Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker du automatisk at en mann i dress er rensligere enn en mann i "vanlige" klær?

Anonym poster: e614a0a8c814f047bae16d979d12b58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,det tenker ikke jeg. Men de i dress er kanskje litt mer opptatt av utseende & det å se bra ut.Evt har en jobb der de bruker mye dress. Men kjenner mange som liker å gå i litt mer avslappende klær,å de er likevel renslig og velduftende :-)

Skrevet

Nei! Hvorfor?

Anonym poster: bb947fc18b89727523c7505944e6e03a

• Liker 1
Skrevet

Nei. Tenker de har en jobb som krever dress.

Anonym poster: 0f7ef7574d70231809b10f9599093dfa

• Liker 1
Skrevet

Nei. Tenker at det er større sjanse for at de bruker "godlukt", og at jeg dermed ikke klarer være fysisk nær dem i perioder.

Gjest fjellhamster
Skrevet (endret)

Jeg tenker gjerne at de er av den mer jålete sorten... Jeg vil ha en mannemann, ikke en som bruker mer tid på badet enn meg! Men det kommer jo heeelt ann på individet, mannen min er ekte mann og kler dress, men bruker det ikke ofte. Med det mener jeg ikke at han ikke er renslig, for det er han jo, men han er ikke jålete.

Endret av fjellhamster
  • Liker 1
Skrevet

Heller det motsatte, dressen vaskes jo aldri til forskjell fra vanlige klær... Ikke det at jeg har tenkt over det, da jeg er så vant til menn som går i dress at det er like naturlig som menn i jeans.

Skrevet

Ingen menn går i dress frivillig, så det sier ingen ting om renslighet eller noe annet.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ingen menn går i dress frivillig, så det sier ingen ting om renslighet eller noe annet.

Det var da en veldig bastant og absolutt påstand.

Hva baserer du den på, - om jeg får spørre ? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Det var da en veldig bastant og absolutt påstand.

Hva baserer du den på, - om jeg får spørre ? :klo:

I hvilken sammenheng har du sett en mann kle seg i dress hvor det ikke har vært forventet av han?

Skrevet

For meg handler det mest om hva de lukter som avgjør om de er rene eller ikke. Dress eller vanlige klær er likegyldig.

Gjest Lille-pus
Skrevet

I hvilken sammenheng har du sett en mann kle seg i dress hvor det ikke har vært forventet av han?

Ofte.

• Liker 1
Skrevet

"Alle" kvinner liker jo menn i dress da :) Selv om det ikke er vanlig i din omgangskrets, er det mange jeg kjenner som kler seg i dress frivillig. Disse har gjerne lang utdanning og gode stillinger, og å være ikledd dress er en del av identiteten.

Til spørsmålet: Ja, jeg tenker menn i dress er opptatt av perosnlig hygiene og å ha en "ordentlig" fremtoning.

Anonym poster: c419aa3fb6d010f53d2f0194aed4ebde

• Liker 2
Skrevet

"Alle" kvinner liker jo menn i dress da :) Selv om det ikke er vanlig i din omgangskrets, er det mange jeg kjenner som kler seg i dress frivillig. Disse har gjerne lang utdanning og gode stillinger, og å være ikledd dress er en del av identiteten.

Anonym poster: c419aa3fb6d010f53d2f0194aed4ebde

Haha. Det har lite med utdanning å gjøre. Som regel er det de som har "studert" markedsføring på MI eller tatt en juksebachelor på BI som går i dress, gjerne fordi de har mer kundekontakt i jobben. Når de har mulighet går også de casual kledd.

De med høy, teknisk utdannelse og høy lønn trenger ikke å kompensere og vise seg fram med fine dresser.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ofte.

Liker dere jenter det, rent generelt.

Hva med å hive inn en hanky (handkerchief) og eventuelt droppe slips i anledninger som middager eller bursdager.

Endret av Charmander
Skrevet

Nei, jeg tenker at han er en mann i dress.

Anonym poster: 72d548daf308ac65d39173af0d18683b

Skrevet

Jeg tenker at en dårlig kledd mann (bomsete klær) er urenslig, men jeg tenker ikke automatisk at en mann i dress er renslig.

Anonym poster: 7b0350b17eba62740e6f08e150643353

Gjest Lille-pus
Skrevet

Som?

Tenker du på situasjoner når du spør 'som' ?

Jeg tar det som utgangspunkt.

Som når dress er det helt naturlige daglige antrekket gjennom ukedagene, ikke når den er unntakspåkledningen.

Og så holde jeg det helt åpent av tilhører to forskjellige miljøer og alderskategorier her ;)

Noe som også vil bidra til å forklare litt.

Liker dere jenter det, rent generelt.

Hva med å hive inn en hanky (handkerchief) og eventuelt droppe slips i anledninger som middager eller bursdager.

Om damer liker menn i dress ?

Damer liker ofte menn.

Det er viktigere at mannen er komplett komfortabel med sitt eget antrekk enn hvorvidt det er dress og skjorte eller om det er chinos og poloskjorte eller om det er mørke jeans og en pen blazer.

I off. sammenhenger hvor slips inngår så skal det være slips.

I andre sammenhenger kan slips fint byttes med et pent silketrøkle og noen åpen knapper i halsen, eller bare med noen åpne knapper.

Det er lite som er så trist som mennesker som føler seg komplett ukomfortable i sitt eget antrekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...