Gjest Ingen gresk gud Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Er det mulig? Har traff jeg en ganske så hyggelig jente på nett. Vi har utvekslet lange hyggelige mail hver dag i noen uker nå. Vi har mange felles interesser og syn på verden. Men det er en ting som hele tiden har gjort til at jeg har bremset litt og det er at jeg ikke vet hvordan hun ser ut. For ja, det ytre teller også. Nei, det er ikke det viktigste, men det teller. Og så forteller hun meg at hun sliter med litt ektra kilo på kroppen, noe hun jobber mye med for å prøve å holde i sjakk. Og med den setningen kjenner jeg at interessen fra min side er dalende... Jepp, får sikkert ikke så mange venner her inne av dette, men mitt til tider ekstreme overfladiske syn på kropp er faktisk et problem for meg. Jeg ønsker ikke å være slik, men jeg er nå sånn. Jaja, den jenta vil nok få det bedre med en annen kar. I mellomtiden får jeg jobbe med å takle noe så normalt som litt fedme. Huff, er jeg virkelig så overfladisk at jeg må takke meg til kjøttmarkedet på byen?
Gjest Madam Felle Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Du er veldig overfladisk faktisk, for om det ytre teller mer enn det indre, da har du et problem. Noen kg for mye kan være alt fra 5-50 kg, og siden du ikke har møtt denne janta har du ingen anelse om hvordan hun ser ut i det hele tatt. Men om du velger å bryte noe som du egentlig mener er bra bare fordi hun har noen kg på kroppen, ja da vil hun ha det bedre med en annen. + at du bør ta deg en tur på byen i stedet, for der ser du personen med en gang.
Mr.Timberlake Skrevet 22. mars 2004 #3 Skrevet 22. mars 2004 Hun er i allefall ærlig mot deg og det er bra. Det er mye værre om du ikke er mentalt forberedt. Fikk bilde av en søt jente for 3 ukersiden og vi avtalte en date. Møtte henne, men da fikk jeg sjokk! På bildet var hun tynn og slank, men i virkeligheten var hun en skikkelig tantepose..hehe Bildet hun hadde sendt var 3 år gammelt!!! Synes det er helt greit å være litt kresen. Noen liker høye, lave, slanke, romslige og tykke damer. Og noen driter i det og hugger tak i hvem som helst..hehe Lykke til
Bitte Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 Det er jo lov å være litt selektiv da! Vi tenner jo tross alt på ulike ting,og det er det absolutt ikke noe galt i. Synes uansett du skal treffe henne...for du vet jenter snakker mye om kilo og vekt. Ikek sikkert hun er kjempe stor. Du har jo ikke noe å tape på å gi henne en sjans. Dessuten er det jo en personlighet vi skal fungere sammen med...men det ville vært løgn å si at utseende ikke teller,altså.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #5 Skrevet 22. mars 2004 Jeg trodde at slike ting betydde noe før jeg traff min kjære også. det var kanskje også med på at jeg ikke fallt for han i begynnelsen. men etterhvert som jeg lærte han å kjenne, så jeg forbi de ekstra kiloene hans og oppdaget en flott mann! Tenk hva jeg hadde gått glipp av hvis jeg ikke hadde hatt evnen til å forandre synet mitt...
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #6 Skrevet 22. mars 2004 Hvorfor er det så mye værre å si at men foretrekker slanke menn/damer enn f eks å si at man foretrekker mørke, lyse, høye, lave? Alle har jo forskjellige preferanser mht utseende. En trenger ikke få skyldfølele fordi man ikke tiltrekkes av tjukke personer. Kjæresten min er mager og det er mange som ikke synes det er så pent heller. Man er da ikke overfladisk fordi man foretrekke en ting framfor en annen. Utseende er faktisk viktig. Og du trenger ikke synes synd på denne jenta, da gjør du jo henne til et offer. Det er veldig mange menn som liker runde damer så hun finner seg sikkert en som synes hun er kjempedeilig.
Gjest Ingen gresk gud Skrevet 22. mars 2004 #7 Skrevet 22. mars 2004 Jeg er ening i deg Madam Felle, at ja, jeg er overfladisk, men igjen som Mr. Timberlake sier: noen liker lave jenter, andre liker høye. Noen liker tykke, andre liker tynne. Og jeg har vel alltid likt nette små jenter. Men når det gjelder fedme så føler jeg faktisk at jeg har nærmest en fobi mot fedme. Det er ikke mye ekstra som skal til før jeg synes det blir ekkelt. En barndom med mor, stemødre og søstre som til stadighet har klaget over vekta si og gått gjennom x antall slankekurer har nok bidratt en god del der. Nåja, har enda ikke gitt opp å møte jenter via nettet. Liker heller å diskriminere mennesker på grunnlag av deres indre kvaliteter enn deres ytre.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #8 Skrevet 22. mars 2004 Noen kilo for mye? Noen er ganske slanke og synes de veier for mye. Andre er ganske mange kilo "for mye" og trives med kroppen sin. Andre med litt eller mye overvekt sliter veldig med både å forsøke å bli slankere og eget selvbilde. Overvekt kan som kjent skyldes både gener (veldig ofte), feil mat, hormoner (p-piller, p-sprøyte!!), medisiner. Det er sjelden slik at folk med noen kilo for mye sitter hjemme og gumler potetgull hele tiden, bare så det er sagt. Jeg vil også gjøre oppmerksom på at for mange kilo på kroppen kan se forskjellig ut på forskjellige personer - det er ikke alle som ser helt "feit og mindre vakker" ut ...noen er mer faste i formen og bærer magen og rompa.... :-) Kanskje du vil komme over dine egne fordommer og innse at du liker hele henne hvis du treffer henne?
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #9 Skrevet 22. mars 2004 Jeg liker ikke overvektige menn, men jeg vil ikke si at jeg er fordomsfull av den grunn. Er vi ikke skapt sånn at vi like forskjellige typer?? Hvorfor skal denne fyren nærmest presses til å gå i seg selv og revurdere sine holdninger fordi han ikke liker tykke damer? Jeg har ikke tenkt å gå rundt å føle meg som et dårlig, fordomsfullt menneske fordi jeg ikke kunne hatt er forhold til en tjukk mann.
~BATgirl~ Skrevet 22. mars 2004 #10 Skrevet 22. mars 2004 Det er ikke overfladisk å innrømme at man er avhengig av å like hele kombinasjonen av det indre og det ytre av en person for å bli forelsket. Men å treffe noen på nettet el. lignende som du klaffer bra med... Også trekke seg fordi vedkommende kommer med en kommentar om eget utseende som "har et par kilo for mye" eller "Nesen min er dritstor", det synes jeg iallfall er utrolig feigt. For det er utrolig overfladisk, synes jeg, å fokusere så mye på det ytre at to-tre kilo rundt magen diskvalifiserer hele personen.
lille mor Skrevet 22. mars 2004 #11 Skrevet 22. mars 2004 Hva om den jenta du en gang velger å leve livet ditt med blir tykk etter fek.s svangerskap, sykdom eller lignene? Velger du å gå fra henne da? Bare lurer!!!? At alle har en spes. type man faller for er greit, men når man velger å la et mulig godt forhold gå fra seg på grunn av <noen kilo for mye> er det kanskje litt drøyt. Mulig du ikke er klar for et seriøst forhold? Da burde du ikke satse på nettet, heller ett sted du kan se dem, tykke mennesker har følelser de og vet du.
Gjest Ingen gresk gud Skrevet 22. mars 2004 #12 Skrevet 22. mars 2004 Det er ikke overfladisk å innrømme at man er avhengig av å like hele kombinasjonen av det indre og det ytre av en person for å bli forelsket. Men å treffe noen på nettet el. lignende som du klaffer bra med... Også trekke seg fordi vedkommende kommer med en kommentar om eget utseende som "har et par kilo for mye" eller "Nesen min er dritstor", det synes jeg iallfall er utrolig feigt. For det er utrolig overfladisk, synes jeg, å fokusere så mye på det ytre at to-tre kilo rundt magen diskvalifiserer hele personen. Jeg vil nok møte henne, og vi har allerede avtalt et møte. Jeg er ikke så feig at jeg dropper henne nå. Men det skremte meg litt at luften forsvant litt ut av ballongen av den enkle lille setningen "noen kilo for mye".
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #13 Skrevet 22. mars 2004 Hva om den jenta du en gang velger å leve livet ditt med blir tykk etter fek.s svangerskap, sykdom eller lignene? Velger du å gå fra henne da? Bare lurer!!!? At alle har en spes. type man faller for er greit, men når man velger å la et mulig godt forhold gå fra seg på grunn av <noen kilo for mye> er det kanskje litt drøyt. Mulig du ikke er klar for et seriøst forhold? Da burde du ikke satse på nettet, heller ett sted du kan se dem, tykke mennesker har følelser de og vet du. Jeg tenkte også på dette. Kvinner har en tendens til å forandre kroppen gjennom livet - etter svangerskap osv. Kvinner har også en annen kropp, blir mer runde, enn menn. Selv må jeg virkleig innrømme at jeg har sterke fordommer mot menn som synes overvektige er så veldig ekle...
Fru Blå Skrevet 22. mars 2004 #14 Skrevet 22. mars 2004 Selvfølgelig betyr utseende noe. Man har jo alle våre ting vi ser etter hos en eventuell partner. Men hvis du velger ei jente bare fordi hun er tynn og nett, kan du få et problem når hun blir gravid og kroppen forandrer seg. Du har nemlig ingen garanti at noen skal være tynn hele livet. Hva med å dele bilder med hverandre? Jeg traff selv mannen min på nettet, og når jeg fikk se bilder av han fikk jeg et ganske godt intrykk av hvordan han så ut. Selvfølgelig blir det litt annerledes når man treffes i virkeligheten, og man får se personligheten bak ansiktet.
aline Skrevet 22. mars 2004 #15 Skrevet 22. mars 2004 Dersom dere har så god kontakt, er det ikke verd risikoen å møte henne da? Vi har personer her inne som iflg BMI er undervektige, men som selv mener at de er så tjukke at de ikke kan gå i bikini!! Vi har faktisk flere som antagelig har kjempelekre kropper, men som allikevel ikke klarer å se det selv og streber etter å bli tynnere og tynnere fordi de er så opptatt på å se ut slik som modellene gjør. Dersom du ikke liker kvinnelige former overhode, så KANSKJE det er en bom med denne dama, men igjen, hva HUN regner som noen kilo for mye trenger ikke å være det i dine øyne!! Kjærsten min synes jeg har en dritsexy og lekker kropp, jeg ser ikke det og ville ikke alltid gitt DET inntrykket..... Men det er ditt valg, du skal like hele personen før du hopper inn i ett forhold uansett! Kanskje det er klikk når dere møtes, kanskje ikke. Er det ikke klikk så er det ikke sikkert det BARE er fordi hun har eller ikke har noen kilo mer en du liker. Kanskje hun ikke liker helheten i deg heller? Hun har sikkert også ting hun liker og ikke? Hva taper du på å møte henne? Du risikerer å måtte si etterpå at du ikke følte det var helt klaff, du trenger jo ikke si hvorfor. Dropper du ut nå risikerer du at hun spør deg hvorfor, fordi dere jo har hatt god kontakt hele veien hittil, er det bedre å måtte fortelle om din "overfladiskhet" nå? Lykke til uansett hva du gjør.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #16 Skrevet 22. mars 2004 Er DU så veldig lekker selv da? :o Er håret ditt pent for eksempel, hva med bena, skuldrene, armer, hender, tær, rompa, tenner, hud, øyne, munn, hake, panne, kinn, nese???? Tviler på at du ser SÅKALT perfekt ut. Kanskje du er for tynn for hennes smak, eller for lav, for høy eller for tykk, for lys, eller for mørk...MEN allikevel kan du vel likes for den du er, og fortjene kjærlighet...ikke sant???????????? BÅDE for dine indre og ytre kvaliteter......... Så du ER overfladisk ja, (du sier det selv) og de er de mest USEXY menn jeg overhodet kan tenke meg på denne jord!!!!!!!!!!! Neitakk!
Gjest Ikke en gresk gud Skrevet 22. mars 2004 #17 Skrevet 22. mars 2004 Hva om den jenta du en gang velger å leve livet ditt med blir tykk etter fek.s svangerskap, sykdom eller lignene? Velger du å gå fra henne da? Bare lurer!!!? At alle har en spes. type man faller for er greit, men når man velger å la et mulig godt forhold gå fra seg på grunn av <noen kilo for mye> er det kanskje litt drøyt. Mulig du ikke er klar for et seriøst forhold? Da burde du ikke satse på nettet, heller ett sted du kan se dem, tykke mennesker har følelser de og vet du. Jeg er ikke så overfladisk at jeg ville gått fra en jente på grunn av at hun hadde lagt på seg av slike grunner, men jeg må ærlig innrømme at jeg ser etter tegn om at muligheten er der (fedme i familien, må hun pine seg for å hole seg slank etc). MEN fedme ville aldri vært den eneste årsaken til at jeg ville utelukket en jente som en framtidig partner.
Gjest Ingen gresk gud Skrevet 22. mars 2004 #18 Skrevet 22. mars 2004 Er DU så veldig lekker selv da? :o Er håret ditt pent for eksempel, hva med bena, skuldrene, armer, hender, tær, rompa, tenner, hud, øyne, munn, hake, panne, kinn, nese???? Tviler på at du ser SÅKALT perfekt ut. Kanskje du er for tynn for hennes smak, eller for lav, for høy eller for tykk, for lys, eller for mørk...MEN allikevel kan du vel likes for den du er, og fortjene kjærlighet...ikke sant???????????? BÅDE for dine indre og ytre kvaliteter......... Så du ER overfladisk ja, (du sier det selv) og de er de mest USEXY menn jeg overhodet kan tenke meg på denne jord!!!!!!!!!!! Neitakk! Hrmf. har du ikke sett nicket mitt? :-) Nei, jeg er ikke perfekt, men jeg søker likevel en jente som er perfekt for meg! Og da mener jeg ikke hva samfunnet mener er perfekt, men hva som passer best for meg. Og ja, jeg fortjener å bli likt for den jeg er. Dermed kan jeg ikke forvente at jenter som mener jeg er for tynn, for lav, for lys, for mørk, for dum, for slem, for snill vil like meg. Og det er helt greit det. Jeg trenger bare en, ikke dere alle :-) Resten håper jeg at jeg kan bli gode venner med ( har mang tykke, tynne, lange, lave, lyse og mørke venner).
Gjest Ethereal Skrevet 22. mars 2004 #19 Skrevet 22. mars 2004 Vi kan alle si at det indre betyr mest, men jeg er den første til å innrømme at i begynnelsen når jeg blir kjent med et menneske, teller nok det ytre også, i den forstand at det kanskje er det aller første vi ser av det mennesket. Men etterhvert blir man bedre kjent med den andres kvaliteter, og da vil det ytre nok telle mindre etterhvert. Jeg var selv sammen med en person som hadde en hang til MAGRE jenter; jeg er selv tynn, men veltrent og muskuløs, men ifølge ham var idealet en tynn jente uten muskler :o og han hintet hele tiden til at jeg ikke burde trene så mye. Selv om jeg i manges øyne har en såkalt drømmekropp, henger kritikken igjen, og til tider er det tungt å se seg selv slik andre gjør det. Men: har du egentlig realistiske forventninger? hva slags livsstil forventer du at ei jente du skal klaffe med skal ha? Hvis hun er veldig tynn og utseendefiksert, er hun nok ganske umoden i hodet, og selvopptatt så det holder. Svært tynne jenter er også ofte mer interessert i slanking enn i en sunn livsstil. Men kanskje dét er viktigere for deg enn ei jente som er genuint fornøyd med seg selv? Nei, hvis du har slike tanker, synes jeg du burde holde deg langt unna jenter. Selv om du holder tankene dine for deg selv, vil det skinne klart gjennom hva du mener. Og de fleste jenter har nok komplekser selv til å hanskes med kompleksene til en umoden mann.
Fru Blå Skrevet 22. mars 2004 #20 Skrevet 22. mars 2004 Jeg vil ikke si at han er umoden fordi han blir engstelig over hvordan hun egentlig ser ut. Vanligvis velger man noen som er like pene som man er selv, hvilke kriterer som går under dette er jo individuellt. Jeg ville som sagt sett et bilde først før jeg traff personen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå