Gå til innhold

Hva slags type øyne har jeg ? [Bilde]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva slags "type" øyne jeg har. Er de dyptsittende eller såkalt "protruding" på engelsk. :blink: Jeg synes de sitter litt dypt i ansiktet mitt, men samtidig synes øyelokkene mine ganske godt, så jeg vil liksom ikke fremheve dem med lyse farger.

Jeg har da ganske store, synlige øyelokk, noe jeg ikke alltid er spesielt fornøyd med siden det kan gi meg et litt "sløvt" blikk noen ganger hvor det ser ut som om jeg har øynene halvveis igjen.

Hvordan kan jeg eventuelt sminke meg rundt øynene for å få et penest mulig resultat. Nå om dagen bruker jeg kun maskara og eyeliner på øvre vippekant, men jeg aner ikke om det er det som kler meg best, og jeg er usikker på om jeg bør dra eyelineren litt ut i kantene eller ikke o.s.v.

Hvis jeg vil forminske størrelsen på øyelokkene bør jeg vel holde meg til litt mørkere øyenskyggefarger eller? Hva med brune nyanser? Og hvor bør jeg i så fall legge skyggen?

Takker for alle tips! :)

Beklager litt edderkoppvipper her. :sminkedokke:

post-37809-0-04506300-1361638986_thumb.j

Dette er tatt i dagslys(kveldslys).

post-37809-0-43967200-1361639019_thumb.j

Her er det mere direkte lys, og du kan se litt hva jeg mener med sløve øyne.

post-37809-0-59471200-1361639057_thumb.j

Skygge inne.

Anonym poster: 952f9779c151d3eca8a8b3015f1de50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tunge øyelokk, samt at de ligger dypt? Vet ikke.

Anonym poster: 337a3c82f12bc26d5cde90380556ff02

Skrevet

Tunge øyelokk, samt at de ligger dypt? Vet ikke.

Anonym poster: 337a3c82f12bc26d5cde90380556ff02

TS her.

Nei, ikke jeg heller. Klarer ikke helt plassere dem etter de standars øyetypene. :klo: Men hvis jeg tar utgangspunkt i å ville forminske størrelsen på øyelokket litt så er det vel lurt å bruke litt mørkere øyeskygger og kanskje fortsette med eyeliner da eller?

Skrevet

Du har nydelige øyne! Jeg skulle ønske at mer av øyelokket mitt syntes når jeg hadde øynene mine åpne :)

Store, runde og muligens litt dype - men det er lettere å se om øyenbrynet etc. hadde vært med på bildet.

Hvis øynene dine allerede er dyptliggende ville jeg unngått å bruke mørke farger på lokket, da det bare vil trekke dem lenger inn. Men f.eks. sort eyeliner på våtkanten vil forminske dem, hvor hvit eller hudfarget vil gjøre dem større. Søk litt på youtube etter tips for store og/eller dyptliggende øyne :) Gossmakeupartist har nok noen gode tips :)

Skrevet

Du har nydelige øyne! Jeg skulle ønske at mer av øyelokket mitt syntes når jeg hadde øynene mine åpne :)

Store, runde og muligens litt dype - men det er lettere å se om øyenbrynet etc. hadde vært med på bildet.

Hvis øynene dine allerede er dyptliggende ville jeg unngått å bruke mørke farger på lokket, da det bare vil trekke dem lenger inn. Men f.eks. sort eyeliner på våtkanten vil forminske dem, hvor hvit eller hudfarget vil gjøre dem større. Søk litt på youtube etter tips for store og/eller dyptliggende øyne :) Gossmakeupartist har nok noen gode tips :)

Tusen takk. :)

Jeg tror de er litt dype, og det forsterkes av at øyenbrynsbenet mitt er ganske fremtredende, og jeg har litt brede, fremtredende kinnben også.

Men jeg opplever at hvis jeg bruker concealeren min på øyelokkene (som bare dekker over de mørke områdene som er der naturlig) så ser lokkene mine enda litt større ut.

Og de som har dyptsittende øyne har ofte litt mer skjulte øyelokk, dermed er de fleste tips basert på dette og sier at man bør bruke lyse farger for å fremheve, noe jeg helst ikke ønsker. :/

Jeg kan ikke bruke eyeliner på den øvre vannlinjen, siden den bare smitter over på nedre vannlinje, og jeg er absolutt en av de som ikke kler eyeliner på nedre vannlinjen.

