Gå til innhold

Må man bruke mye penger for å få et eksklusivt bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den andre tråden som jeg ikke vil kuppe, men heller spille litt videre på for min egen nysgjerrighet om det er størrelsen på budsjettet som avgjør om bryllupet fremstår eksklusivt eller ikke.

Jeg bare lurer på hva som egentlig er eksklusivt når "alle" har monogram, innbydelser i små esker, gjestegaver osv uansett om budsjettet er 15 000,- eller 350 000,-. Eller at "alle" faktisk kan feire i utlandet fordi man kombinerer bryllup og ferie uansett, så alle betaler for egen reise og opphold.

Jeg begynner nesten å lure på om de bryllupene som er virkelig eksklusive er de der det kun er invitert en håndfull gjester til en intim feiring med minimalt dill og omgivelser som tar pusten fra en.

Hva legges til grunn for å si at et bryllup er eksklusivt eller ikke?

Anonym poster: b90fd41baf18e95c54b06886bd1196b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg handler det kanskje mer om hvor gjennomført det er. F.eks er det mer eksklusivt i mine øyne hvis man har fri bar enn hvis man må betale for egen drikke. Samtidig, jeg synes det vanskelig å faktisk si at det og det er eksklusivt i seg selv og det og det er ikke eksklusivt Jeg vil ikke si det nødvendigvis handler om å bruke mest mulig penger, men at gjestene kanskje får en følelse av luksus? Man kan jo kjøpe billig og "dresse det opp" slik at det ser fint og flott ut. F.eks så fikk vi noen til å lage bryllupskaken vår for en billig pengene, men de fleste trodde vi måtte ut med 3-4 ganger mer enn vi gjorde. Men det handler om å være smart og sende ut forespørsler i god tid, da får man mange gode priser.

Så ser jeg ikke noe galt i å bruke penger på monogrammer eller dokurver for den saks skyld, hvis det passer til bryllupet. Selv om "alle" har det så passer det ikke hos alle, hos noen gang jo det bli for mye og virke tacky. Så alt må ses i en sammenheng i forhold til resten av bryllupet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg vil si at eksklusivt på mange måter ikke automatisk betyr høy pris, luksusfølelse eller mange/få gjester, men snarere at byllupet bærer preg av noe unikt. Som du sier så er dokurver, monogrammer og gjestegaver (og fargekombinasjoner som rødt/hvitt/svart og lilla/hvitt/sølv) så vanlig i dag at det slett ikke føles eksklusivt for min del. Det har rett og slett gått inflasjon i det!

Anonym poster: 26fb50e88e3188471d7ed63870760a30

• Liker 2
Skrevet

Det eksklusive er personlig, unikt og forseggjort. Det er minneverdig og markerer dagen på en avslappende og stilfull måte.

Det dyreste bryllupet jeg har vært på var i bestefars omgangskrets i millionklassen, en venn av ham eller noe slikt. Dog var det ikke særlig eksklusivt for meg, bare fullt av luksus og ufattelige summer i hver krok. Bruden selv var stressa som fy og hilste knapt på en sjel, og barna fikk knapt lov til å leke i lokalet.

Et annet bryllup ble holdt ute på en ganske så allminelig gård, med vanlig bestikk og en brud som hadde fikset håret selv. Vi fikk en varm hilsen vær, og maten var en super sjokoladefondant med sommerens bær. Jeg skitnet dessverre til kjolen min og ble mistenkt for å være 10 år når jeg løp i ring med småungene, men det bryllupet var ekslusivt i mine øyne. Nettopp fordi den var av den kvaliteten jeg synes et bryllup bør være i.

Nå er ikke poenget at alle ekslusive greier bør skje i fri natur med hylende unger, men at man skal ta det hele litt med ro og fokusere på å gjøre noe stilfult og avslappende med det man har, heller enn å fokusere på å betale seg blakk for å markere dagen som noe stort.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av den andre tråden som jeg ikke vil kuppe, men heller spille litt videre på for min egen nysgjerrighet om det er størrelsen på budsjettet som avgjør om bryllupet fremstår eksklusivt eller ikke.

Jeg bare lurer på hva som egentlig er eksklusivt når "alle" har monogram, innbydelser i små esker, gjestegaver osv uansett om budsjettet er 15 000,- eller 350 000,-. Eller at "alle" faktisk kan feire i utlandet fordi man kombinerer bryllup og ferie uansett, så alle betaler for egen reise og opphold.

Jeg begynner nesten å lure på om de bryllupene som er virkelig eksklusive er de der det kun er invitert en håndfull gjester til en intim feiring med minimalt dill og omgivelser som tar pusten fra en.

Hva legges til grunn for å si at et bryllup er eksklusivt eller ikke?

Anonym poster: b90fd41baf18e95c54b06886bd1196b4

Ikke nødvendigvis. Etter min erfaring kan man spare veldig mye på småting man ikke tenker over at man bruker mye penger på. For ekspemel fotograf. I mitt bryllup brukte jeg en foto-student som var veldig dyktig og ikke minst billig. Husker jeg rett betalte jeg vel rundt 3000 for fotografering under vielsen og selskapet. Og i tillegg tok hun bilder utenfor kirken. Fikk også takkekort. Annbefaler dette om du ikke vil legge ut så mye penger til bryllupet. www.mofoto.no

Anonym poster: 60a2cb8eedf1cc6f7487467d2903a83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Etter min erfaring kan man spare veldig mye på småting man ikke tenker over at man bruker mye penger på. For ekspemel fotograf. I mitt bryllup brukte jeg en foto-student som var veldig dyktig og ikke minst billig. Husker jeg rett betalte jeg vel rundt 3000 for fotografering under vielsen og selskapet. Og i tillegg tok hun bilder utenfor kirken. Fikk også takkekort. Annbefaler dette om du ikke vil legge ut så mye penger til bryllupet. www.mofoto.no

Kutt ut å reklamere for deg selv.

Anonym poster: dfd5333333f41ab6722f66c9203539da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HAHAHA, er dette fjerde tråden jeg ser deg i? Makan til effektiv måte å sabotere for seg selv har jeg ikke sett på lenge! :ler:

Anonym poster: fd057eac698691c2a42109a3750ce098

Skrevet

Jeg leste den artikkelen, "du trenger ikke blakke deg for et ekslusivt bryllup".

For å få ned kostnadene så skulle gjestene plukke blomster til brudebuketten. Om det hadde stått så dårlig til økonomisk hadde jeg droppet hele greia.

Skrevet

Jeg leste den artikkelen, "du trenger ikke blakke deg for et ekslusivt bryllup".

For å få ned kostnadene så skulle gjestene plukke blomster til brudebuketten. Om det hadde stått så dårlig til økonomisk hadde jeg droppet hele greia.

Jeg hørte om etbbryllup der gjestene gikk en slags natursti og en av oppgavene var å plukke blomster til bordene.......og det var ikke fordi brudeparet ikke hadde råd!! Jeg hadde gjerne hatt en vakker markblomsbukett når jeg giftet meg.....!

Skrevet

Jeg hørte om etbbryllup der gjestene gikk en slags natursti og en av oppgavene var å plukke blomster til bordene.......og det var ikke fordi brudeparet ikke hadde råd!! Jeg hadde gjerne hatt en vakker markblomsbukett når jeg giftet meg.....!

Markblomstbukett høres veldig pent ut, men i artikkelen jeg nevnte sto det som et tips på hvordan få kostnadene ned.

Altså, for å få et billigere bryllup skulle brura sende ut gjestene for å plukke villblomster til brudebuketten.

Skrevet

Eksklusivt er noe jeg forbinder med dyre og for de få, i bryllupssammenheng blir vel det f.eks 8 retters middag på et superfancy sted.Monogram og liksom-prinsessebryllup har nesten blitt standarden. Minneverdig derimot er ikke prisavhengig og handler for meg om godt vertsskap og god stemning, mye viktigere og kan være i både høy-og lavbudsjettbryllup.

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg er så naiv jeg at jeg tror vi kommer til å få et eksklusivt bryllup etter møte vårt med kokken igår. Jeg tror rett og slett at bryllupet vårt vil skille seg litt positivt ut fra andre. Veldig lite prinsesse blir det hvertfall.

Jeg er sikkert naiv og enkel som føler det sånn, men slik er det bare. :fnise:

Og jeg gleder meg noe helt vanvittig til at det hele blir satt sammen slik at vi og alle de som kommer får en kjempedag/kveld.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er så naiv jeg at jeg tror vi kommer til å få et eksklusivt bryllup etter møte vårt med kokken igår. Jeg tror rett og slett at bryllupet vårt vil skille seg litt positivt ut fra andre. Veldig lite prinsesse blir det hvertfall.

Jeg er sikkert naiv og enkel som føler det sånn, men slik er det bare. :fnise:

Og jeg gleder meg noe helt vanvittig til at det hele blir satt sammen slik at vi og alle de som kommer får en kjempedag/kveld.

Nå har jeg lest om bryllupet ditt lenge og har sagt flere ganger at jeg tror det blir fantastisk, tror det blir drømmejobb for fotografen deres. Men jeg ville heller brukt ordet unikt eller enestående som jeg mener positivt, eksklusivt er bare et ord men annet innhold for meg. Did that make sense?

Gjest Kiara!
Skrevet

Nå har jeg lest om bryllupet ditt lenge og har sagt flere ganger at jeg tror det blir fantastisk, tror det blir drømmejobb for fotografen deres. Men jeg ville heller brukt ordet unikt eller enestående som jeg mener positivt, eksklusivt er bare et ord men annet innhold for meg. Did that make sense?

Ja, det er jo helt sant. Men nå brukte denne kokken ordet eksklusivt for å få meg over på siden hans så derfor jeg på mange sett begynte å tenke i de baner. Men er helt med på hva du sier. :)

• Liker 1
Skrevet

Penger kan ikke kjøpe klasse...

Her kommer små tips fra Pintrested...

204cc1dbf2e8919778a7c3adac69eca5.jpg

Bruk en utstempler (gjerne hjerteformet) å pynt med ekte blader...

a02717e4ce70ecbcd18da60bb644bc97.jpg

09e57a707618015e751e47c40d32d62a.jpg

f90aaf5ce6fab8cbbc7b86b19e0506d3.jpg

0436dfd6c67633871c9172393d1f2a18.jpg

cfd9d386bf1db4fc5917c5a806974e85.jpg

fisketrå

49db4e5883e62269eb78395860b116fd.jpg

blomster i isbiter

44c7130760e18606cd7d7b2ebbf1a42b.jpg

c7441fd1fb4d6e62d34583d2f32552ac.jpg

ad5f53070ad3db5b42fab99e37a66d41.jpg

495bfb0dc40b65e086e894b9a2f90987.jpg

444d220fad2b5815d5d0c7ec1a74fb82.jpg

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg eeeeeeeeeeelsker roseblader og andre blomster i isbiter har lagret den lenge, synes det er en helt fantastisk ide!

En annen ting til oss som skal feire ute er å henge diamanter/prismer i fisketråd i trær eller som jeg har tenkt som bakgrunn. Reflekterer lyset på en kjempefin måte og er en nydelig detalj. :)

5172670313_3b39848c03_z.jpg

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes monogrammer er helt dust å bruke penger på. Monogrammer, liksom, hallo, det får de kongelige ha for seg selv! Det er hyggeligere med noe mer personlig. Men mindre man kommer fra en slekt med eget familieskjold.

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg synes monogrammer er helt dust å bruke penger på. Monogrammer, liksom, hallo, det får de kongelige ha for seg selv! Det er hyggeligere med noe mer personlig. Men mindre man kommer fra en slekt med eget familieskjold.

Uff... det er så sant, så sant. :rolleyes:

Skrevet

Monogrammer er vel i samme klasse som å slippe hvite duer... ganske hary (ja for det ER harry!)

• Liker 3
Skrevet

Ang. de isbitene med ting inni.

KOK vanner før det fryses! Da blir vannet helt klart.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...