Gjest Eurodice Skrevet 24. februar 2013 #21 Del Skrevet 24. februar 2013 For at det skal være aktuelt å snakke om hva som veier mest av to forskjellige stoffer må selvfølgelig ting som volum og tyngdeakselerasjon være den samme på begge legemene. Siden du er usikker på hva vekt er så kan jeg forklare det. Vekten er massen*akselerasjon, og her på jorda avrunder vi den til 9,81m/s^2. Derfor blir vekten din i ro, eller konstant bevegelse her på jorden: 90kg*9,81m/s^2=882,9N Befinner du deg derimot i en akselrerende heis vil vekten din være noe annet enn 882,9N. Den vil være mer enn 882,9N dersom heisen akselerer oppover, og mindre dersom den akselerer nedover. Dette er nok allmennkunnskap for folk flest, skulle jeg tro . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fysikeren Skrevet 24. februar 2013 #22 Del Skrevet 24. februar 2013 Dette er nok allmennkunnskap for folk flest, skulle jeg tro . La oss håpe på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. februar 2013 #23 Del Skrevet 24. februar 2013 At man skjønner hva man mener er ikke poenget. Å si at muskler veier mer enn fett, blir like meningsløst som å si at stein veier mer enn mennesker. Det kommer helt an på hvor tung steinen er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eriks Skrevet 24. februar 2013 #24 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Det er også viktig å poengtere at BMI er veldig unøyaktig i alle tråder der fedme og overvekt diskuteres, for de aller fleste kvinner med høy BMI bor visstnok på helsestudioet og bygger muskler. Endret 24. februar 2013 av Eriks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 24. februar 2013 #25 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Det er også viktig å poengtere at BMI er veldig unøyaktig i alle tråder der fedme og overvekt diskuteres, for de aller fleste kvinner med høy BMI bor visstnok på helsestudioet og bygger muskler. I denne sammenhengen er det ikke viktig i det hele tatt. Endret 24. februar 2013 av Drue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå