Gå til innhold

Budsjett vs eksklusivt bryllup

Budsjett vs eksklusivt bryllup  

53 stemmer

1. 1. Skal dere ha budsjettbryllup, ekslusivt bryllup eller midt mellom? Speifiser gjerne hva samlet budsett er på :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: f4a0a9b5cbb3a9e36f858dab031e2365

Anonym poster: 8c65e85710175335f820120de1985a3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uff og uff... budsjettet er nå på 120` for et enkelt bryllup hjemme i hagen for ca 60stk. :rolleyes:

Endret av Kiara!
Skrevet

Eksklusivt og eksklusivt, kunne gjerne tenke meg å gjort mye mer ut av det hele, men det endte på 80 gjester og budsjett på 230 000,- ;)

Anonym poster: c25c2607c11f58a003d5226ae0b84b36

Skrevet

100 gjester og ca 70 000,- i budsjett..

• Liker 1
Skrevet

30 gjester, 35 000 i budsjett

Skrevet

Anonym poster: f4a0a9b5cbb3a9e36f858dab031e2365

Anonym poster: 8c65e85710175335f820120de1985a3d

ca 80 gjester, og vi har budsjett på max 70 000.

Skrevet

Først stemte jeg 'eksklusivt' fordi vi kommer til å bruke mye penger, så stemte jeg på 'en mellomting' fordi jeg er usikker på eksklusivt-definisjonen. Jeg er ikke opptatt av at bryllupet vårt skal være eksklusivt, men derimot personlig, morsomt, både høytidelig og uhøytidelig og med masse fokus på gjestene. Selv om vi skal bruke mye penger har vi også et budsjett. Tilslutt slettet jeg stemmen min fordi jeg ikke synes noe passer.

Vi skal ha 60-80 gjester og bruker ca 200.000

Skrevet

Hva legger man egentlig i eksklusivt da? Jeg tenker man kan få et kjempeflott bryllup uten å bruke 200.000 kr, men det kommer jo også an på hva man bruker penger på. Jeg valgte en mellomting siden jeg ikke helt vet hvor man legger grensa mellom "budsjett" og "eksklusivt".

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg tror også det er litt forskjellig hva man har regnet med i budsjettet sitt, noen har rubbel og bit og har tenkt på alt som skal med fra lite til stort, andre har bare de største utgiftspostene. Noen har med bryllupsreise, noen har ikke, det samme med ringer osv.

Skrevet

Tja, valgte "eksklusivt", ca 1100 per person på restaurant i Holmenkollen, 55 gjester, ca 60.000

Skrevet

Tja, vet ikke jeg så jeg stemte på midten. Har jo en skyhøy kuvertpris når vi tar med alt som hører med - bryllupsreise.. Og jeg føler jo at vi får et veldig eksklusivt hagebryllup fordi vi har så¨mange ting som skal gjøre det fint og flott, men det er jo ikke snakk om at vi har galla som kleskode feks.

Enig med deg Yvonne, synes dette ikke var så lett.

Skrevet

Først stemte jeg 'eksklusivt' fordi vi kommer til å bruke mye penger, så stemte jeg på 'en mellomting' fordi jeg er usikker på eksklusivt-definisjonen. Jeg er ikke opptatt av at bryllupet vårt skal være eksklusivt, men derimot personlig, morsomt, både høytidelig og uhøytidelig og med masse fokus på gjestene. Selv om vi skal bruke mye penger har vi også et budsjett. Tilslutt slettet jeg stemmen min fordi jeg ikke synes noe passer.

Vi skal ha 60-80 gjester og bruker ca 200.000

Vi er litt overalt på skalaen vi da. Ingenting som stemmer. :ler:

Skrevet

Tja, vet ikke jeg så jeg stemte på midten. Har jo en skyhøy kuvertpris når vi tar med alt som hører med - bryllupsreise.. Og jeg føler jo at vi får et veldig eksklusivt hagebryllup fordi vi har så¨mange ting som skal gjøre det fint og flott, men det er jo ikke snakk om at vi har galla som kleskode feks.

Enig med deg Yvonne, synes dette ikke var så lett.

Men... skal man ta med bryllupsreisen i kuvertprisen som sådan? Bryllupsreisen er jo ikke akkurat noe som gagner gjestene... Når jeg tenker kuvertpris så regner jeg kun det som er av mat, drikke, pynt osv til gjestene. Heller ikke selve kostnadene for vielsen regner jeg i kuvertprisen.

Totalkostnader for bryllupet er noe litt annet. Og da kan man jo si man har et dyrt bryllup hvis kjolen og reisen tar 60% av kostnadene, mens gjestene er invitert på Peppe's. Dette var sånn generelt ment, og ikke til brukeren jeg siterte da :-)

Ellers betyr jo "eksklusivt" noe som er forbeholdt noen få; http://snl.no/eksklusiv, og ikke nødvendigvis noe som er dyrt - selv om vi ofte forbinder det med det.

Skrevet

Tja, valgte "eksklusivt", ca 1100 per person på restaurant i Holmenkollen, 55 gjester, ca 60.000

Vil ikke akkurat kalle det eksklusivt å bruke 60 000,- på 55 gjester.

Vi har 56 gjester og bruker ca 150 000,-

Anonym poster: 772ef4308191e4386f57b5833bf4477d

Skrevet

Men... skal man ta med bryllupsreisen i kuvertprisen som sådan? Bryllupsreisen er jo ikke akkurat noe som gagner gjestene... Når jeg tenker kuvertpris så regner jeg kun det som er av mat, drikke, pynt osv til gjestene. Heller ikke selve kostnadene for vielsen regner jeg i kuvertprisen.

Totalkostnader for bryllupet er noe litt annet. Og da kan man jo si man har et dyrt bryllup hvis kjolen og reisen tar 60% av kostnadene, mens gjestene er invitert på Peppe's. Dette var sånn generelt ment, og ikke til brukeren jeg siterte da :-)

Ellers betyr jo "eksklusivt" noe som er forbeholdt noen få; http://snl.no/eksklusiv, og ikke nødvendigvis noe som er dyrt - selv om vi ofte forbinder det med det.

Ja, det er derfor jeg ikke krysser av for eksklusivt men heller midt i mellom. Bruker mye penger på alle, men det er ikke eksklusivt som i galla og herregård feks.

Vi bruker jo 80 av 120 totalt på gjestene som i pynt, mat, drikke osv (klær, vigsler, ringer, frisør utelatt) da blir det jo en skyhøy kuvertpris på et "enkelt" hagebryllup. Gjør det ikke eksklusivt alene det.

Og bryllupsreise skal vi jo ikke på så det aner jeg ikke hva kan koste for oss. :)

Uansett det jeg skal frem til er at jeg er helt enig med deg i at dyrt ikke er lik eksklusivt, og at jeg tenker at man kan være eksklusive innenfor sitt valg av bryllup. Jeg vil feks si at deres opplegg var eksklusivt siden dere hadde en håndfull inviterte og et sted som ikke er "vanlig". Men feks et bryllup med masse stæsj til 350` blir i mine øyne harry pga det er så prangende. Mange nyanser. :)

Skrevet

Vi hadde en mellomting. Endte vel opp med å bruke ca 100.000 og var 50 stk (eller, egentlig var vi 45 men de avlyste så seint at vi betalte for de også)

Skrevet

Blir ca 65-70 personer og totalbudsjettet er på 230.000.

Kuvertprisen blir på ca 1800-2000,-

Inkludererer 2xchampagne og tapas/fingermat og frukt ved ankomst til lokalet, 4 retters middag med tilhørende drikke, fri bar, kaffe avec, bryllupskake og champagne ved midnatt.

Anonym poster: bb20f1e24a969db6472205da42c0ad69

Skrevet

Tror mange betaler for ekskluvitetn som de ikke vet hva som er eksk.

Type resturang,hotell har to ulike priser,men de bruker samme råvarer.

Kelnerne er av samme kjøtt og blod. At glassene er litt mere krystall i en den andre, det driter gjestene i.

Som oftest er det overpriset. Det handler om å suge mest mulig penger ut av de som gidter seg,men om folk vil hive penger ut av vinduet,så de om det

Anonym poster: 7b65dfa71c28dbbee098f59504156701

Skrevet

bryllupskake og champagne ved midnatt.

Anonym poster: bb20f1e24a969db6472205da42c0ad69

Det synes jeg er en eksklusiv detalj! :)

Skrevet

Vi brukte forøvrig 86.000 kr på 36 gjester. Hvor eksklusivt det er vet jeg ikke, hadde kuvertpris på ca 1400 kr, da inkluderte det 4-retters middag, kaffe avec, fri bar, velkomstdrink og frukt, samt oppsett av benker osv til vielsen. Synes egentlig vi fikk en grei pris, vi prioriterte mat og drikke til gjestene, samt at det var et band som kom og underholdte dem. Og de fikk selvsagt massevis av kaker og annen snacks i tillegg. Utover dette brukte vi penger på en god fotograf og filming av bryllupet, men det var inkludert i prisen fra bandet. Brukte generelt lite penger, kanskje 200 kr, på dekorasjoner osv. Handlet mye på ebay.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...