Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Få høre :) Kommentér gjerne hva slags type duft det er (frisk, tung ol).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer. Nå på vinteren liker jeg helst litt krydrete parfymer. De to siste årene har det vært Vera Wang som er blitt hyppigst brukt.

Om sommeren foretrekker jeg lettere dufter - litt sitrus/grønne dufter. Der har jeg siste året brukt Escale à Portofino fra Dior.

Så for tiden må vel de to utropes til favoritter ;).

Rent generelt så liker jeg enten friske, lette dufter eller litt mer krydrete. De søte blomsterduftene kan andre få kjøpe. Søte dufter er ikke min greie i det hele tatt.

Skrevet

Min sommerfavoritt er Laura Biagiottis 'Laura Rosé'. Kommer vel av navnet at denne lukter som frisk rose, men den er i tillegg utrolig mild og god når den sterkeste lukten har forduftet litt.

Av tunge dufter er min favoritt 'Alien' av Theirre et-eller-annet, og 'The one' av Dolce&Gabbana. I tillegg har Burberry en utrolig god duft i en flaske med tøystoff rundt, men jeg husker ikke navnet.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Erox Realm

Top noter:

Mandarin, solbærblad?

Middelnoter:

Peoner, vannlilje

Basenoter:

Honning, vanilje

Denne parfymen skal visstnok inneholde pheromoner, noe jeg ikke trodde så veldig på, jeg bestilte den mest fordi notene hørtes interessante ut. Men jeg sverger, den er en mannemagnet :fnise: Får masse komplimenter. Trikset er bare å bruke bittelitt, den er ganske sterk. Lukter ganske varmt og mektig av vanilje og honning, sitrusen gjør at den ikke blir for gammeldame-ish.

L'eau de Chloe

Top noter:

Sitruser

Middelnote:

Rose

Basenote:

Patchouli

Denne er ganske frisk og ungdommelig, men ikke sykelig søt. Min faste sommerduft, elsker den pudrete rosevannduften. Moren min, med verdens skarpeste nese, hater den i de første tjue minuttene, men etter det roer den seg og blir ganske god. Merker hun låner den av meg i de varme månedene... :jolie:

Skrevet

Nå på vinteren er det Twilight woods fra Bath and boddy works.

Dette er en varm krydrette duft, uten at den blir tung.

Også glad i parfymen fra Taylor Swift Wonderstruk. Frisk ungdommelig og litt på den søte blomstrede siden.

Skrevet

Escada Collection, beklageligvis er den gått ut av produksjon.

Skrevet

Jeg varierer veldig etter humør og årstid, er litt dilleavhengi, noen perioder har dille på en duft, så kan det gli over i en annen. Nå er jeg forelsket i Chanel No.19 Puddre, denne er helt nydelig på. Lukter veldig voksent og puddrete ved påføring, men med hint av sitrus, men etter få minutter blir den mildere og går til slutt over i en mer ung og lett musky hverdagsparfyme. Denne har jeg foreløpig kun prøver på, men denne skal bli min til sommeren ;)

En annen favoritt er Prada candy som er veldig søt, ung og som lukter akkurat det den skal, nemlig godis (karamell). Den gjør litt av seg, så man kommer langt med lite, men fy søren så god den er!

Kate Moss Wild Meadow er også mye brukt hos meg, denne lukter utrolig godt av våt vår. Den åpner emd sitrus og hvite blomster og blir så litt dypere etter en stund, men den er fortsatt frisk og gir asosiasjoner til det å gå på tur ute etter en regnskyll på våren *sukk*.

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
Skrevet (endret)

De som er mine favoritter, er følgende:

Chanel Allure Sensuelle

1313328436_chanel-allure-sensuelle_t.jpg

Jean Paul Gaultier 2 by Jean Paul Gaultier

genuine-perfume-jean-paul-gaultier-425100-01.jpg

Dior J'adore

dior_j_adore_eau_de_parfum.jpg

Wiktor & Rolf Flowerbomb

flowerbomb.jpg

Marc Jacobs Daisy

Marc+Jacobs+Daisy.jpg

Da jeg var 16 år, elsket jeg denne. Ikke prøvd igjen etter den gang, så spent på hva jeg tenker om den nå, 7 år etter.. :fnise:

Laura by Laura Biagiotti

laura.jpg

Liker å veksle litt mellom hva slags humør jeg er i. Da er det greit å ha litt forskjellige dufter.

Har faktisk alle (unntatt den fra Laura Biagiotti) disse, og noen til hjemme :)

Endret av Adele
Skrevet

De som er mine favoritter, er følgende:

Wiktor & Rolf Flowerbomb

flowerbomb.jpg

Jeg hatet Flowerbombe, men elsket Flowerbombe Extreme.

Skrevet

Erox Realm

Top noter:

Mandarin, solbærblad?

Middelnoter:

Peoner, vannlilje

Basenoter:

Honning, vanilje

Denne parfymen skal visstnok inneholde pheromoner, noe jeg ikke trodde så veldig på, jeg bestilte den mest fordi notene hørtes interessante ut. Men jeg sverger, den er en mannemagnet :fnise: Får masse komplimenter. Trikset er bare å bruke bittelitt, den er ganske sterk. Lukter ganske varmt og mektig av vanilje og honning, sitrusen gjør at den ikke blir for gammeldame-ish.

(klipp)

Dette virket veldig interessant, jeg er veldig glad i vaniljelukter :) Hvor får man tak i den? Og finnes den kun i EDT?

Min favoritt akkurat nå er Chanel Allure Sensuelle.

Anonym poster: 62e9b55438afcfed7d17f1fd308100ee

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
Gjest Tigress
Skrevet

Eau Fantasque frå Fragonard er favoritten min.

Skrevet

LaVanila er best på vaniljelukter, elsker vanilla-coconut.

Anonym poster: c550439d03b6aa6cbb178d750ebf2853

Gjest BabyBlue
Skrevet

Dette virket veldig interessant, jeg er veldig glad i vaniljelukter :) Hvor får man tak i den? Og finnes den kun i EDT?

Min favoritt akkurat nå er Chanel Allure Sensuelle.

Anonym poster: 62e9b55438afcfed7d17f1fd308100ee

Kjøpte den på ebay : ) Ja, tror den bare kom i EDT? Om du liker vaniljedufter anbefaler jeg på det sterkeste la vanilla sine dufter, de er himmelske!

Skrevet

Jeg hatet Flowerbombe, men elsket Flowerbombe Extreme.

Hehe, derfor det finnes så mange i Flowerbomb-serien ;)

Skrevet

Paco Rabanne One Milion Lady.

Diesel Fuel for Life

Skrevet

For tiden er det Marc Jacobs - Daisy.

Men elsker også Paco Robane sin XSL eller noe i den duren. En av de første som kom fra det merket. :)

Skrevet

I det siste har jeg brukt den nye til Jimmy Choo (eller, er vel den eneste også), og liker den veldig godt. Akkurat passe søt, og akkurat passe fresh! Ellers er jeg veldig glad i Sexy Darling - Kylie Minogue, den er litt tyngre, men fortsatt så søt som jeg liker den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...