Gå til innhold

Velkomme eksvegetarianer tilbake til verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor jubler mange når en vegetarianer slutter å være vegetarianer? Dette er noe jeg har hørt av flere og nå er det ei jente i familien min som har sluttet å være vegetarianer etter å vært det i et år etter mye press fra familien. Nå jubler dem og sier ting til henne som "velkommen tilbake til virkeligheten", "endelig tok du til fornuft", "vi er så stolte av deg" "at du ikke tok til vett før *frekk tone".

Er det virkelig nødvendig? Hvorfor? Kan nesten forstå henne også, for de fleste av de nærmeste har ikke vært noe still mot henne det siste året pga hennes matvalg.

Anonym poster: 7a35a1653a94bcb43bfeb6980e2533b5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke nødvendig og egentlig ganske frekt syns jeg. Er da opp til hver enkelt hvilket kosthold de har.

• Liker 3
Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Unødvendig å si, forståelig at de mener det. Og kosthold er selvfølgelig noe en skal slippe kommentarer på (med mindre det er direkte skadelig, kanskje).

Endret av nobilian
Skrevet

Det gjelder egentlig alt sånt... Enkelte i familien min hadde sagt det om jeg hadde solgt hesten min også!

Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Tåpelig at andre skal være så opptatt av hva andre spiser og gjerne blander seg inn selv om de ikke har peiling engang. At andres kosthold er så engasjerende og bryter man med det som er normalt så skal alle mene noe om det og overbevise om at det ikke er normalt. Da er plutselig alle ernæringsfysiologer som vet alt.

Hvorfor kan man ikke kan akseptere at noen en kjenner er vegetarianer selv om man er uenig? Er det sååå viktig at alle spiser akkurat det samme? Forstår virkelig ikke hvorfor noen mener at de har rett til å bestemme hva andre skal spise.

Det er mye folk spiser som jeg personlig ikke forstår meg på, men jeg innbiller meg ikke at jeg vet bedre enn dem og ikke mener jeg at de ikke kan leve og spise som de vil så lenge det ikke er helt ekstreme dietter for eksempel.

Endret av Crazycatlady
  • Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

Er da på sin plass å gratulere for en ny inntreden i de normales verden.

Skrevet

Meir stuerent å kutte ut grønnsaker enn å kutte ut kjøtt tydeligvis. Bryr meg lite om folk eter kjøtt eller ikkje, men synest det er trist om folk eter kjøtt kun pga kommentarer frå venner og familie. Eter gjerne vegetarmat når eg spiser med venner som er vegetarianere, og har ingen problem med å akseptere det som fullverdig kost. Sjølv et eg kjøtt og, men må likevell ta tilskudd for å holde meg frisk...

Skrevet

Unødvendig er det helt klart.

Skrevet

Totalt unødvendig og utrolig respektløst.

• Liker 1
Skrevet

Dårlig gjort..

Anonym poster: 049c11f22f8beb6a9519420cf4a8bde2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...