AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Seksuelt utro mennesker som gjør det av egoisme, sårer og krenker et annet menneske. Så dypt at det kan sidestilles i enkelthet med overgrep, i form av vold og voldtekt. Det er det psykiske såret ved overgrep som er det verste. Alle spørsmålene: om hvem, om hva, om hvorfor. Såret, krenket, ydmyket, tilsidesatt, og etterlatt; respektløst. De som er utro, er mennesker jeg ikke ville gått i krigen med. De kan jo ikke engang være en å stole på som en partner, i kjærlighet. Det er egoisme uten grenser. Jeg har en stor omtanke for de som blir utsatt for seksuelt utroskap. Som opplysningsarbeid: Bør ungdom på et tidlig stadium opplyses om hvor ille utroskap er? Og sidestille det med overgrep? Som et generelt spørsmål: Er seksuelt utroskap et overgrep? Anonym poster: 7911baff0cee581f890e2e12fac3ca24 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Nei. Har opplevd begge deler, de kan virkelig ikke sammenlignes. Anonym poster: d4ae2da1d3bafca1db0399f28eef4ccb 10
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Nei. Har opplevd begge deler, de kan virkelig ikke sammenlignes. Anonym poster: d4ae2da1d3bafca1db0399f28eef4ccb Hvorfor ikke? Begrunn svaret ditt, hvis du vil/orker. Anonym poster: 7911baff0cee581f890e2e12fac3ca24
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Det meste vi mennesker gjør er av egoisme
waco Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Utroskap er ofte verre enn et overgrep. Et overgrep er ikke med hensikt, men det er motivet med utroskap. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Utroskap er ofte verre enn et overgrep. Et overgrep er ikke med hensikt, men det er motivet med utroskap. Jo, det er det. Anonym poster: a14c84b75375bfc1dc36f5347b7eb3bd 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Utroskap er ofte verre enn et overgrep. Et overgrep er ikke med hensikt, men det er motivet med utroskap. Jo, det er det. Anonym poster: a14c84b75375bfc1dc36f5347b7eb3bd
Gjest Katten. Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Faen så lei jeg er av at begrepene voldtekt og overgrep utvannes. Skammelig. 17
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Utroskap er ofte verre enn et overgrep. Et overgrep er ikke med hensikt, men det er motivet med utroskap. Alvorlig talt,hvordan kan du påstå at et overgrep ikke er med hensikt,enten er du dum,eller later du som du er det! Anonym poster: 3c927796d8409c337815ea3a31a8a90b 3
Gud Skrevet 23. februar 2013 #11 Skrevet 23. februar 2013 Nei, det blir ikke det samme. Men jeg synes at utroskap burde vært straffbart. 4
waco Skrevet 23. februar 2013 #12 Skrevet 23. februar 2013 Alvorlig talt,hvordan kan du påstå at et overgrep ikke er med hensikt,enten er du dum,eller later du som du er det! Anonym poster: 3c927796d8409c337815ea3a31a8a90b Jeg vil tro at de aller færreste ønsker å gjøre overgrep, men at det ofte kan oppfattes slik. Ta for eksempel en fyr som puler ei jente han akkurat har pult, men som har sovnet. Idag kan jo mannen straffes for voldtekt selv om han ikke mente å gjøre noe overgrep. Et eksempel på dette er han tullingen i ambassaden for equador i london. Assange eller lasange eller hva han fyren het for noe. Forstår du meg nå? Et annet eksempel er han ordføreren i våga som forelska seg og brunsta på en femtenåring, han mente jo ikke noe vondt med å være forelsket og "glad i", eller tror du han gjorde det? Når er det egentlig et menneske gjør "overgrep" med vilje annet enn utroskap? 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #13 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har selv vært utsatt for grov vold. Knust, til de grader. Fysisk og psykisk. Been there, done that. Seksuelt utroskap ville for meg vært like ille. Noen blir voldtatt av kjæresten sin mens h*n sover. Er det så mye verre enn seksuellt utroskap? Merkelig? Tror en del av de som har vært utro setter seg selv i forsvar her... Anonym poster: 7911baff0cee581f890e2e12fac3ca24
Gjest Vampen Skrevet 23. februar 2013 #14 Skrevet 23. februar 2013 Jeg vil tro at de aller færreste ønsker å gjøre overgrep, men at det ofte kan oppfattes slik. Ta for eksempel en fyr som puler ei jente han akkurat har pult, men som har sovnet. Idag kan jo mannen straffes for voldtekt selv om han ikke mente å gjøre noe overgrep. Et eksempel på dette er han tullingen i ambassaden for equador i london. Assange eller lasange eller hva han fyren het for noe. Forstår du meg nå? Et annet eksempel er han ordføreren i våga som forelska seg og brunsta på en femtenåring, han mente jo ikke noe vondt med å være forelsket og "glad i", eller tror du han gjorde det? Når er det egentlig et menneske gjør "overgrep" med vilje annet enn utroskap? 12
waco Skrevet 23. februar 2013 #15 Skrevet 23. februar 2013 La meg si det sånn da,- jeg ville heller opplevd voldtekt enn utroskap. Den første handling er uten skyld, den andre handling er med skyld Som sagt tidligere ved andre anledninger, - dere behøver ikke forstå dette her.
Charmander Skrevet 23. februar 2013 #16 Skrevet 23. februar 2013 Utroskap er ofte verre enn et overgrep. Et overgrep er ikke med hensikt, men det er motivet med utroskap. Det kan det jo ikke være. Mange overgrep skader kvinner for livet, på en mye verre måte enn utroskap slik jeg ser det. 3
yes2yes Skrevet 23. februar 2013 #17 Skrevet 23. februar 2013 Når er det egentlig et menneske gjør "overgrep" med vilje annet enn utroskap? Når en foreldre lurer sin unge til å 'leke'(fy det hørtes kvalmt ut) fordi han vet ungen ikke vil skjønne bæret, når noen låser inne partneren sin for å tvinge til samleie, når noen bli dratt etter håret bak en busk for å bli voldtatt, og når andre får midler for å svekke dem i motstand når noen vil forgripe seg. Eller er 'overgrep' fraskrevet for dette? Jeg vet ikke, for overgrep uten apostrof er ikke det så vidt jeg vet. 3
waco Skrevet 23. februar 2013 #18 Skrevet 23. februar 2013 Det kan det jo ikke være. Mange overgrep skader kvinner for livet, på en mye verre måte enn utroskap slik jeg ser det. Charmander, - la oss si at dama de er på ferie i karibien sammen med masse venninner. Plutselig ringer hun hjem og forteller at hun har blitt tafset på av en kelner på skipet hun er på. Du begynner å grine og blir lei deg, men tre uker etterpå kommer hun hjem. Hun skulle bare bli ferdig med ferieoppholdet sitt. Senere får du via andre mennesker vite at dama di ble ikke tafset på. Det var nemlig hun som tafset. Dama di hadde ikke blitt utsatt for et overgrep, det var hun som hadde gått å sugd de ansatte på båten. Hun ble ikke voldtatt som hun skrev i mailen hjem til deg, hun hadde frivillig sex med fire fem stykker. Hun fortalte bare om overgrepet for at du skulle bli beroliget på at hun ikke hadde vært utro. Når du senere oppdager sannheten, at hun var utro med vilje heller det enn å bli utsatt for overgrep uten vilje, - er det sånn at du hadde blitt rolig og avslappet? Eller kanskje blitt skadet for alltid?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #19 Skrevet 23. februar 2013 Jeg vil tro at de aller færreste ønsker å gjøre overgrep, men at det ofte kan oppfattes slik. Ta for eksempel en fyr som puler ei jente han akkurat har pult, men som har sovnet. Idag kan jo mannen straffes for voldtekt selv om han ikke mente å gjøre noe overgrep. Et eksempel på dette er han tullingen i ambassaden for equador i london. Assange eller lasange eller hva han fyren het for noe. Forstår du meg nå? Et annet eksempel er han ordføreren i våga som forelska seg og brunsta på en femtenåring, han mente jo ikke noe vondt med å være forelsket og "glad i", eller tror du han gjorde det? Når er det egentlig et menneske gjør "overgrep" med vilje annet enn utroskap? Da bekreftet du at du ikke later som.Du har krav på hjelp!!! Anonym poster: 3c927796d8409c337815ea3a31a8a90b 2
Charmander Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Now there is a lot of holes in that story. Vet du hva overgrep er for noe? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå