vil h en mannemann, OG du missliker damer som ønsker seg en mannemann. Noe sier meg at noen er litt nærtagende...

Anonym poster: 285d6ea7f75f925dd975e82ed263d54a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "mannemann" for meg er rett og slett en mann som er komfortabel i eget skinn. Disse som føler maskuliniteten sin truet av feminitet er ikke menn, men gutter. Menn som utgangspunktet ikke er metroseksuell men som tør "leke" med de mer myke sidene sine, det er sexy som faen.

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tåpelig ord som stort sett brukes for å rakke ned på menn som ikke passer inn i den stereotype mannsrollen.

For meg høres det bare rart ut. Jeg og mannemannen min har akkurat gått kveldstur med hundehundene og nå sitter jeg i sofasofaen og spiser et epleeple.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tåpelig ord som stort sett brukes for å rakke ned på menn som ikke passer inn i den stereotype mannsrollen.

For meg høres det bare rart ut. Jeg og mannemannen min har akkurat gått kveldstur med hundehundene og nå sitter jeg i sofasofaen og spiser et epleeple.

Enig, det er i utgangspunktet er teit utrykk. Hvem er det som skal ha fasiten på det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke enig der. Jeg synes det er et helt greit ord for menn som passer veldig godt med den stereotypiske mannsrollen.

'Ekte menn' derimot, er et uttrykk som gjerne går igjen på Kvinneguiden om menn som er akkurat sånn kvinnene som bruker uttrykket vil ha dem. Vi andre som ikke oppfører på akkurat den måten er ikke 'ekte menn'.

Et annet eksempel er "gutter oppfører seg på en måte jeg ikke liker, men menn gjør det motsatte"

Endret av Eriks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannemann for min del:

• Ærlig
  • Følsom
  • Opptatt av eget utseende
  • Handy m/alt som har med hus og bil ol å gjøre.
  • Snill
  • Beskyttende
  • Gentleman
  • Blikket
  • Ha muskler, generelt være opptatt av trening og kosthold.

Det er ikke noe som er mer sexy enn en mann som kommer inn i arbeidsklær, er svett og oljete etter å ha skrudd på bilen. :wow:

Rett og slett en mann som er mann og ikke en metroseksuell en. Han kan gjerne være i kontakt med sine feminine sider, men ikke metroseksuell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne artikkelen fanger mye av begrepet:

http://www.dailymail...d-real-men.html

En utro drittsekk som ser på kvinner som irrasjonelle, kjedelige, kranglende hormonbomber? Nei takk.

Er ikke enig der. Jeg synes det er et helt greit ord for menn som passer veldig godt med den stereotypiske mannsrollen.

'Ekte menn' derimot, er et uttrykk som gjerne går igjen på Kvinneguiden om menn som er akkurat sånn kvinnene som bruker uttrykket vil ha dem. Vi andre som ikke oppfører på akkurat den måten er ikke 'ekte menn'.

Ekte menn, ekte kvinner og mannemenn høres like merkelig ut for min del.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...