Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg skal bestille på iHerb.com nå, og lurte litt på hvordan det var med frakt og toll og ja, alle ekstrautgifter. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toll: hold deg under 200kr.

Frakt: for å få det billigste alternativet kan ikke pakken veie mer enn ca. 2 kilo. Dette ser du i utsjekken. Hvis ikke airmail-alternativet er tilgjengelig er det nok fordi pakken er for tung.

Hvis du går over 200kr må du huske at så fort denne grensen er nådd, regnes også frakten med i totalsummen. Hvis du holder deg under 200kr er det kun disse pengene som regnes med, ikke frakt.

Jeg har også opplevd at selv om ikke pakken er for tung, kommer ikke airmail-alternativet opp. Dette kan skje hvis du bestiller mange lette, store ting, slik at pakken rett og slett blir for stor. Det skal dog godt gjøres.

Skrevet

Så hvis jeg holder meg under 200 kr for varene kommer det bare et frakttillegg? Eller må jeg holde meg under 200 medregnet frakttillegg?

Skrevet

Så hvis jeg holder meg under 200 kr for varene kommer det bare et frakttillegg? Eller må jeg holde meg under 200 medregnet frakttillegg?

Bestiller du for under 200kr telles ikke frakten. Altså 200kr + frakt. (f.eks. 200kr + 30kr)

Bestiller du for mer enn 200kr blir frakten inkludert, og du må "tolle" på totalsummen, altså både for varer OG for frakt.

Til posteren over: du vet jo ikke hva TS skal bestille engang? Jeg er enig i at det er endel "snarveier" som kanskje ikke er nødvendig, men de har mye bra også. Te, hudpleieprodukter, organisk ditt og datt. Jeg har bestilt alt fra sminkekoster til vaskekluter til te til syltetøy til vitaminer til soyamel.. you name it..

Skrevet

De har forresten verdens beste rosiner der også.. mmmmm :D

Skrevet

Ønsker du å slippe tollproblemene og få raskere levering så har http://www.naturalis.no/ veldig billig supermat. F.eks byggresspulver til 99 kr for 250 gram (økologisk).

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Sophie-Ann, mod

• Liker 2
Skrevet

Bestiller du for under 200kr telles ikke frakten. Altså 200kr + frakt. (f.eks. 200kr + 30kr)

Bestiller du for mer enn 200kr blir frakten inkludert, og du må "tolle" på totalsummen, altså både for varer OG for frakt.

Til posteren over: du vet jo ikke hva TS skal bestille engang? Jeg er enig i at det er endel "snarveier" som kanskje ikke er nødvendig, men de har mye bra også. Te, hudpleieprodukter, organisk ditt og datt. Jeg har bestilt alt fra sminkekoster til vaskekluter til te til syltetøy til vitaminer til soyamel.. you name it..

Bare lurte på en ting til før jeg smeller inn bestillingen jeg. Hva med ting som "ikke er tillat å selge som mat i Norge" (http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7822969) som f. eks Stevia - sukkererstatning?

Skrevet

Bare lurte på en ting til før jeg smeller inn bestillingen jeg. Hva med ting som "ikke er tillat å selge som mat i Norge" (http://www.nrk.no/he...sstil/1.7822969) som f. eks Stevia - sukkererstatning?

Har ikke hørt eller lest noe om at Stevia er problematisk å ta inn. Du får kjøpt det i Norge, men det kan ikke merke det som "mat" (eller noe i den duren). Men nå får man jo faktisk kjøpt suketter med Stevia i på matbutikken, så det kommer seg. Er du usikker på hva du lovlig kan ta inn og ikke, så sjekk legemiddellista. Nå er det jo ikke merket utenpå pakken nøyaktig hva du bestiller, så det meste glir igjennom, men det kan være litt kompliserte regler for f.eks. enkelte vitaminer. Har ingen linker for hånden, men om du googler "kjøpe vitaminer (eller "legemidler") iherb" så finner du nok endel blogginnlegg som tar for seg akkurat det der.

Tollen har stoppet et par av mine pakker, bl.a. når jeg hadde en pakke full av vitaminer (B/C/multi etc) som nok var på grensa, men den kom nå frem til slutt, åpnet og lukket fint igjen.

Verste som kan skje er at de sender pakken din i retur, så lenge du ikke handler noe som står på dopinglista, vel å merke.. Men regner med det ikke er slike ting du skal tråle iherb etter ;)

Skrevet

Stevia ER godkjent i Norge nå. Det ble godkjent i fjor sommer. Det har allerede så smått kommet produkter med stevia i butikkene. Vi vil se mer og mer av dem. I Sverige har Fun Light tre smaker som er søtet med stevia. I Japan er kunstig søtning ulovlig, så der er til og med coca-cola light søtet med stevia. Og i Japan har stevia 40% av søtningsmarkedet! Ca like mye som sukker altså!

Anonym poster: dfaae60415d25747eb4d61814f908af5

• Liker 2
Skrevet

Men det er såååå mange forskjellige varianter... Fungerer f. eks denne som sukkererstatning? http://www.iherb.com...8-oz-80-g/14044

Jada, men den er sukrin og stevia blandet sammen og ikke ren stevia. Denne er "spoonable" fordi det er så vanskelig å dosere ren stevia som er 300 ganger søtere enn sukker. 10g ren stevia er altså like mye søtning som 3 kg sukker. Men sukrin og stevia blandet sammen har mindre bismak enn når de er hver for seg.

Anonym poster: dfaae60415d25747eb4d61814f908af5

• Liker 1
Skrevet

Men det er såååå mange forskjellige varianter... Fungerer f. eks denne som sukkererstatning? http://www.iherb.com...8-oz-80-g/14044

Hvis du skal bake, så ville jeg anbefalt sukrin pga. mengens betydning i en røre eller en deig. Til kaffe kan du fint bruke f.eks. steviadråper eller pulver, eller en miks som den du linket til der. Nå er det jo endel som ikke er så veldig glad i den litt "kalde" smaken av sukrin, så det kan hende du må prøve deg frem litt til du finner et søtningsmiddel du liker. Enkelte fungerer bedre til enkelte ting, og andre til andre ting. Bare sånn for å gjøre forvirringen komplett :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...