Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Anne Kat på tv-norge i går kunne vi se innslaget hvor en eller annen norsk kjendis sparket tilfeldige nordmenn i rompa. (Han turte selvfølgelig ikke å sparke utlendinger i rompa) Folkene han sparket bare nikket og gikk videre. Takk for sparket. Men på Anne Kat var det en utlending som sparket utlendinger i rompa. Jøssda! Utlendingene løp etter han, dæljet løs, slang han i bakken, ja, selv jentene sparka alt de kunne etter han.

Har vi noe å lære av innvandrere? Bøyer vi nordmenn oss over i doggystyle og blir rompekjørt i endetarmen alt for lett?

Anonym poster: 084ee4aa14757ab545b795d89920f163

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg ville vel ikke brukt et TV show som symbol på mentaliteten hos Nordmenn og innvandrere, men jeg skjønner poenget ditt.

Anonym poster: e32721b5309582bc00c8fa0d969fd8ba

• Liker 1
Skrevet

haha, spessielt kvinner, finner oss i alt for mye shit!

Anonym poster: 35dc67751b30d317da01fb2e01e53d14

• Liker 1
Skrevet

Det innslaget viser i hvert fall at de som mener det ikke er forskjell på temperament til nordmenn og innvandrere fra visse land tar kraftig feil. En stor kulturforskjell er det.

• Liker 4
Skrevet

Om en fyr sparker etter meg så gidder ikke jeg løpe etter fyren. Hva er vitsen? Jeg har mye annet å tenke på

haha, spessielt kvinner, finner oss i alt for mye shit!

Anonym poster: 35dc67751b30d317da01fb2e01e53d14

Ja det ser skikkelig voksent og sivilisert ut å løpe etter folk på gata du ikke kjenner.

• Liker 7
Skrevet

Når jeg tenker meg om så hadde jeg også gått på han fyren om han hadde sparket meg på ræva, også er jeg tilfeldigvis innvandrer og. Så det er vel sant at vi kanskje er en smule mer hissig en nordmenn.. Ikke alltid bra.

Skrevet (endret)

På Anne Kat på tv-norge i går kunne vi se innslaget hvor en eller annen norsk kjendis sparket tilfeldige nordmenn i rompa. (Han turte selvfølgelig ikke å sparke utlendinger i rompa) Folkene han sparket bare nikket og gikk videre. Takk for sparket. Men på Anne Kat var det en utlending som sparket utlendinger i rompa. Jøssda! Utlendingene løp etter han, dæljet løs, slang han i bakken, ja, selv jentene sparka alt de kunne etter han.

Har vi noe å lære av innvandrere? Bøyer vi nordmenn oss over i doggystyle og blir rompekjørt i endetarmen alt for lett?

Ja, nordmenn har en del å lære fra utlendingene. For eksempel å kvitte seg meg snillismen og naiviteten.

Når det gjelder sparkningen, det er ikke greit å sparke tilbake, men man må uansett reagere på en eller annen måte. I dette tilfelle ville jeg kreve forklaring hva er det som skjer og hvorfor.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

det er vel heller innvandrerne som burde lære å styre sinnet sitt..
  • Liker 16
Skrevet

Utlendingene er noen ville og agressive dyr..

Kvinnene er heller ikke mye feminine i oppførselen.

Anonym poster: cba7351a02fafc4c08efa709625cc169

• Liker 6
Skrevet

Reaksjonene er akkurat slik man ville forvente, men man ville blitt slaktet av horder av politisk korrekte synsere om man hadde sagt det.

Skrevet

Hva i alle dager gjør disse personene i kongeriket vårt? Send de ut alle sammen!

Anonym poster: 63debe3470007ac34a27ec25289e361e

• Liker 5
Skrevet

Utlendingene er noen ville og agressive dyr..

Kvinnene er heller ikke mye feminine i oppførselen.

Anonym poster: cba7351a02fafc4c08efa709625cc169

Dette er like sant som at nordmenn er alkoholiker og norske kvinner er horer. Skjønner godt at du ikke tør skrive det med brukernavnet ditt. :skratte:

Skrevet

Her holder jeg fullstendig med utlendingene! :danse:

• Liker 2
Skrevet

Slik skal det være, selv om akkurat dette sparket ikke var ment for å skade. Om en mentalt frisk person sparker eller slår en annen, er vedkommende i sin fulle rett til å ta igjen med ønsket styrke, selv om det ikke skulle være i selvforsvar. Ingen skal klandre andre om de velger å ikke ta igjen og heller komme seg vekk, det er godt forståelig det og, men man trenger ikke være helt utlending for å mene at et motangrep er på sin plass.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det kan nok være at noen innvandrergrupper er for aggressive i mange situasjoner, men i dette tilfellet synes jeg det er nordmenn som er for konfliktsky. Sparker noen deg uprovosert i rumpa er det helt naturlig at du reagerer. Jeg ville aldri forventet at jeg skulle kunne sparke andre mennesker uten konsekvenser, det får være grenser for hvor snille og aggresjonshemmede vi skal være.

Hvis vi oppdrar guttene våre til at det er feil å ta igjen når noen angriper deg fysisk er det ikke rart innvandrerguttene ruler på skoler i innvandrertette bydeler, og heller ikke så rart at de norske jentene foretrekker innvandrergutter fremfor norske gutter som kjærester.

Blir du angrepet fysisk må det være lov å ta igjen med samme mynt. Derimot går det over alle støvleskaft når "blikking" - et ikke tilstrekkelig underdanig blikk - blir oppfattet som et fysisk angrep og nærmest rettferdiggjør et oppgjør på bare nevene. Det er en importert ukultur vi ikke bør ha noen toleranse for i norske skolegårder.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Skrevet

Tjah, jeg er nordfra, og jeg hadde absolutt snudd og tatt igjen, jeg også. Men så er jo kvinnfolka nordfra kjent for å være så forbanna lunefulle også..;)

Her synes også jeg nordmenn er konfliktsky. At ingen tok igjen i Ylvis sitt innslag finner jeg veldig merkelig.

• Liker 2
Skrevet

Vi har vel ingen reflekser på forsvar og overlevelse igjen her oppe.. Alt er trygt og fint.. Samme hvor mye vi driter oss ut , har vi en stat i ryggen som er barnehagen vår. Innvandrerne som ikke er født her , men som har komt hit senere i livet , har vel helt andre reflekser på dette med overlevelse , og er kanskje mer vant med å forsvare seg selv og stå opp for seg selv enn vi ?

Anonym poster: 37b35a3a0273a27c513131c2c7e58654

• Liker 2
Skrevet

Tjah, jeg er nordfra, og jeg hadde absolutt snudd og tatt igjen, jeg også. Men så er jo kvinnfolka nordfra kjent for å være så forbanna lunefulle også.. ;)

Her synes også jeg nordmenn er konfliktsky. At ingen tok igjen i Ylvis sitt innslag finner jeg veldig merkelig.

Du har jo sagt mange ganger at du er utenlandsk (hvis jeg ikke er helt på bærtur her), så det er ikke "nordfra" momentet som gjør at du snur deg og tar igjen, men din utenlandsk opprinnelse.

Skrevet

Bra reaksjoner. Ikke mer enn en passende markering, for det aller meste. Bortsett fra helt på slutten, der han ble skikkelig gruset.

Syntes litt synd på damen med rosa hijab. Hun tok ikke til motmæle, stakkar. Hun så bare veldig lei seg ut.

• Liker 1
Skrevet

Du har jo sagt mange ganger at du er utenlandsk (hvis jeg ikke er helt på bærtur her), så det er ikke "nordfra" momentet som gjør at du snur deg og tar igjen, men din utenlandsk opprinnelse.

Jeg ville også tatt igjen. Gjør det meg til utlending? Er det iflg "No true Scotsman"-argumentet i såfall?

"Hvis du tar igjen, så er du ikke norsk"?

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...