Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Uff, uff.. sitter her og føler meg skikkelig fæl på håret! På fredag dro jeg til frisøren for en etterlenget klipp, siste gang jeg klippet meg, var i juleferien. Ønsket å beholde frisyren jeg har, den er jeg godt fornøyd med, men få vekk tørre og flisete tupper. Var innstilt på å ta vekk vel 5 cm. Jeg forklarer hvordan jeg vil ha det, at hun skulle følge gammel frisyre, men ta vekk tørre flisete tupper. Så setter hun i gang, og spør om siden jeg har hatt det litt oppklippet, om jeg vil ha det sånn fortsatt. Ja, svarer jeg, jeg liker godt frisyren jeg har nå. Så setter hun i gang.. Skal ikke forklare alt i detalj, men enden på visa er at mitt tykke hår er redusert med ca 2/3 deler, når jeg tar det i en hestehale, blir det mer en rottehale... har jeg det løst, må jeg pøse på med styling, ellers står det som en høysåte rundt meg...hun har klippet det altfor mye opp, lengden er forsåvidt grei etter hva vi avtalte, men det er så ut-tynnet og oppklippet at det er så godt som umulig å ha med å gjøre... Burde jeg klage???
Gjest Myumi Skrevet 22. mars 2004 #3 Skrevet 22. mars 2004 Har på følelsen at det pågår en hetskampanje mot frisører på KG om dagen. Det har dukket opp veldig mange innlegg om fæle frisører i løpet av kort tid.
Tusenfryd Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 Den følelsen får stå for din egen regning, Sunmin. At man er misfornøyd med frisøren sin må være lov å si fra om. Jeg tror faktisk at mange tidligere også har vært misfornøyd, men ikke turt å si det. Har selv følt meg, om ikke dårlig behandlet, men at ting er vanskelig å nå frem med. Og det tar gjerne et par uker før jeg føler meg fin. Kommunikasjon med frisøren ja, men det finnes mange dårlige også. Jeg har prøvd noen av dem... nå har jeg heldigvis funnet min frisør da. Det finnes elendige servicemennesker, dårlige sjåfører, talentløse leger og fryktelige lærere - i tillegg til de som er gode i sitt fag - hvorfor skulle det være fyfy å si høyt at det finnes dårlige frisører? Dessuten er ikke en frisør nødvendigvis dårlig i faget sitt (klipp, farge etc) men resultatet kan bli dårlig for kunden hvis ikke kommunikasjonen er riktig.
Saga Skrevet 22. mars 2004 #5 Skrevet 22. mars 2004 Det er en utrolig ekkel følelse å sitte med når du er ferdig i stolen og må ut med bortimot 1000 kr for et klipp du ikke er fornøyd med overhodet. Om du ikke sier ifra føler du deg elendig og hår har ganske mye å si for velværen. :-( Du burde absolutt klage. En tøff eller elegant frisyre på et menneske blir ikke alltid det samme når nestemann setter seg i stolen.
Gjest Cuddly Skrevet 22. mars 2004 #6 Skrevet 22. mars 2004 Du burde klage! Det finnes så mange frisører som bare tar seg til rette, og ikke har peiling på hvordan akkurat ditt hår fungerer i tørket tilstand. Tenker på fall, krøller, vekstretninger, kvervler etc. Lærer de ikke å se etter såntspørre kunden?
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #7 Skrevet 22. mars 2004 Ja, tror jeg skal klage, men hva hjelper det da??? Har ikke lyst at de skal klippe mer... prøver etter beste evne å bli fortrolig med min nye frisyre, men den irriterer meg mer og mer!! hun skulle rette litt på luggen min, som var passe lang og ganske rett til like over øynene, ikke særlig bred. den var slik at jeg kunne ha den fremtredende, eller litt på skrå, eller jeg kunne gjemme den i resten av håret, eller ha den i en klemme. hun skrådde den MASSE uten å spørre meg, slik at nå er den på det kortesten 2 cm, og på det lengste vel 10.. og under luggen har hun skåret til noen "støttehår", slik at hvis jeg prøver å ha den i klemme eller noe, står disse hårene rett ut!! så den er bare irriterende og i veien. så her sitter jeg da, med min rottehale og min pistrelugg! argh!!! eneste fordelen er at det blir vel kanskje "fint" til sommeren, men jeg kommer aldri til å sette mine ben der igjen! :evil: ja, som noen skrev her, det er en skikkelig ekkel følelse å skule punge ut masse penger for noe som er så langt i fra det du sa du ville ha gjort, og på toppen av det hele er stygt!! var nesten på gråten da jeg gikk derfra, helt grusomt! og jeg sa faktisk hvordan jeg ville ha det - tror de fleste ville skjønt denne forklaringen; frisør eller ikke: "jeg skal ha den frisyren jeg har, vil bare ha vekk tørre tuper og fliser" - hvor vanskelig er det da!! hun spurte ikke engang om hun kunne skjære luggen min, plutselig var bare skjærekniven der og håret mitt var borte!! arrrghh!!! hun har absolutt ikke tatt hensyn til hvordan håret mitt er heller, har ganske tykt, tungt og stritt hår, så all den oppklippingen gjør at håret mitt ser ut som en stor hjelm når jeg det løst! hvordan går jeg foresten frem for å klage? skriftlig eller???
Gjest Cuddly Skrevet 22. mars 2004 #8 Skrevet 22. mars 2004 Herregud for en drittfrisør, kjenner jeg blir skikkelig sint her jeg sitter :evil: Fatter og begriper ikke hvordan hun kunne finne på å ta seg til rette på den måten! Syns det er så trist når man får frisør-skrekk - det skal liksom være en fornøyelse å gå dit, og så fremt man ikke gir dem frie tøyler så skal de gjøre som du sier! Vet ikke helt hvordan man klager, og hva man har rett til for tort og svie...men når de har gjort så stikk i strid med det man ønsket bør dem virkelig ha vett til å ordne opp! Eier hun salongen, eller har hun noen over seg?
Gjest Ethereal Skrevet 22. mars 2004 #9 Skrevet 22. mars 2004 Akkurat slike ting gjør at jeg er glad for å ha en fast frisør. Jeg hadde ikke taklet å bli klippet av en bimbo-berte som jeg ikke kunne kommunisere med. Jeg er så glad jeg har funnet henne som klipper meg; hun er magisk flink når det gjelder KLIPP, akkurat det jeg trenger.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #10 Skrevet 22. mars 2004 Nei, dette er en salongkjede - om den er landsdekkende eller kun her lokalt, vet jeg ikke. Er vel en 5-6 salonger i byen her. Har normalt en fast frisør, men hun har flyttet fra byen like etter jul..
Gjest Cuddly Skrevet 22. mars 2004 #11 Skrevet 22. mars 2004 Har normalt en fast frisør, men hun har flyttet fra byen like etter jul.. Oh I hate it when that happens
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #12 Skrevet 22. mars 2004 Noe liknende hendte meg før jul. :-x Jeg skulle stusse håret og ha det oppklipt et par cm ca. Det jeg endte opp med var veeeldig uttynnet oppklipt hår. Og jeg som vil ha tykt hår. Jeg dro tilbake dagen etterpå og klaget. Fikk pengene tilbake og en annen frisør gjorde det hun kunne for at det skulle se bedre ut. Jeg måtte bare klippe håret til skuldrene slik at det ikke skulle se så teit ut pga at det var tynnet såpass mye ut. Uansett om jeg fikk pengene tilbake så klippet hun jo tross alt bort 2 år som det vil ta å få like langt hår igjen :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå