AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Det har vært en del tråder der de skriver at de velger å sette ukjent far på papirer av ulike grunner. Mange sns det er ok, mens andre fordømmer det. (er ikke en slik debatt jeg vil ha) Da lurer jeg på hvor mange av dere som er vokst opp med papir hvor det står ukjent far på? Gjorde mor en tappe med å ha sex med din biofar? Hun aner ikke hvem det er? Var far gift med en annen? Eller hva var grunnen? Hun kan ha oppført ukjent far,men valgt å fortelle barnet i voksen alder hvem far er. Hvordan reagerer barnet da i voksen alder? Antagelig så vet heller ikke far om barnet? Kansje far og barn bor i samme by. Fortell Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er adoptert og hos meg står far oppgitt som "ukjent" Men biomor vet godt hvem som er far,hun nekter bare å si det. Noe jeg i dag hater henne for.Jeg har krav på å få vite mitt biologiske opphav.Og ikke minst kunne få informasjon om mulige arvelige sykdommer. De som nekter å oppgi barnefar skulle bli putta i fengsel. Om det er tvil hvem som er biofar,så kan dna tester utelukke feil kandidat. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Jeg er adoptert og hos meg står far oppgitt som "ukjent" Men biomor vet godt hvem som er far,hun nekter bare å si det. Noe jeg i dag hater henne for.Jeg har krav på å få vite mitt biologiske opphav.Og ikke minst kunne få informasjon om mulige arvelige sykdommer. De som nekter å oppgi barnefar skulle bli putta i fengsel. Om det er tvil hvem som er biofar,så kan dna tester utelukke feil kandidat. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d Jeg regner med at du er voksen i dag? Har hun en god grunn for ikke å si det? Tror at det er alltid noen som vet? Har du sjekket med øvrige fam. av henne,omgangskrets fra den tiden? Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Ja jeg er voksen nå.Og hun er død. Men ingen vet noe.Eller ikke vil si noe.Frustrerendes da jeg har barn.Og skulle ønske jeg viste noe om arvelige sykdommer,slik at en kan forebygge. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d 1
Teriyaki Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Ja jeg er voksen nå.Og hun er død. Men ingen vet noe.Eller ikke vil si noe.Frustrerendes da jeg har barn.Og skulle ønske jeg viste noe om arvelige sykdommer,slik at en kan forebygge. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d Skjønner dette er vanskelig og kjipt. Men ang. arvelige sykdommer og forebygging, så dekker du det meste ved å trene regelmessig, unngå for mye mettet fett, sukker og salt, spis sunt og variert, ikke drikk for mye og ikke røyke. Er jo ellers ikke så veldig mye man kan gjøre for å forebygge sykdommer. Det meste av forebygging går på livsstil. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Skjønner dette er vanskelig og kjipt. Men ang. arvelige sykdommer og forebygging, så dekker du det meste ved å trene regelmessig, unngå for mye mettet fett, sukker og salt, spis sunt og variert, ikke drikk for mye og ikke røyke. Er jo ellers ikke så veldig mye man kan gjøre for å forebygge sykdommer. Det meste av forebygging går på livsstil. Litt på siden av tråden,men tror du skal lese om genfeil og genetikk. Om hun har arvet et sykt gen fra far, så har hun 50 % sjangse for å få den sykdommen. Ingen trening eller kost kan forhindre det. Hun behøver ikke å bli syk av den genfeilen,men det har ikke noe med trening eller kost å gjøre Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har i dag minst 6 arvelige sykdommer fra henne.Så jeg vet at ikke alt er fikset med trening og mat. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Jeg selv ha en venn. Hans mor fikk et barn mmed en gift mann. Han ble ikke oppgitt i papirer som far. Ungen fikk vite i voksen alder hvem far er, uten at han har tatt kontakt med far. Han har "søsken" i samme by.De andre ungene vet heller ikke om dette. Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756
Timseh Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Her står det far ukjent. Min far stakk av før min mor fant ut at hun var gravid med meg, Da hadde de en sønn sammen på noen mnd (det er bare 11 mnd mellom meg og min bror). De var ikke sammen noe lenge heller, i tillegg er han fra Nord-Afrika så hun var redd for hvilke rettigheter han kunne ha fått ved å stå oppført som far. Alle lærere og lignende spurte meg alltid om jeg hadde en utenlandsk far siden jeg har mørke trekk og min mor er blondine med blå øyne. Jeg trodde jeg var helnorsk og trodde dette frem til jeg var 8 år da jeg første gang møtte min ekte far. Den dag i dag prater jeg med han mange ganger i uken, mens min bror har valgt at han ikke vil ha kontakt.
Teriyaki Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Litt på siden av tråden,men tror du skal lese om genfeil og genetikk. Om hun har arvet et sykt gen fra far, så har hun 50 % sjangse for å få den sykdommen. Ingen trening eller kost kan forhindre det. Hun behøver ikke å bli syk av den genfeilen,men det har ikke noe med trening eller kost å gjøre Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756 Er fullt klar over dette. Var ikke det jeg svarte på heller. Jeg sa de fleste sykdommer, og fokuserte da på sykdommer man kan forebygge.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #11 Skrevet 23. februar 2013 Skrevet i dag, 22:03 AnonymBruker skrev 23 februar 2013 - 21:57: Ja jeg er voksen nå.Og hun er død. Men ingen vet noe.Eller ikke vil si noe.Frustrerendes da jeg har barn.Og skulle ønske jeg viste noe om arvelige sykdommer,slik at en kan forebygge. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d Skjønner dette er vanskelig og kjipt. Men ang. arvelige sykdommer og forebygging, så dekker du det meste ved å trene regelmessig, unngå for mye mettet fett, sukker og salt, spis sunt og variert, ikke drikk for mye og ikke røyke. Er jo ellers ikke så veldig mye man kan gjøre for å forebygge sykdommer. Det meste av forebygging går på Er fullt klar over dette. Var ikke det jeg svarte på heller. Jeg sa de fleste sykdommer, og fokuserte da på sykdommer man kan forebygge. Her er svaret ditt. Så det var det du svarte på, selv om ts nevner arvelige sykdommer i svaret sitt Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756
Teriyaki Skrevet 24. februar 2013 #12 Skrevet 24. februar 2013 Skrevet i dag, 22:03 AnonymBruker skrev 23 februar 2013 - 21:57: Ja jeg er voksen nå.Og hun er død. Men ingen vet noe.Eller ikke vil si noe.Frustrerendes da jeg har barn.Og skulle ønske jeg viste noe om arvelige sykdommer,slik at en kan forebygge. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d Skjønner dette er vanskelig og kjipt. Men ang. arvelige sykdommer og forebygging, så dekker du det meste ved å trene regelmessig, unngå for mye mettet fett, sukker og salt, spis sunt og variert, ikke drikk for mye og ikke røyke. Er jo ellers ikke så veldig mye man kan gjøre for å forebygge sykdommer. Det meste av forebygging går på Her er svaret ditt. Så det var det du svarte på, selv om ts nevner arvelige sykdommer i svaret sitt Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756 Ja, hva er poenget ditt? Det er mange arvelige sykdommer man kan forebygge, og i og med at hun ikke aner hvilke sykdommer som er i sin andre halvdel i familien, så sa jeg at hun kom langt ved å bare passe på å ha en sunn og god livsstil. Resten er ikke relevant da man ikke har peilig på hvilke andre arvelige sykdommer hun er disponert for.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #13 Skrevet 24. februar 2013 Jeg vet om flere sykdommer som en "synes" men som kan slå til i 40-50års alder.Hvordan en skal gardere seg mot slikt,selv med riktig kosthold? Tryiyaki jeg føler du tror at alt kan kureres med kosthold og mosjon.Da blir det innsnevret for meg. Vet om hjertesykdom som kommer uten at en har vist symptomer på slikt.Men som er arvelig og med rett oppfølging hele livet,kan gjøre at en ikke blir alvorlig syk av det senere. Kjenner til mange som er adopterte,og det er mye skjult sykdom der. Ting en kan forebygge,mens andre en skal være på vakt over. Anonym poster: 9c41e8c1f63cb345b6ded28534578c2d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Fikk fortalt en historie i dag. Helt grusom syns jeg. En gift mann,og en singel dame hadde et lite forhold i fylla. Hun ble gravid. Kona til mannen var gravid når det skjedde,og de hadde to andre barn. Elskerinna valgte å oppgi far ukjent, selv om hu viste hvem det var. Barnet er i dag 20 år. Alle viste hvem hun ventet barn med. Selv barnfaren. Kona viste ikke noe om dette. "Alle" hadde noe treff med kona i disse årene. Ingen sa noe. Råttent. Hun kunne fått vist det, så hun kunne gjort noe tidligere for å få skillsmisse. De skilte seg etter 14 år av andre grunner. Anonym poster: e880cc9eea30d7c14a2b29afc9204756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå