AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har lurt på hvorfor mindre pene jenter gjør seg så mye styggere, ved percinger, rare frisyrer, klær og hårfarger. Du ser jo aldri ei søt, pen, nydelig, vakker, tynn jente som ødelegger utseende sitt slik. Hvordan man velger å se ut, er jo selvsagt en privatsak, og noe jeg ikke har noe med. MEN disse jentene jeg kjenner som er slik, får ikke jobb, får ikke kjæreste. De klager jo på disse tingene, så de ønsker jo jobb og kjæreste. Jeg mener ikke at mennesker skal være smellvakre for å klare seg i verden, men hvorfor lage seg myyye værre enn de er. Er det deres måte for å få oppmerksomhet på? Innbilder de seg faktisk at de er fine? Kjenner ei slik jente veldig godt og jeg blir helt oppgitt. Jenta går hjemme hos foreldrene, får seg ingen jobb. Men hun ser jo helt grusom ut med lilla hår og percinger i hele fjeset. Skjønner godt at hun stiller LAAANGT bak i arbeidskøen. Vet at mange barnehager i distriktet trenger vikarer bla. annet, men de kan jo ikke ansette noen som ser slik ut.. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 5
Gjest anonym2233 Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Dårlig selvtillit, sjøl? Du vet det ikke er bra å snakke stygt om andre Hvor disse jentene velger å kle seg, gjøre til utseendet, er opp til hver og en. Alle har en fase i livet, noen utvikler seg, og noen velger det for det er dem komfortabelt. Dessuten, så er folk så utseende fiksert, og mange skulle ønske de ble tatt som de er. For fet er slik de ønsker å gå kledd, farge håret.. osv. Istedenfor å dra på en utseende de ikke liker selv, men nesten bør for andres skyld. Arbeidsmessig har du kanskje rett i, da veldig mange arbeidsgivere ønsker en ansatt som ikke er så veldig annerledes, med knæsj farget hår og piercinger i ansiktet. Også avhengig hva slags yrke det er snakk om, men det gjelder å være uten fordommer, likestille kjønn uansett utseende og bakgrunn!! Hva om noen kom og så du var så stygg som en stygg bilulykke??
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Jeg vet om mange særinger som jobber i barnehage. Både med dreads, hår i sære farger og piercing. Jeg kjenner også mange nydelige jenter og gutter som ikke ser noen hensikt i å kle seg likt som absolutt alle andre. Ikke synes jeg de blir styggere heller, det er nok din helt subjektive oppfattelse. Ja til mangfold sier nå jeg. Det er nok av de typiske pene og søte dongeribukse-menneskene for flere år fremover. Det er tiltrekkende å skille seg ut. Anonym poster: d6e091214bc155cf2b1f567a42efd31b 7
Sueno Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Godt mulig det handler om å finne sin egen identitet hvor de føles seg hjemme og tilfreds ? Ikke kan de sitte seg i kategorien hvor de " smellvakre " er som du kaller dem, ikke føler de at de passer inn i et par andre kategorier. De vil iallfall ikke finne seg selv i den feile kategorien som bare en vanlig statist. Så hvorfor ikke kjøre sin egen stil ? Bare en teori ... Men viktig å huske at alle er forskjellig ... Og når det kommer til utseende ... Smaken er som baken. 6
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Smaken er som baken, jeg har percinger og tatoveringer, ikke er jeg mainstream i klesveien heller og jeg kan ikke tenke meg å tone meg ned, og bytte ut det jeg mener er fint bare for å tekke alle andre, og aldri har jeg hatt noen problem med å skaffe meg verken jobb eller kjæreste, jeg har en god og respektabel jobb der jeg jobber med vanskeligstilte barn og unge og jeg gjør en god jobb og jeg har en herlig kjæreste. Nå vet jeg ikke hva du legger i pen og mindre pen, jeg er vel midt på treet, noe miss beauty queen opplegg blir jeg ikke om jeg blir mindre meg og mer som alle andre, og ikke er det noe jeg har jaktet etter i livet mitt heller. Du synes kanskje jeg er drit stygg og hæselig og for all del jeg trenger ikke at alle skal mene at percinger skal være fint, mitt liv trenger ikke tillatelse fra andre for å leves slik det leves, heldigvis for det finnes mange nok av de som er så innmari redd for å gjøre det de vil, være den de ønsker og se ut slik de vil og som de mener er fint i frykt og redsel for hva andre måtte mene, etter min mening er ikke det et godt personkarakteristikk. Om man derimot er mainstream i et og alt fordi man synes det er fint eller om man skiller seg ut fordi man mener det er fint så er det fullstendig subjektivt og det er vel helt greit at man er forskjellig er det ikke? 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Du ser jo aldri ei søt, pen, nydelig, vakker, tynn jente som ødelegger utseende sitt slik. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Ikke? Synes jeg ser jenter som i alle fall er ganske søte til å begynne med, men som ødelegger det med for mye sminke i ukledelige farger og overdrevne fillers her og der. Smaken er som baken... Anonym poster: 160bf8b09666bb1d2d602b848dd499f2 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Så alle med piercing er mindre pene? Looogisk Anonym poster: e484670fca35c3c259320877e3588072 2
Gjest Katten. Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Så lenge stilen er gjennomført, kan det være fantastisk tiltrekkende. Funky hår, piercinger og tatoveringer her og der. I likyliky. 6
Lista Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Etter min mening er det aldri pent med piercinger i ansiktet. 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Takk for svar. I en ideel verden burde selvsagt alle få se ut akkurat slik de selv vil. Men nå er det nå engang slik at de fleste har en "mail" de går etter når de ansetter mennesker, og når de "dømmer" mennesker etter utseende. (Det burde ikke være slik, men det er slik) Derfor reagerer jeg på at mange gjør seg så mye værre enn de fra naturens side er blitt skapt. Jeg forstår hva en skrev her, med å være seg selv, skape sin egen stil (men for mange blir dette et hinder i livet), derfor lurer jeg på hvorfor... Er også enig med deg som skriver om de søte jentene som overdriver orange sminke osv. (men jeg syntes likevel ikke de lager seg så ille, som f.eks. percing.) TS Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 1
lillevill Skrevet 24. februar 2013 #11 Skrevet 24. februar 2013 En jente med lilla hår og piercinger ser etter en gutt med lik smak da vettu, luringen 4
Binta Ba Skrevet 24. februar 2013 #12 Skrevet 24. februar 2013 Tjah. Jeg hadde på det meste fire synlige piercinger i ansiktet, og lyserosa hanekam, og ble alikevel ansatt i servicebransjen;) Har skilt meg ut med både farger og piercinger og tatoveringer siden jeg var 15år, og har vært i fast jobb siden jeg var 17. Har alltid fått meg jobb, kjæreste likeså. Nå er jeg tilogmed gift og har barn, og jobber. Tenke seg til.. Heldigvis er det ikke sånn at alle arbeidsgivere dømmer på utseendet, og det spørs selvsagt på jobben. Det er mer sannsynlig å se en som meg som telefonarbeider av noe slag, eller arbeidende med barn/ungdom, enn som advokat med lange dreadlocks og nesering 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #13 Skrevet 24. februar 2013 Bor du på ei vestlandsbygd eller? Anonym poster: 3c612afadb11143ffe2e770415c4c2f5 2
Ghost Hunter Skrevet 24. februar 2013 #14 Skrevet 24. februar 2013 Men det kan jo være at grunnen til at du synes de er mindre pene, er pga måten de kler seg på? Og ikke fordi at de faktisk ER mindre pene? Men piercinger, alt for mye sminke og litt...spesielle klær kan jo trekke en god del ned? Uten sminke og piercinger osv er sikkert de jentene som du mener er "mindre pene" egentlig helt vanlig fine jenter?
Binta Ba Skrevet 24. februar 2013 #15 Skrevet 24. februar 2013 Men det kan jo være at grunnen til at du synes de er mindre pene, er pga måten de kler seg på? Og ikke fordi at de faktisk ER mindre pene? Men piercinger, alt for mye sminke og litt...spesielle klær kan jo trekke en god del ned? Uten sminke og piercinger osv er sikkert de jentene som du mener er "mindre pene" egentlig helt vanlig fine jenter? Men da er man tilbake til hva man finner attraktivt rent subjektivt. Jeg har aldri hatt problemer med å finne meg mannfolk som jeg fant attraktive, for å si det sånn. 2
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2013 #16 Skrevet 24. februar 2013 Jeg kjenner mange såkalte pene jenter som har et typete uttrykk og stil. Tror sånt har mer med interesser og miljø enn utseende. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. februar 2013 #17 Skrevet 24. februar 2013 En jente med lilla hår og piercinger ser etter en gutt med lik smak da vettu, luringen Enig. 1
*amanda* Skrevet 24. februar 2013 #18 Skrevet 24. februar 2013 Skjønner faktisk hva TS mener - til en viss grad. Slik jeg har erfart er det mange unge jenter og gutter (typisk ungdomskolealder) som velger å kjøre emostilen etc. dersom de ikke er del av den "populære pene gjengen" på skolen. På denne måten oppnår de bekreftelse og anerkjennelse fra en annen type gjeng, og det er jo forståelig. Ungdomskoleperioden er jo mer som et eneste stort eksperiment for å finne sin identlitet, og mange er svært avhengig av andre for å føle seg bra. Når det gjelder voksne mennesker som velger denne stilen er jeg derimot ikke enig. Her finner man både pene og mindre pene (i tradisjonell forstand) Mangfold er jo bare bra! Hadde vært kjedelig om alle førte bertestilen 2
pingeline Skrevet 24. februar 2013 #19 Skrevet 24. februar 2013 Det er mer sannsynlig å se en som meg som telefonarbeider av noe slag, eller arbeidende med barn/ungdom, enn som advokat med lange dreadlocks og nesering Ååååh, jeg håper vi en dag kommer til det punktet hvor det blir akseptert! 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #20 Skrevet 24. februar 2013 Jeg har lurt på hvorfor mindre pene jenter gjør seg så mye styggere, ved percinger, rare frisyrer, klær og hårfarger. Du ser jo aldri ei søt, pen, nydelig, vakker, tynn jente som ødelegger utseende sitt slik. Hvordan man velger å se ut, er jo selvsagt en privatsak, og noe jeg ikke har noe med. MEN disse jentene jeg kjenner som er slik, får ikke jobb, får ikke kjæreste. De klager jo på disse tingene, så de ønsker jo jobb og kjæreste. Jeg mener ikke at mennesker skal være smellvakre for å klare seg i verden, men hvorfor lage seg myyye værre enn de er. Er det deres måte for å få oppmerksomhet på? Innbilder de seg faktisk at de er fine? Kjenner ei slik jente veldig godt og jeg blir helt oppgitt. Jenta går hjemme hos foreldrene, får seg ingen jobb. Men hun ser jo helt grusom ut med lilla hår og percinger i hele fjeset. Skjønner godt at hun stiller LAAANGT bak i arbeidskøen. Vet at mange barnehager i distriktet trenger vikarer bla. annet, men de kan jo ikke ansette noen som ser slik ut.. Anonym poster: 83bed21c35a24b84dbb8f9c320481653 Så det er bare tynne jenter som er søte, pene og vakre? Anonym poster: f605e17c14de4b831d1c2532a4b5a608 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå