Djungelvrål Skrevet 24. februar 2013 #21 Del Skrevet 24. februar 2013 Etter min mening er det aldri pent med piercinger i ansiktet. Nei, det er helt helt sikkert. Ingen, absolutt ingen kler det og det gjør dem mindre pene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #22 Del Skrevet 25. februar 2013 Ikke? Synes jeg ser jenter som i alle fall er ganske søte til å begynne med, men som ødelegger det med for mye sminke i ukledelige farger og overdrevne fillers her Ikke? Synes jeg ser jenter som i alle fall er ganske søte til å begynne med, men som ødelegger det med for mye sminke i ukledelige farger og overdrevne fillers her og der. Omg! Hva er det der? http://celebritycloseup.tumblr.com/post/41988997681/lavell-crawford Hello, sexy! http://celebritycloseup.tumblr.com/post/42628659455/elsa-patton Holy .....! http://celebritycloseup.tumblr.com/post/31480072103/nicki-minaj Sup, people? http://celebritycloseup.tumblr.com/post/31530107811/amanda-lepore *Gasp!* http://celebritycloseup.tumblr.com/post/39349936822/lauren-cohan Anonym poster: e8eade310384f5c44172d40bc9deb649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 25. februar 2013 #23 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) name='AnonymBruker' timestamp='1361629009' post='12297380] Jeg har lurt på hvorfor mindre pene jenter gjør seg så mye styggere, ved percinger, rare frisyrer, klær og hårfarger. Du ser jo aldri ei søt, pen, nydelig, vakker, tynn jente som ødelegger utseende sitt slik. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Åh nei? http://mystylebell.com/wp-content/uploads/2012/08/Christina-Aguilera-Purple-Streaks.jpg http://mitchandsuave.com/wp-content/uploads/2011/02/Megan-Fox-Armani-Jeans-Spring-2011-Ad-Campaign.jpg http://jeansandlipsticks.nl/wp-content/uploads/2012/10/revolver-kat-von-d-03.jpg http://everythingrihanna.co.uk/photos/rihanna/968_rihanna-red-curly-hair-white-red-carpet-957579108.jpg http://distilleryimage1.s3.amazonaws.com/607b1ba2acd611e18bb812313804a181_7.jpg http://beautiful-pics.org/wp-content/uploads/2011/12/Fergie_17.jpg http://www4.images.coolspotters.com/photos/315370/amy-lee-and-eyebrow-piercing-gallery.jpg Endret 2. mars 2013 av Yvonne 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #24 Del Skrevet 25. februar 2013 Cheryl Cole er vel et erkeeksempel på en tynn, blond, vakker jente, og se her: http://www.dailymail...hes-months.html Uansett, selv om jeg ikke liker stilen: innenfor gothmiljøet er det faktisk veldig mange jenter som er klassisk pene og slanke, de bare skjuler det godt. Anonym poster: 613b603b65e226fba0e49b271234fc1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 25. februar 2013 #25 Del Skrevet 25. februar 2013 Ååååh, jeg håper vi en dag kommer til det punktet hvor det blir akseptert! Vel, med tanke på hvor mye jeg synes det har endret seg bare på de siste fem årene, ville jeg ikke blitt overraska om det kom så langt om noen år.. Det er ikke mer enn 5-6år sida folk virkelig hevet øyenbryn på mine tatoveringer på armene, mens det nå er fullstendig "godkjent" å gå rundt med sleeves, uansett utseendet ellers. For 10år sida var jeg den eneste punkern i hjembygda og fikk høre at jeg brukte heroin, nå ser du emo-punks overalt, og ingen reagerer, eller sprer særlig til rykter. Så det går den rette vei! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #26 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg har lurt på hvorfor mindre pene jenter gjør seg så mye styggere, ved percinger, rare frisyrer, klær og hårfarger. Du ser jo aldri ei søt, pen, nydelig, vakker, tynn jente som ødelegger utseende sitt slik. Hvordan man velger å se ut, er jo selvsagt en privatsak, og noe jeg ikke har noe med. MEN disse jentene jeg kjenner som er slik, får ikke jobb, får ikke kjæreste. De klager jo på disse tingene, så de ønsker jo jobb og kjæreste. Jeg mener ikke at mennesker skal være smellvakre for å klare seg i verden, men hvorfor lage seg myyye værre enn de er. Er det deres måte for å få oppmerksomhet på? Innbilder de seg faktisk at de er fine? Kjenner ei slik jente veldig godt og jeg blir helt oppgitt. Jenta går hjemme hos foreldrene, får seg ingen jobb. Men hun ser jo helt grusom ut med lilla hår og percinger i hele fjeset. Skjønner godt at hun stiller LAAANGT bak i arbeidskøen. Vet at mange barnehager i distriktet trenger vikarer bla. annet, men de kan jo ikke ansette noen som ser slik ut.. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Vet du hvorfor? Pga det finnes enda dømmende mennesker som deg som ikke innser at vi lever i 2013. Man virker veldig umoden hvis man ansetter folk etter hvor pen de er og ikke hvor flinke de er med jobben. Anonym poster: 3bbc9f7b2a397acff792eeeed2681054 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 25. februar 2013 #27 Del Skrevet 25. februar 2013 Etter min mening er det aldri pent med piercinger i ansiktet. Nei, det er helt helt sikkert. Ingen, absolutt ingen kler det og det gjør dem mindre pene. Nemmen er det ikke da feiende flott at dere ikke trenger å ta piercinger i ansiktet, what a wonderful world sier jeg bare. Jeg trenger heller ikke å gå med den grusomt stygge buksen jeg så noen gjekk med i går, trenger heller ikke ta silikon som jeg mener er stygt og harry, eller gjøre andre ting jeg mener er stygt, men de damene som gjør disse tingene om det, og er det ikke fantastisk dere at vi har bestemmelse rett over vår egen kropp, det er nesten verdt en liten dans Takk for svar. I en ideel verden burde selvsagt alle få se ut akkurat slik de selv vil. Men nå er det nå engang slik at de fleste har en "mail" de går etter når de ansetter mennesker, og når de "dømmer" mennesker etter utseende. (Det burde ikke være slik, men det er slik) Derfor reagerer jeg på at mange gjør seg så mye værre enn de fra naturens side er blitt skapt. Jeg forstår hva en skrev her, med å være seg selv, skape sin egen stil (men for mange blir dette et hinder i livet), derfor lurer jeg på hvorfor... Er også enig med deg som skriver om de søte jentene som overdriver orange sminke osv. (men jeg syntes likevel ikke de lager seg så ille, som f.eks. percing.) TS Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Nå skjønner jo alle som klikker seg inn i tråden her at du har dinosauriske fordommer ang denne stilen da du viser de så godt i hi, du kjenner ei jente som bor hjemme og er tykk og stygg, singel og arbeidsledig og derfor er alle med denne stilen arbeidsledig, stygg, overvektig og singel. Og for all del, jeg gidder ikke ta dine fordommer fra deg, du skal få lov til å ruge på de i fred uten at jeg skal gidde å kverulere på at du kanskje kan åpne opp øynene dine å få litt mindre snevert syn på omverden. Men Det finnes mange vakre kvinner her inne på kg, jeg har ikke følgt såå nøye med i alle biledtrådene her inne men det er ei B-E-A-utiful kvinne som har lagt ut bilde av seg selv mange ganger, og hun får generelt mye ros får håret sitt enten det er grønt, blått eller rosa, hun får mye skryt ang stilen sin, sminken sin etc av både kvinner og menn her inne og det er stueloff http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=720142&st=20. Du har sikkert dine meninger om folk som farger håret blått og mange andre har helt andre meninger, jeg f.eks synes hun er kanon fin.. I et jobbintervju handler det om mange ting, først og fremst kvalifikasjoner, men jo da det handler også mye om å skille seg ut, å bli husket, sosiale antenner og å by på seg selv .Jeg håper inderlig for de barna som jeg jobber med at ingen blir ansatt kun på utsende, det hadde vært trasig, pupper, rumpe eller hår kan ikke hjelpe de med å få et skakkjørt liv på rett kjør igjen. Jeg skjønner at du har så store problemer med hvordan andre ser ut og at du mener dette er så lite fint som igjen er fullstendig din egen subjektive virkelighet forståelse at det ikke nyter å trenge igjennom, men å skille seg ut i fra mengden kan likegodt bli satt pris på og man kan havne fremst i køen som i bakerste rekke. Sunniva Gylver er prest, da hun begynte på teologi utdanningen hadde hun piercinger og det er ikke så lenge siden hun tok de ut, hun har dreads og skarpe farger på håret, da sønnen hennes kom hjem fra skolegudstjeneste og hun spurte hva han syntes svarte han "Nei, det var ingen ordentlig prest. Det var en mann, og han hadde ikke fletter" Dette er et lite bilde på at forventningene kan være så sterke at vi kan bli helt blindet av dem. Noen ganger hjelper forventningene oss til å tenke nytt. Andre ganger setter de unødvendige begrensninger. Jeg var 17 år da jeg fikk lærlingeplass i en barnehage og kom på intervju med rosa oppsatt hår og 3 piercinger i ansiktet, så jo barnehageansatte kan ansette folk som ser slik ut, at din venninne ikke har fått jobb trenger dermed ikke ha noe med verken det ene eller det andre å gjøre. Verden går fremover, slik piercingene mine ikke gir meg en super kraft, gjør de meg heller ikke til noen dårligere arbeidstaker og folk uten dinosauriske fordommer klarer heldigvis og det blir også mer vanlig å se det samme. For jeg vet om fotografer med grønt hår, jeg vet om politi betjenter med flust av tatoveringer, jeg vet om diakoner med blåe striper i håret og jeg vet heldigvis at det er verken tatoveringer, grønt, blått eller brunt hår som bestemmer hvor dyktige de er i jobben sin 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #28 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg er nok ei jente som kan kategoriseres som "mindre pen". Litt stor nese, et noe kraftig ansikt, smale lepper, tynt hår som er uregjerlig til den store gullmedalje, litt urenheter her og der, samt blek hud og litt lubben kropp. Likevel er jeg kjempe glad i piercingen min som er i høyre nesebor, de strekte ørene mine på 10 mm, det svarte håret mitt som rekker meg til skuldrene og som til enhver tid er rufsete og fylt med volum. Jeg er også glad i klærne mine - garderoben består av mye forskjellig, blant annet svarte, trange jeans, ensfargede topper i svart, grått, blått og andre mørke og enkle farger, armbånd med nagler, Converse All Stars, skinnjakker i rocka stil, platåsneakers osv. Jeg er også veldig glad i svarte skjerf. Sminken består av svart eyeliner på øyelokket som gir meg typiske katteøyne, samt øyenskygge i gull og kobberfarger som fremhever de blå øynene mine. Litt bronzer og blush på kinnene for å se en smule fresh ut. Så... I følge deg, gjør jeg det verre for meg selv ved kle meg slik jeg ønsker, farge håret mitt slik jeg ønsker, sminke meg slik jeg ønsker og stikke nåla gjennom den delen av trynet mitt eller kroppen jeg ønsker. Heldigvis er dette bare din mening og ditt synspunkt om saken, heldigvis trives jeg med meg selv og heldigvis føler jeg meg bra slik jeg er, slik jeg kler meg og slik jeg ser ut. Jeg kunne aldri gått kledd som "alle de andre jente" og sminket meg "akkurat som de andre jentene", rett og slett fordi at jeg ikke trives der. Og fordi jeg vet at dette ikke hadde kledd meg for fem flate ører. La nå folk være seg selv. Tro meg, vi som er mindre pene vet selv hva som er best for oss. Jeg hadde ikke blitt noe finere om jeg kledde meg i pastellfarger, bleket håret og tok ut piercingen i nesa. Da hadde jeg ikke sett ut som meg selv. Anonym poster: 1682b6d41b68b433235f14e85dd1e2c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #29 Del Skrevet 25. februar 2013 Vet du hvorfor? Pga det finnes enda dømmende mennesker som deg som ikke innser at vi lever i 2013. Man virker veldig umoden hvis man ansetter folk etter hvor pen de er og ikke hvor flinke de er med jobben. Anonym poster: 3bbc9f7b2a397acff792eeeed2681054 TS: Jeg er ikke dømmende, bare realistisk. Jeg skriver jo at jeg skulle ønske alle kunne være slik de ønsket og bli behandlet likt. Men slik er det jo ikke. Jeg forstår at enkelte syntes slike ting ang. utseende kan være "artig", men det gjør de ikke vakrere i de flestes øyne. Av den grunn stiller de bakerst i køen. Jeg er ikke dømmende, men hadde jeg drevet en butikk, ville jeg ansatt mennesker som ikke frastøtte seg mange mennesker. Personlig syntes jeg det ser ustelt ut med en percing i nesa. (Jeg tenker snørr og buse på den dingsen...beklager) Jeg hadde ikke følt for å bestille mat da...Jeg hadde gått videre. (Uten å vise grunnen, uten å dømme......men likevel gått unna) Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #30 Del Skrevet 25. februar 2013 TS: Jeg er ikke dømmende, bare realistisk. Jeg skriver jo at jeg skulle ønske alle kunne være slik de ønsket og bli behandlet likt. Men slik er det jo ikke. Jeg forstår at enkelte syntes slike ting ang. utseende kan være "artig", men det gjør de ikke vakrere i de flestes øyne. Av den grunn stiller de bakerst i køen. Jeg er ikke dømmende, men hadde jeg drevet en butikk, ville jeg ansatt mennesker som ikke frastøtte seg mange mennesker. Personlig syntes jeg det ser ustelt ut med en percing i nesa. (Jeg tenker snørr og buse på den dingsen...beklager) Jeg hadde ikke følt for å bestille mat da...Jeg hadde gått videre. (Uten å vise grunnen, uten å dømme......men likevel gått unna) Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Ts er dømmende og feig. Anonym poster: 3bbc9f7b2a397acff792eeeed2681054 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 25. februar 2013 #31 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg er ikke dømmende, bare realistisk. Jeg er ikke dømmende, men hadde jeg drevet en butikk, ville jeg ansatt mennesker som ikke frastøtte seg mange mennesker. Personlig syntes jeg det ser ustelt ut med en percing i nesa. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Jeg har lurt på hvorfor mindre pene jenter gjør seg så mye styggere, ved percinger, rare frisyrer, klær og hårfarger. Du ser jo aldri ei søt, pen, nydelig, vakker, tynn jente som ødelegger utseende sitt slik. Hvordan man velger å se ut, er jo selvsagt en privatsak, og noe jeg ikke har noe med. MEN disse jentene jeg kjenner som er slik, får ikke jobb, får ikke kjæreste. De klager jo på disse tingene, så de ønsker jo jobb og kjæreste. Jeg mener ikke at mennesker skal være smellvakre for å klare seg i verden, men hvorfor lage seg myyye værre enn de er. Er det deres måte for å få oppmerksomhet på? Innbilder de seg faktisk at de er fine? Kjenner ei slik jente veldig godt og jeg blir helt oppgitt. Jenta går hjemme hos foreldrene, får seg ingen jobb. Men hun ser jo helt grusom ut med lilla hår og percinger i hele fjeset. Skjønner godt at hun stiller LAAANGT bak i arbeidskøen. Vet at mange barnehager i distriktet trenger vikarer bla. annet, men de kan jo ikke ansette noen som ser slik ut.. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 S...s...s...slevskikt? S...s...s...siktselvek? S...s...s...sleiveskik? S...s...s...selvinnsikt? Hva er det forno? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 25. februar 2013 #32 Del Skrevet 25. februar 2013 TS: Jeg er ikke dømmende, bare realistisk. Jeg skriver jo at jeg skulle ønske alle kunne være slik de ønsket og bli behandlet likt. Men slik er det jo ikke. Jeg forstår at enkelte syntes slike ting ang. utseende kan være "artig", men det gjør de ikke vakrere i de flestes øyne. Av den grunn stiller de bakerst i køen. Jeg er ikke dømmende, men hadde jeg drevet en butikk, ville jeg ansatt mennesker som ikke frastøtte seg mange mennesker. Personlig syntes jeg det ser ustelt ut med en percing i nesa. (Jeg tenker snørr og buse på den dingsen...beklager) Jeg hadde ikke følt for å bestille mat da...Jeg hadde gått videre. (Uten å vise grunnen, uten å dømme......men likevel gått unna) Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Ja, du virker veldig… oppriktig, kremt kremt. Slutt å vær så pingle og stå for dine egne fordommer, de er i all sin enkelhet ganske enkle å gjennomskue. Folk med ring i nesen trenger ikke jobbe under deg i en butikk når de kan jobbe som et rollebilde for unge barn i barne tv eller ha et eget platestudio (Heidi Marie Vestrheim), eller de kan være sjefen over alle sjefer (Asgeir) med sitt røde hår så trenger man ikke jobbe under kipe folk med utdaterte fordommer 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeline Skrevet 25. februar 2013 #33 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg forstår at enkelte syntes slike ting ang. utseende kan være "artig", men det gjør de ikke vakrere i de flestes øyne. Av den grunn stiller de bakerst i køen. Jeg synes ikke det er "artig," jeg synes det er vakkert, sexy, rått, elsker spillet på farger, kontraster, fasonger (som de mest ekstreme hårfrisyrene) og den harde linjen det ofte spilles på som kontrast mot det myke og feminine. Jeg synes det er trist at det går mennesker rundt omkring i verden som mangler evnen til å forstå at jeg (og andre) kan synes noe er pent og vakkert bare fordi de selv synes det er så grusomt. Jeg synes det er skummelt at man kan være så trangsynte at man mener at mennesker ikke skal få lov til å ha den fargen på håret som man ønsker uten å "måtte forvente at man stiller bakerst i køen når det gjelder å få seg jobb." 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 26. februar 2013 #34 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg synes det er verre med de som går rundt kledd som veldig shabby med skitne klær, en forferdelig ettervekst, møkkete sko osv... Man lurer rett og slett på hvordan det står til med vedkommenes personlige hygiene... Har en piercing og en god del tattoo, ingen crazy hårfarve eller rare klær, men jeg forstår hva TS kan mene ang de som skal være så jævla "annerledes". De søker oppmerksomhet via klær eller hårfarve fordi de ikke kan få det på andre måter, MEN det bryr meg ikke for folk er forskjellige. Sikkert noen som synes jeg er drittharry/stygg/fæl osv pga mine tattoos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 2. mars 2013 #35 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg syntes TS kan legge ut et bilde av seg selv slik at vi alle kan få se hvordan perfeksjon ser ut, for først da vil vi forstå hvordan vi må se ut og hvordan vi må forme oss selv for å få jobb og kjæreste, hurraaa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #36 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg syntes TS kan legge ut et bilde av seg selv slik at vi alle kan få se hvordan perfeksjon ser ut, for først da vil vi forstå hvordan vi må se ut og hvordan vi må forme oss selv for å få jobb og kjæreste, hurraaa. TS er: Da har du misforstått mitt innlegg fullstendig. Jeg er langtifra perfekt. Ingen er vel det, men hvorfor gjøre utseende sitt værre enn det er? Hvorfor ikke prøve å gjøre det beste? Se ut så godt man kan? På meg virker det som noen mindre pene, gjør seg langt værre enn de kunne vært. Kanskje på den måten for å bli sett? Men det virker jo som folk ikke ser på de på "rett måte". (De blikkene folk sender etter å ha sett noe "spesielt). Som jeg har skrevet mange ganger, skulle jeg ønske verden kunne vært mer åpen for forskjeller, men slik er det ikke ennå. Og enn så lenge, så spiller man mange sjanser ved å gjøre seg værre.. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #37 Del Skrevet 2. mars 2013 TS er: Da har du misforstått mitt innlegg fullstendig. Jeg er langtifra perfekt. Ingen er vel det, men hvorfor gjøre utseende sitt værre enn det er? Hvorfor ikke prøve å gjøre det beste? Se ut så godt man kan? På meg virker det som noen mindre pene, gjør seg langt værre enn de kunne vært. Kanskje på den måten for å bli sett? Men det virker jo som folk ikke ser på de på "rett måte". (De blikkene folk sender etter å ha sett noe "spesielt). Som jeg har skrevet mange ganger, skulle jeg ønske verden kunne vært mer åpen for forskjeller, men slik er det ikke ennå. Og enn så lenge, så spiller man mange sjanser ved å gjøre seg værre.. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Det du syntes er grusom er det andre som syntes det er pent. Hadde ikke percing vært fint, så hadde vell ingen brukt det. Anonym poster: 3bbc9f7b2a397acff792eeeed2681054 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 2. mars 2013 #38 Del Skrevet 2. mars 2013 TS er: Da har du misforstått mitt innlegg fullstendig. Jeg er langtifra perfekt. Ingen er vel det, men hvorfor gjøre utseende sitt værre enn det er? Hvorfor ikke prøve å gjøre det beste? Se ut så godt man kan? På meg virker det som noen mindre pene, gjør seg langt værre enn de kunne vært. Kanskje på den måten for å bli sett? Men det virker jo som folk ikke ser på de på "rett måte". (De blikkene folk sender etter å ha sett noe "spesielt). Som jeg har skrevet mange ganger, skulle jeg ønske verden kunne vært mer åpen for forskjeller, men slik er det ikke ennå. Og enn så lenge, så spiller man mange sjanser ved å gjøre seg værre.. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Verden vil heller ikke endre syn på det, når folk som har dine holdninger står frem, vet du, og mener at "vi" gjør oss selv styggere. Hvorfor er det så vanskelig å innse at ikke alle har samme smak som f.eks deg..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miller Skrevet 3. mars 2013 #39 Del Skrevet 3. mars 2013 Har sett mange søte jenter med piercinger og spesiell stil. Det er bra at folk er forskjellige og tørr å vise frem personligheten sin! Tenk så kjedelig om alle hadde vært like.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå