AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Når det gjelder voksne som forgriper seg på barn. Er det noen tegn man skal se etter hos den voksne som kan avsløre at de er overgripere? Jeg vet nå at en onkel jeg hadde (han er død nå) forgrep seg på stedattera. Jeg har tenkt og tenkt tilbake på hvordan han var, men jeg finner liksom ikke ut noe aha ja derfor jeg syns han var litt "rar" Anonym poster: 18fc95e433117ac2ebcbdaf91d00998d
JustLittleMe Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Kunne øsnke det fantest "synlige" tegn, da kunne man rett og slett bare holdt seg unna de personene. Men, det er vanskelig. Vet om en fyr, har hverken forandret seg før eller etter. så de som er overgripere har den samme personligheten uansett hva
Rubies_ Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Problemet er vel at det ikke finnes synlige tegn. Problemet er at de man aldri skulle tro det om, er overgripere. Jeg har sett utallige dokumentarer om slike mennesker, og det er alltid det samme: en nabo, en venn, et familiemedlem som aldri kunne forutse at denne mannen eller kvinnen var en overgriper. Så nei, dessverre, det er ikke tegn. Det eneste tegnet er at personen er i nærheten av barn. Det er veldig vanlig at de jobber med barn, eller holder seg i nærheten av barn ellers.
frøkna Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Nei, man kan ikke det. Mange kan være ekstra begeistret for barn, leker mye med dem osv, men det er jo ikke noe sikkert tegn. Trenger jo ikke være pedofil for at man liker å være med barn.
absinthia Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det skremmende er at det ikke er noen spesielle tegn, de som er overgripere vet at det er forbudt og skjuler seg godt. Forskning på pedofile overgripere har vist at den gjennomsnittlige overgriperen utmerker seg med å ha mer stabil økonomi, ordnede forhold, mer lovlydig på andre områder og et stabilt yrkesliv i forhold til gjennomsnittet, - noe andre forbrytere ikke kan skilte med. Endret 23. februar 2013 av absinthia
Rubies_ Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Det viktigste jeg tror man kan gjøre, er å gi barna lærdom om å kjenne sine egne grenser. Å lære barna at det er OK å si nei til voksne, dersom noe er ubehagelig eller ikke virker riktig. 1
absinthia Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Det viktigste jeg tror man kan gjøre, er å gi barna lærdom om å kjenne sine egne grenser. Å lære barna at det er OK å si nei til voksne, dersom noe er ubehagelig eller ikke virker riktig. jepp! Tving eller overtal aldri barn til f.eks å gi klemmer til folk de ikke vil klemme o.l. uansett om man synes det er pinlig at solstrålen gir alle nattklemmer i familieselskapet utenom snille filleonkel Gudmund eller gammeltante Hulda.
Rubies_ Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 jepp! Tving eller overtal aldri barn til f.eks å gi klemmer til folk de ikke vil klemme o.l. uansett om man synes det er pinlig at solstrålen gir alle nattklemmer i familieselskapet utenom snille filleonkel Gudmund eller gammeltante Hulda. Jepp. Barn må få lov å ha sine grenser og intimsoner uten at det skal være noe galt i det. Man skal ha respekt for voksne, men ikke i den grad at man ikke kan si nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå