Gjest Skrevet 28. februar 2013 #21 Skrevet 28. februar 2013 Alaskan malamute og siberian husky er jo de to rasene en alaska husky er blanding av ;-)
Fandenivoldsk Skrevet 28. februar 2013 #22 Skrevet 28. februar 2013 Tror aldri jeg har møtt en AH som har vært blanding SH/Malamute. AH'en defineres jo etter bruksområde (= effektiv sledehund)? Alle AH'ene jeg har møtt har hatt fuglehund i seg.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #23 Skrevet 28. februar 2013 Dette må du ikke finne på. Hunder som er vokst opp slik, vil aldri kunne rehabiliteres. Anonym poster: b0fab34c6bada9b48c5353415a300ab8 1
Gjest Skrevet 28. februar 2013 #24 Skrevet 28. februar 2013 Tror aldri jeg har møtt en AH som har vært blanding SH/Malamute. AH'en defineres jo etter bruksområde (= effektiv sledehund)? Alle AH'ene jeg har møtt har hatt fuglehund i seg. AH er hovedsakelig og i bunn og grunn en blanding av siberian husky og alaskan malamute, men fuglehunder blir blandet inn for å få den slanke kroppstypen og fart! Har de ikke malamute eller husky i slekten sin er de ikke en alaskan husky i den rette forstand, da er de bare en sledehund!
Fandenivoldsk Skrevet 28. februar 2013 #25 Skrevet 28. februar 2013 Nei, jeg er klar over at de må ha polarhund i seg for å klassifiseres som AH.
Alice123 Skrevet 28. februar 2013 #26 Skrevet 28. februar 2013 Dette høres ut som en usansynlig dårlig ide. Jeg håper du og fruen din valgte å ikke velge denne hunden, TS. Det finnes mange fine omplasseringshunder der ute som vil passe deres livsituasjon mye bedre
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #27 Skrevet 1. mars 2013 Ts, fruen her. Vi har hatt sib/husky før og vet godt hva de krever. Vår gikk bort i april i fjord. Verdens beste hund. Her havnet jeg på forum for mannen ville ikke tenke. Han ville bare kjøre på og ta problemene som de kom. Eierne presset på for å få oss til å overta uten noen tanke for hundens beste. Jeg skrev dette på lørdag. Innen kvelden var omme hadde jeg bestemt nei. Søndag klarte de å få meg til å vakle men kom meg opp på to ben igjen. Inn her igjen og styrket argumentene mot igjen og på mandag sa jeg ifra til alle tre at dette kan ikke skje. Jeg håper at noen med en flokk som bor ute kan gi ham ett godt hjem. Det kunne dessverre ikke vi. Så tusen takk igjen til dere som har svart. Dere hjalp meg til å ta rett avgjørelse. Anonym poster: 7a1c6c53e09bc4de46ed04da6a13c037 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå