AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har i mange år hatt et slags lignende rødskjær i håret, jeg har alltid hatt mørkt hår med røde striper, litt rødt "underhår" og lignende. Nå vil jeg ha hele håret mitt rødt! Jeg tenker da en litt naturlig rødfarge, altså ikke knall rødt, men det skal se rødt ut. Det jeg lurer på er... 1. Hvor mye må jeg bleke det først? Håret mitt er ganske mørkt nå, nesten svart. Jeg har allerede litt røde toner i håret. 2. Hvilke produkter anbefales for rødt hår? Jeg vil ikke at fargen skal forsvinne så sinnssykt fort. 3. Noen her inne som har rødt hår, som anbefaler en farge? Jeg vet jeg burde dra til frisøren, MEN min elskede frisør har sluttet og jeg har ingen fast frisør lenger. Jeg stoler ikke på frisører, og de aller fleste roter til håret mitt og ødelegger det. Da gjør jeg det heller selv. =) Anonym poster: df73b7b5fd4097121818252c9fa00345
Lykkelitenen Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Du bør bleke det til det blir rød-orange, ikke så mye at det blir gule/lyse flekker. Siden håret ditt er såpass mørkt og jeg antar det er farget bør du begynne i tuppene og la lekingen virke lengst der og så jobbe deg oppover. Om noen av områdene blir lysere enn andre og går over i lys orange, orange-gul bør du skylle ut blekingen og heller bleke det som fortsatt er mørkt i en ny omgang og la det lyse være, slik får du en gjevn farge i håret og kan så smekke i den røde fargen du vil bruke. Huk at det er bedre med for mye enn for lite når det gjelder hårfarge, så ikke spar på boksene! Til den røda fargen ville jeg begynt med e permanent og så helle farget over med glansvask senere for å friske opp fargen. En shampo med røde pigmenter kan også være ett alternativ for å holde fargen og jeg har hørt om folk som blander rød farge sammen med shampoen sin for å få friskere farge.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Jeg gjorde dette i går Bleket først til det ble oransje (satt i ca 15 min) og så farga jeg rødt med en farge fra garnier etterpå. Men kommer an på hvordan rød du vil ha. Jeg har kobberrød-farge nå. Anonym poster: 47bdcd0c20c292596d7160f78f0a19fd
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Tusen takk for svar! Noen som forresten vet hvor jeg får kjøpt bleking på nett.....? Anonym poster: 278b31ff924f4146b71c45729b9cb35b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 http://nelly.com/no/skj%C3%B8nnhet-kvinne/skj%C3%B8nnhet/h%C3%A5rfarge/lor%C3%A9al-pr%C3%A9f%C3%A9rence-2492/pref%C3%A9rence-blondisimmes-212997-3920/ er ikke dette bleking montro? Anonym poster: 278b31ff924f4146b71c45729b9cb35b
Lykkelitenen Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Det er bleking, men den er så sterkt at jeg ikke ville gått for det i dette tilfellet, da ts ikke skal bli blond, bare få ut de mørke pigmentene og så farge over med rødt. Nelly har også Schwarzkopf, L1 (L1+ om du er veldig mørk eller håret ditt er farget for ikke lenge siden) kan absolutt passe
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Forbered deg på mye arbeid for å holde rødfargen ved like. Rødt har lettest for å falme. Anonym poster: 6376dcdb3578883b98dac41bccb63a0c
Marsipan Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har naturlig mørk brun hårfage, men har aldri bleket før jeg farger rødt. Bruker Ganier Nutrisse permanent hårfarge. Forbered deg på mye arbeid for å holde rødfargen ved like. Rødt har lettest for å falme. Anonym poster: 6376dcdb3578883b98dac41bccb63a0c Forskjell på hår Mitt suger rødfarge, og falmer ikke. Når jeg farger rødbrunt med ikke-permanent farge, blir det rødere og rødere etterhvert som brunfargen vaskes ut. Men det er nok ikke så vanlig, til og med frisøren min er imponert over hvor godt rødfargen sitter på meg. Bruker heller ingen fargebevarende produkter mellom fargingene.
Lykkelitenen Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Røde pigmenter sitter godt i, men rene rødfarger falmer. Derfor vi som farger håret med rødbrune toner opplever at det blir rødere når brunfargen falmer, fordi pigmentene sitter så godt i. Har du derimot rene røde toner vil de sitte godt, men falme og bli blass. Jeg bruker vanligvis 4.15 og skulle jeg farge over emd en en farge, f.eks. 5, vil det røde komme igjennom etter bare ett par vask
Ivana Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 ååå, kan ikke noen legge ut resultat av å bleke og farge? jeg har også veldig lyst på å farge håret "naturlig" rødt, men er veldig redd for at det er store sjanser for feil:( har dessuten ganske langt hår, så vet ikke om jeg tørr å utsette håret mitt for noe slik.. Men leste for ei stund siden om "Loreal hi lift hicolor", vet ikke helt hvordan det fungerer, men virker som om det er en farging/bleking samtidig for å gi rødt hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå