AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Hei, håper noen kan komme med noen tips Jeg har lyst å ta med min datter på 10 på fjellet i sommer, 2-5 dager. Er desverre ikke særlig fjellvant, så langtur fra hytte til hytte alene med henne blir det ikke. Men kunne tenke meg å tilbringe et par netter på en hytte og evt gå til en annen hytte for en natt. Området bør være innenfor 3-4 timers kjøring fra Oslo. Så da trenger jeg tips til hvilke hytter jeg bør vurdere. Ønsker at det er litt folk i området, sånn at kanskje min datter får noen å leke med. Og ønsker at det er mulig med enerom for meg og henne. Og at vi kan kjøre og parkere bilen og ha max 2 timers gange til hytta. Og så bør det jo være litt turmuligheter fra hytta, men det er det vel på fjellet uansett :o) Finnes det en sånn hytte blant DNTs hytter? Anonym poster: 18cc2279927cc86b78c0836039862902
Gjest mari kontrari Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Hva med å kjøre (eller ta buss, det skal gå buss fra Oslo og man trenger ikke bil på vidda) til Fagerheim eller Halne? Fra begge hytter er det kort vei til Krækkja som er midt i mellom, så om du ikke har bil med går det også an å starte på en side, overnatte på Krækkja og gå tur i området (der er også mulig å fiske i vannet rett ved hytta) , og gå til den andre når dere skal hjem. Ellers er det hytter langs jernbanen nær de fleste stasjoner, så der kan dere jo ta tog helt til Finse om der vil, og utforske både isbre og skikkelig vidde. På Haugastøl er det også hytte, og det går jo an å vurdere å sykle deler av Rallarvegen om det kunne vært noe å legge inn. Ut.no er en fin side for å begynne planleggingen, eventuelt kan du gå innom din lokale turistforening, folk der skal være hjelpsomme med å planlegge turer som passer deg, samt selger kart og annet utstyr du trenger. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå