Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fant jeg ut av det, etter å ha hatt mistanke en stund. Han har hatt et forhold til ei annen i flere mnd. Traff henne på jobb. Bare noen dager siden de lå sammen sist, et par dager etter han hadde sex med meg.

Han hadde ikke guts til å fortelle det selv engang, jeg fant det ut på andre måter. Vi har to barn sammen. Har hatt litt problemer i det siste, men skulle prøve å fikse det. Så gjør han dette!

Jeg har sagt at han må finne ut om han er villig tili kjempe for oss og kutte all kontakt med den andre, ellers er det selvfølgelig over og ut. Men at jeg ikke kan love at jeg kommer over det.

Hva er det som går av sånne menn?? Fedre og ektemenn? Det er så vondt, har mistet min beste venn og ektefelle gjennom mange år:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I akkurat dette tilfellet er de det. Så det svaret hjelper ikke meg:(

Skrevet

mødre og koner er ikke bedre ;)

Derfor skriver Ts; sånne menn ;) Og det er jo i tilfelle hennes snakk om menn. Vi vet da alle nå at kvinner kan være like ille som menn.

Skrevet

Så fant jeg ut av det, etter å ha hatt mistanke en stund. Han har hatt et forhold til ei annen i flere mnd. Traff henne på jobb. Bare noen dager siden de lå sammen sist, et par dager etter han hadde sex med meg.

Han hadde ikke guts til å fortelle det selv engang, jeg fant det ut på andre måter. Vi har to barn sammen. Har hatt litt problemer i det siste, men skulle prøve å fikse det. Så gjør han dette!

Jeg har sagt at han må finne ut om han er villig tili kjempe for oss og kutte all kontakt med den andre, ellers er det selvfølgelig over og ut. Men at jeg ikke kan love at jeg kommer over det.

Hva er det som går av sånne menn?? Fedre og ektemenn? Det er så vondt, har mistet min beste venn og ektefelle gjennom mange år:(

:hug: :hug:

Ikke lett.

Første bud er i hvert fall at han begynner å være helt ærlig med deg, og virkelig angrer og vil jobbe for forholdet.

Gjør han ikke det, så nytter det ikke uansett.

• Liker 1
Skrevet

Du e i samme sitvasjon som meg :'(

min samboer og pappa til våre barn har og skuffet og og hatt seg med ei han overhode ikke tåler tryne på sier han, men han var full, sårbar og sint i helgen og drakk og brukte hun.

Han nekter, men er mange som har sett de :'(

Nå er han dratt fra åss og ordnet sin egen leilighet. Er så sårt for jeg føler han kutter ut barna og, ikke bare meg!!

men han er sint på meg for at jeg ikke tror han, men tilliten ble ødelagt for et år siden når han var med hun samme!

Så jeg føler med deg og vet hvor vondt du har det :/

klem

Skrevet

Nåt han er i stand til å bedra deg i månedsvis, er det et bevisstvalg han har tatt. Han elsker deg nok ikke dessverre. En som elsker deg på ordentlig, vil aldri bedra deg.

Anonym poster: 9e63106e0cb3265690f3788a1e098d3b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en sterk tro på at dersom de faktisk elsker deg, og angrer så er det håp. Alt kommer ann på hvordan han reagerer og gjør opp i ettertid.

Han må virkelig ha sett lyset, og angre veldig, være villig til å sette deg og barna i fokus og være villig til å gi mye fremover!

Så kommer punktet der du må være villig til å tilgi, og at dere kan finne en måte og leve med det og legge det bak seg. Dette er kanskje den vanskeligste delen, det å gi slipp på hatet og bitterheten og være likeverdige partere igjen.

Unner ingen en slik situasjon, det er helt grusomt...

Skrevet

Dette har jeg opplevet også, og her endte det mot min vilje med skilsmisse. Han var forelsket i elskerinnen og ville være sammen med henne. Nå noen måneder etterpå er jeg faktisk usikker på om vi kunne ha klart å fortsette sammen etter utroskapen om han hadde ønsket det. For mye bitterhet og vonde følelser. Og det er jo noe galt i et gorhold der den ene går bak ryggen på sin partner og ligger med en annen.. Litt vanskelig å reparere det som var galt etter at utroskapen har skjedd, men noen klarer det, så umulig er det ikke. Men det vil kreve mye av dere begge.

Det går fint å leve alene også, uten den utro løgneren!

Sender deg mange gode klemmer!

Skrevet

Takk for svar. Jeg venter på svar om han er villig til å jobbe for oss. Det er som om grunnen er revet vekk under føttene mine. Så mange svik på så kort tid. Han lå alle(?) korta på bordet før helga. Og det er litt å ta av. Samme dag som jeg fant det ut, skulle de ut og spise middag. På restaurant, hvor de har MIN favorittmat! Og jeg trodde han skulle på noe jobbrelatert.. Og han kjøpte dyrere julegave til henne enn til meg..

Kan man gå videre etter noe sånt? Det må jeg eventuelt ha hjelp til tror jeg..

Skrevet

Takk for svar. Jeg venter på svar om han er villig til å jobbe for oss. Det er som om grunnen er revet vekk under føttene mine. Så mange svik på så kort tid. Han lå alle(?) korta på bordet før helga. Og det er litt å ta av. Samme dag som jeg fant det ut, skulle de ut og spise middag. På restaurant, hvor de har MIN favorittmat! Og jeg trodde han skulle på noe jobbrelatert.. Og han kjøpte dyrere julegave til henne enn til meg..

Virker jo som han vil ha deg og henne...Vet hun om deg eller sa han at han var singel?

Når fikk du mistanke?

Skrevet

Det er helt for jævlig! Idioter av noen menn som glemmer kone og barn fordi de er forelsket og beundret! Det er utrolig dumt, men dessverre ganske vanlig!

Man klarer nesten ikke å forstå at dette er mannen man har levd med i så mange år og som man trodde man kjente så godt! For meg har det vært grusomt og sendt meg helt ned i kjelleren. Og jeg sliter en del med tristhet og sinne over hva han gjorde mot oss etter så mange år. Det er dette sinnet som hadde ødelagt for oss videre tror jeg, og hvis vi skulle klart å fortsette sammen måtte vi gått i terapi - antagelig ganske lenge.

Tror det er det beste rådet jeg kan gi dere: Begynn i parterapi med en gang, gjerne privat slik at dere ikke behøver å vente på time på familievernkontoret. Og så må du nok på egen hånd få hjelp til å bearbeide dine vonde følelser av svik og å bli gått bak ryggen på, ellers vil disse følelsene snike seg inn med en gang det skjer noe vanskelig mellom dere. Du må kunne leve videre med usikkerhet og tvil om han gjør dette igjen, for det har du ingen garanti i mot. Han må være 100% interessert i å jobbe for å få din tillit igjen, og den største jobben må faktisk han gjøre. Åpenhet må være normen og mobil, e-post, pc og annet må kunne stå på uten passord og pin-koder. Det er en lang og tung vei, som kan gi et styrket forhold hvis dere klarer det.

Skrevet

I all verden.. Han er jo ikke bare elskeren hennes, men også kjæresten.

Hvorfor gjør mennesker sånt??? Hvorfor er de så egoistiske og ONDE????

Blir sint på dine vegne, TS.

Anonym poster: 450842f77e575210159841ed0c2e3dc1

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne tilgitt et sidesprang - altså ETT - hvis det var en engangsforeetelse og han fortalte meg det selv, slik at jeg slapp å høre det via andre. Mer systematisk og langvarig bedrag, slik du beskriver her, hadde jeg ikke klart å tilgi. For min del handler det mest om tillit og at jeg må kunne stole på partneren min.

Det er stor forskjell på å "uaktsomt" havne til sengs med en annen en enkelt kveld, og å "forsettelig" drive et dobbeltspill over lang tid.

Anonym poster: e253232e9b6912c1a1bcfad4c31ab241

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne tilgitt et sidesprang - altså ETT - hvis det var en engangsforeetelse og han fortalte meg det selv, slik at jeg slapp å høre det via andre. Mer systematisk og langvarig bedrag, slik du beskriver her, hadde jeg ikke klart å tilgi. For min del handler det mest om tillit og at jeg må kunne stole på partneren min.

Det er stor forskjell på å "uaktsomt" havne til sengs med en annen en enkelt kveld, og å "forsettelig" drive et dobbeltspill over lang tid.

Dette er jeg helt enig i! Alle kan gjøre en feil, men å gå bak ryggen på sin kone/mann i mange måneder og ha et intimt forhold til en annen er mye vanskeligere å tilgi, for noen helt umulig å tilgi.

Skrevet

Veldig enig med deg! Det han har gjort, hadde jeg sett på et så stort overtramp at jeg aldri vet om jeg hadde kunne fått tillit til han igjen...Kjøpte julegave til henne..skulle spise med henne..hadde nylig sex med henne...Han har jo hatt et forhold til ei anna dame over lang tid. Hadde jeg vært deg nå, hadde jeg kastet han ut, eller flyttet ut selv idag! Jeg hadde holdt AVSTAND LENGE først, ja sagt at det er over. Så etterhvert finne ut av veien videre. Han har sviktet deg på det groveste!!!

Skrevet

Ring familievernkontoret på mandag, med en gang de åpner. Uansett hva du bestemmer deg for fremover, så kommer du til å trenge hjelp - som du sier. Dit kan du komme enten alene eller sammen med mannen din, og får pratet med en nøytral tredjepart.

Jeg er enig i denne. Mannen min gjorde en feil - en kveld, og han la selv alle kort på bordet kort tid etterpå uten at jeg hadde noe mistanke. Vi dro med en gang på familievernkontoret, og han har latt MEG få styre hele prosessen i etterkant, latt meg være sint og lei meg, og få stille alle spørsmål jeg vil. Dette er eneste grunn til at vi har lykkes.

Jeg vet hvor vondt dette gjør, TS, og din situasjon skjønner jeg er enda verre. Sender over mange klemmer og tanker til deg. Vær sterk, og husk at det ikke er deg det er noe galt med - det er mannen din som har gjort feil valg.

Anonym poster: add0705bd909ef3f822051e74cc1d2dd

Skrevet

Virker jo som han vil ha deg og henne...Vet hun om deg eller sa han at han var singel?

Når fikk du mistanke?

Mistanken har kommet sigende etter jul. Selv om han skulle på kontoret et par timer alene på kveldstid, tok han f.eks på seg ren skjorte.. Og fikk ofte ikke svar på tlf med en gang.

Enig, han har villet holde oss begge på gress en stund. Og ja, hun andre har visst at han var gift. Har ikke mye pent å si om hun heller, for å si det sånn.

Klarer verken spise eller sove ordentlig. Akkurat som om noen har kasta meg inn i ei kald, klam boble jeg ikke kommer ut av:(

Skrevet

mødre og koner er ikke bedre ;)

Klapp, klapp, klapp, klapp, applaus, stående applaus for nok et hjernedødt innlegg! Ts er frustrert og spør "hvorfor gjør menn sånt!" fordi hun er i en sårbar situasjon hvor en mann har såret henne, så kommer du dvaske troll og skriver noe sånt, jajajamennsann, akkurat det ts ville lese, jaja!

Anonym poster: 3f319964ec3009d0e71692ab31d9ece7

• Liker 4
Gjest padawan
Skrevet

*snip*

Typisk at dette komemr fra en AnonymBruker. Så du synes alle skal stryke TS med hårene og fortelle henne akkurat det hun vil høre? Når man skriver om ting på et åpent diskusjonsforum må man ta høyde for at man ikke alltid får den reaksjonen man er ute etter.

Uansett hvor kjipe ting er i livet på man ta tak og komme seg ut av floken. Det er flere her i tråden som har kommet med gode råd til TS om dette. Det viktigste er at hun bestemmer seg for om hun vil prøve å løse floken med gubben eller dumpe han og komme seg videre. Som nevnt tidligere i tråden er familievernkontoret et godt utgangspunkt hvis en ønsker å prøve å løse floken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...