Gå til innhold

Clear Blue digital eggløsningstest og el-slim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg blir bare mer og mer forvirret .. Kanskje noen av dere kan hjelpe meg å forstå hva dette betyr? Har normalt syklus på rundt 31 dager.

Syklusdag 11, 12 og 13 har jeg el-slim. I begynnelsen er det seigt og blir mer og mer tøyelig fram til dag 13. Føler meg nokså fuktig på dag 12. Dag 14 og 15 blir jeg "tørr" og det som kommer ut mistenker jeg er rester etter :humpe: . Tok EL-test (CB) på dag 12 til og med 15. Alle var negative. Så nå sitter jeg her på dag 16 og er nokså forvirret. Er dette en syklus uten EL? Kan jeg ha misset LH-toppen - selv om jeg har testet daglig? Eller kan oppbyggingen av LH-toppen ha blitt avbrutt og vil bygge seg opp igjen i løpet av denne syklusen?

Setter stor pris på svar, selv om det bare er synsing eller egne erfaringer ;)

Anonym poster: 4b2a8ca6ed0c8e7c9d808a350bd6d3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har syklus på 30 dager, og har erfart EL på både dag 16 og dag 17.

Så gi det et par dager til du :)

Skrevet

Takk fro svar. Lunalille :)

Men er det normalt å bli helt tørr og deretter få eggløsning etter 2-3 dager? Synes det virker veldig rart...

Skrevet

Takk fro svar. Lunalille :)

Men er det normalt å bli helt tørr og deretter få eggløsning etter 2-3 dager? Synes det virker veldig rart...

Det kan variere fra syklus til syklus. Er ikke alle som får det berømte EL slimet heller :)

Skrevet

Kanskje du ikke treffer riktig tidspunkt med testen ? Regn ca 14 dager før ikm ?

Eggløsning skjer vel opp til 33 timer ETTER positiv el test?

Jeg leste også at om el test aldri slår ut så mangler man eggløsningen.

Skrevet

Det er egentlig umulig å vite. Det kan være kroppen har forsøkt på eggløsning, uten å klare det. Da får du en ny runde med symptomer og eggløsningsslim. Det kan være du har en kort LH topp, da har eggløsning vært uten at du fanget det opp med test.

Eggløsningsslimet tørker fort opp etter at eggløsning har vært. Men det kan jo være at du har relativt tidlig eggløsning. Alt fra 11-17 dager før mens er normalt.

Til Sueno, her har du missforstått litt. Eggløsning skjer normalt 12-32 timer etter siste positive test. Mens første positive test kan være hele 2-3 dager før eggløsning. Her er det store individuelle forskjeller. Det er også mange som aldri får positiv test. Det har med LH nivået i urinen å gjøre, når på døgnet man tester, hva slags type test man bruker og hvor bratt/høy LH kurve man har. Eggløsningstesting er i det hele tatt en upresis vitenskap.

Skrevet

TS her:

Tusen takk for fint og informativt svar, Athene :-)

Siden vi har vært prøvere en god stund, har jeg lest (altfor ;-)) mye om sykluser, BBT, LH-topper uten EL og veien videre. Men det kan ikke sammenlignes med å utveksle erfaringer med andre.

(Jeg holder en knapp på at LH-bølgen var på vei til å bygges opp, men av en eller annen grunn stoppet det opp.. Tviler litt på at det har vært eggløsning mtp BBT etc.)

Skrevet

(Jeg holder en knapp på at LH-bølgen var på vei til å bygges opp, men av en eller annen grunn stoppet det opp.. Tviler litt på at det har vært eggløsning mtp BBT etc.)

Hvis tempen heller ikke er helt med på at eggløsning har vært hadde jeg holdt en knapp på det første alternativet jeg nevnte. Da kan det være at eggløsning kommer senere, eller at kroppen ble "lurt" nok til å få blødning om ca 14 dager uansett. (altså syklus med feil/ingen eggløsning)

Skrevet

Det er egentlig umulig å vite. Det kan være kroppen har forsøkt på eggløsning, uten å klare det. Da får du en ny runde med symptomer og eggløsningsslim. Det kan være du har en kort LH topp, da har eggløsning vært uten at du fanget det opp med test.

Eggløsningsslimet tørker fort opp etter at eggløsning har vært. Men det kan jo være at du har relativt tidlig eggløsning. Alt fra 11-17 dager før mens er normalt.

Til Sueno, her har du missforstått litt. Eggløsning skjer normalt 12-32 timer etter siste positive test. Mens første positive test kan være hele 2-3 dager før eggløsning. Her er det store individuelle forskjeller. Det er også mange som aldri får positiv test. Det har med LH nivået i urinen å gjøre, når på døgnet man tester, hva slags type test man bruker og hvor bratt/høy LH kurve man har. Eggløsningstesting er i det hele tatt en upresis vitenskap.

Takk for oppklaring :) det vil si at hvis vi har en positiv test mandag kveld, så tirsdag morgen men negativ tirsdagsutgaven kveld, så vil eggløsningen finne sted ons eller torsdag ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...