Skrevet

Jeg synes du har fine øyne. Vanskelig å si om de er dype, men jeg synes ikke det ser sånn ut. Vanskelig å ha dype øyne og synlige øyelokk samtidig. Jeg har dype øyne og høye kinnbein og hos meg syne bare øvre øyelokk... Tunge øyelokk har du jo ikke, det forbinder jeg mer med tung hudfold som liksom dekker øyelokket. Ikke har du sløve øyne heller, det er jo når øyenlokket siger ned og dekker delvis over iris og det gjør det jo ikke hos deg. ;) Altså, å ha øyne med synlige øyelokk er jo ikke noe minus, da er det jo plutselig vits i å bruke øyeskygge. Hvis du absolutt føler du må ha råd, så synes jeg kanskje du kan markere ytre øyekant litt mer. Da kommer øyeformen litt bedre frem, nå er det litt blasst kanskje?

Anonym poster: f7d8267e90ae606090a4956f7dbdadaa

• Liker 1
Skrevet

Du har iallefall ikke hooded eyes, det er det eneste jeg vet. Flotte øyne!!

Anonym poster: 1535d3e90bb11c7368d452c2de1b61bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du har fine øyne. Vanskelig å si om de er dype, men jeg synes ikke det ser sånn ut. Vanskelig å ha dype øyne og synlige øyelokk samtidig. Jeg har dype øyne og høye kinnbein og hos meg syne bare øvre øyelokk... Tunge øyelokk har du jo ikke, det forbinder jeg mer med tung hudfold som liksom dekker øyelokket. Ikke har du sløve øyne heller, det er jo når øyenlokket siger ned og dekker delvis over iris og det gjør det jo ikke hos deg. ;) Altså, å ha øyne med synlige øyelokk er jo ikke noe minus, da er det jo plutselig vits i å bruke øyeskygge. Hvis du absolutt føler du må ha råd, så synes jeg kanskje du kan markere ytre øyekant litt mer. Da kommer øyeformen litt bedre frem, nå er det litt blasst kanskje?

Takk for kompliment og råd. :) Får vel prøve meg litt fram. Jeg har ihvertfall sett for meg at hvis jeg vil at øyelokket skal være mindre fremtredende så bør jeg bruke mørke farger og eyeliner på øvre vippekant. Men var bare så usikker på om det ser bra ut eller ikke.

Når du sier markere ytre øyekant, mener du å dra eyelineren litt ut i kanten? Litt sånn cat-eye liksom, eller? :)

Skrevet

Du har iallefall ikke hooded eyes, det er det eneste jeg vet. Flotte øyne!!

Anonym poster: 1535d3e90bb11c7368d452c2de1b61bb

Tusen takk!

Skrevet

Takk for kompliment og råd. :) Får vel prøve meg litt fram. Jeg har ihvertfall sett for meg at hvis jeg vil at øyelokket skal være mindre fremtredende så bør jeg bruke mørke farger og eyeliner på øvre vippekant. Men var bare så usikker på om det ser bra ut eller ikke.

Når du sier markere ytre øyekant, mener du å dra eyelineren litt ut i kanten? Litt sånn cat-eye liksom, eller? :)

Cat- eye er nok sikkert fint til kveldstid og fest, kan bli litt mye på dagtid hvis du vil ha en naturlig look. Dvs ihvertfall hvis du insisterer på svart. ;) Egentlig tenkte jeg på at underkanten av øynene dine er litt dårlig markert i forhold til over øyet og at konturen blit litt flytende. Spesielt på oss som er relativt lyse med lyse vipper, så blir vi fort litt konturløse... Du trenger ikke bruke liner på våtkant eller kraftig eyeliner. På dagtid synes jeg det holder lenge å bruke enten øyeskyggen slik at den gir litt markers kant rundt hjørnet på øyet, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke helt inn til kroken innerst. Eller legge litt ekstra med maskara akkurat på vippene nederst/ytterst i kanten.

Skrevet

Cat- eye er nok sikkert fint til kveldstid og fest, kan bli litt mye på dagtid hvis du vil ha en naturlig look. Dvs ihvertfall hvis du insisterer på svart. ;) Egentlig tenkte jeg på at underkanten av øynene dine er litt dårlig markert i forhold til over øyet og at konturen blit litt flytende. Spesielt på oss som er relativt lyse med lyse vipper, så blir vi fort litt konturløse... Du trenger ikke bruke liner på våtkant eller kraftig eyeliner. På dagtid synes jeg det holder lenge å bruke enten øyeskyggen slik at den gir litt markers kant rundt hjørnet på øyet, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke helt inn til kroken innerst. Eller legge litt ekstra med maskara akkurat på vippene nederst/ytterst i kanten.

Ja, okei. Da skjønner jeg. :)

Skal definitivt prøve det ut. Jeg er også fan av en ganske naturlig look, derfor jeg tenker i retning bruntoner som øyeskygge. Jeg tror jeg vil gå til anskaffelse av en tynn børste jeg kan for å legge øyenskyggen slik du beskriver. Til å markere øyekanten liksom. ;) Jeg har faktisk aldri i mitt liv brukt øyeskygge, men jeg blir så sugen på å prøve det ut når jeg ser på diverse tutorials på YouTube med så fine resultater. Hehe.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ville beskrevet øynene som runde, ikke mandelformede. Men pene øyne. :)

Absolutt ikke tunge øyelokk overhodet! For noe tull. Jeg er selv 20 og alltid hatt noe tunge øyelokk, og det er ikke dette.

Red: Ville åpnet blikket litt mer med en sort kajal rundt til slike øyne på vippekanten oppe. Øyenskygge behøves egentlig ikke til hverdags her synes jeg, men bare markere den kanten tror jeg kunne vært fint.

Endret av Pheel
Skrevet

Ville beskrevet øynene som runde, ikke mandelformede. Men pene øyne. :)

Absolutt ikke tunge øyelokk overhodet! For noe tull. Jeg er selv 20 og alltid hatt noe tunge øyelokk, og det er ikke dette.

Får ta en kikk på tutorials for runde øyne jeg da.

Nei, tunge øyelokk vet jeg at jeg ikke har. Jeg bare mener at jeg har litt store øyelokk, sånn at mye av lokket synes liksom. ;)

Skrevet

Får ta en kikk på tutorials for runde øyne jeg da.

Nei, tunge øyelokk vet jeg at jeg ikke har. Jeg bare mener at jeg har litt store øyelokk, sånn at mye av lokket synes liksom. ;)

Fant her hvordan jeg mente med eyelineren på samme type øyne som du har:

http://www.thedcmoms.com/wp-content/uploads/2011/08/eyeliner.jpg

Skrevet

Fant her hvordan jeg mente med eyelineren på samme type øyne som du har:

http://www.thedcmoms...08/eyeliner.jpg

Takk for tips. Det så jo ganske fint ut. Kommer godt med. :)

Skrevet

Dyptliggende ovale øyne :) Veldig pene!

Tusen takk. ;)

Prøvde å legge eyelineren kun ytterst og med en liten vipp opp, og konsentrerte maskaraen på de ytterste vippene her.

post-37809-0-39416900-1361701948_thumb.j

Skrevet

Tusen takk. ;)

Prøvde å legge eyelineren kun ytterst og med en liten vipp opp, og konsentrerte maskaraen på de ytterste vippene her.

post-37809-0-39416900-1361701948_thumb.j

Jeg synes den svarte eylineren ser litt hard ut til hverdags. Kanskje duse den mer eller prøve en annen farge, brun, grå eller grønn (tror alle disse fargene vil være fine til å fremheve øyenfargen også). Jeg synes også du bør bruke litt dus liner/skygge og maskara på nedre vippekant også. Det hjelper på å definere øyeformen og ser penere ut, er min mening.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg følger en på youtube som gir ganske gode tips, her er en video om øyefasonger. Kanskje du finner den hjelpsom? Og med din øyefasong trenger du egentlig ikke bekymre deg om så mye siden du har en ganske ideel fasong, men siden de er dyptliggende kan det være lurt å passe på at man ikke gjør de enda mer innhulte, om det gir mening?

Skrevet

Elsker den videoen. Synes det er den beste til å finne ut øyefasong. Han forklarer bra, også er han så entusiastisk om ALLE fasongene. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...