Gå til innhold

Hvor mye sover barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på snart 5 mnd som sover ca 3 ganger om dagen på hver av gangene nesten 2 timer.. Mye? Legger seg kanskje rundt 22.00 så står vi opp 08.00. Er våken ca 2-3 ganger om natten for å få mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 3 mnd legger seg i 6-7 tia på kvelden våkner i 8 tia på morgenen :-) å sover kanskje to ganger på dagen. ene i 2 eller 3 timer. ene luren blir litt kortere.

Anonym poster: 96fc2d684daece92fd8b70b62f29eee7

Skrevet

*andre blir litt kortere*

Skrevet

Jeg husker ikke helt, men 5 måneder så ligger det vel på ca 16 timer i døgnet? Og det står jo ofte at babyer er også veldig forskjellige og noen trenger mer/mindre søvn.

Skrevet

Oj,du som har baby som sover hele natten,ammer du? Min har nettopp begynt med flaske og litt grøt så håpet er at hun skal sove hele natten snart :) men hvordan begynner jeg? Når er det greit å gi grøten?

Skrevet

Oj,du som har baby som sover hele natten,ammer du? Min har nettopp begynt med flaske og litt grøt så håpet er at hun skal sove hele natten snart :) men hvordan begynner jeg? Når er det greit å gi grøten?

jeg fullammer enda :) hun bare begynte å sove hele natten en dag. :) nå har hun dessverre ikke sovd hele natten på en stund, men våkna et par ganger for å spise, men det trur jeg fordi det har vært veldig vansklig å gi henne nok mat på dagen, plutselig blei det som at hun ikke hadde tid til å spise, men det har begynt å bli bedre nå heldiviis :) men det jeg har gjort er å passe på så hun spiser masse på dagen, hver andre time værtfall. så får hun spise så masse mat hun bare vil når hun skal legge seg, ammer kanskje i en halv time, time, :)

Skrevet

Såpass ja :) heldig du.. I natt var a våken kun 1 gang,så det var jo ganske bra men håpet er jo at hun sover hele natten snart :)

Skrevet

Min på fem måneder sover 2-3 ganger om dagen, vil tippe tre timer tilsammen. Så sover han fra 19 til 07.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Min på 7 mnd legger seg mellom 18.30 - 19.00 og sover til 08- 09-tiden. Sover en halvtime i 13-tiden på dagtid og kanskje i tillegg rundt 15 min i 17-tiden.

Skrevet

Min på 7 mnd legger seg mellom 18.30 - 19.00 og sover til 08- 09-tiden. Sover en halvtime i 13-tiden på dagtid og kanskje i tillegg rundt 15 min i 17-tiden.

Har babyen din alltid sovet sånn?

Gjest Trolletrine
Skrevet (endret)

Har babyen din alltid sovet sånn?

Hva mener du? Sove seg gjennom natten eller sove lite på dagen? Det har gått gradvis begge deler. Fram til for etvpar uker siden hadde hun samme søvnmønster,men sov da til rundt 09.30- 10.00.

Endret av Trolletrine
Skrevet

Mente om natten ja.. :) tenker at d er greit å begynne med rutine her snart men vet ikke hvordan jeg skal begynne....

Gjest Trolletrine
Skrevet

Mente om natten ja.. :) tenker at d er greit å begynne med rutine her snart men vet ikke hvordan jeg skal begynne....

Nå skal det først sies at alle sier vi har det alt for enkelt med barnet vårt og at vi ikke vet hva det vil si å ha barn ;-) men fra hun var rundt tre mnd startet vi med litt rutiner. Tok kveldstell og måltid i 19- 20 tiden og la hun for kvelden i vognen som vi hadde i stuen. Så la vi henne i sengen sin da vi la oss. Da vi merket at hun hadde behov for mer ro rundt seg, la vi henne i sengen sin i 19- tiden. Vi tapet det ene nattbordlyset med rød tape, og lot dette lyset være på da vi la henne. Etterhvert virket det som om hun tolket det røde nattlyset som signal på at nå var det natt. Det, og den samme nattasangen - og kosen hver kveld. Tilfeldig eller ei - dette har funket for oss:-)

Skrevet

Min på 13 mnd sover nå 11-12 timer om natta (legger seg ca 19 og sover til mellom 6 og 7). Sover også to timer midt på dagen. Sover i grunnen mer nå enn han gjorde for nesten et år siden.

Skrevet

Min på 13 mnd sover nå 11-12 timer om natta (legger seg ca 19 og sover til mellom 6 og 7). Sover også to timer midt på dagen. Sover i grunnen mer nå enn han gjorde for nesten et år siden.

Åh.. Bare drømmer om det her at hun sover hele natta.. Hehe :P men han er vel mere aktiv nå så kanskje derfor han sover mer?

Skrevet

Min på 6 mnd sover 2-3 ganger ila en dag, og det kan være 3 halvtimer, men er ofte en lur på 1-1.5 time. Hun sover 18-6 og jeg gir mat ca 2 ggr per natt

Gjest Magdalene
Skrevet

Min på 5mnd sover fra 18:30-7 ca. (Spiser 1-2 gangser), sover tre ganger på dagen på tilSammen fem timer.

Skrevet

Ser d er mange forskjellige svar her,så alle er ikke like.. :) skal prøve fra i dag å lage en ny rutine ved å prøve å legge henne rundt 19.-20.00. Har nå også de siste dagene begynt med smaksporsjoner med grøt men tenkte å øke litt mere av den også gi litt flaske samtidig så kanskje hun blir god og mett å sover nesten hele natten :) gir dere grøt som siste måltid?

Skrevet

Åh.. Bare drømmer om det her at hun sover hele natta.. Hehe :P men han er vel mere aktiv nå så kanskje derfor han sover mer?

Jeg tror faktisk ikke det er tilfellet her, selv om det sikkert er sånn for noen. Han begynte nemlig å sove bedre før han be spesielt aktiv. Men så sov han veldig lite da han var rundt to mnd, vanligvis ca. 10 timer i døgnet og veldig oppdelt (våknet utallige ganger om natta). Her ble løsningen først manuellterapeut, og så noen måneder senere da han begynte å våkne oftere igjen, å gi grøt, fordi han da var så veldig sulten. Det med innføre grøt har liten betydning for søvn for mange, men her hadde det veldig mye å si.

Og så begynte dagblundene å bli færre og lengre da vi nattavvente ved åtte mnd, og han fra da sov hele natta. Har hatt ca. samme søvnmønstr siden da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...