isis22 Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Hei Jeg er på jakt etter en ny pc da den jeg har er litt stor til å dra rundt på når jeg skal på skolen og diverse annet.. Den jeg har fungerer helt fint, men blir rett og slett for stor å tung å dra med seg rundt hele dagen.. Så tidligere i vinter at det finnes slike bærbare pc'er hvor man kam\n koble av skjermen og bruke det som nettbrett.. Genialt tenkte jeg da.. særlig siden jeg ikke har nettbrett heller og egentlig har litt lyst på det også.. Er det noen som vet om denne løsningen fungerer bra? eller om det er problemer med de ifht vanlige bærbare pc'er? Og hvilken type ville dere anbefalt? Helst ikke til en alt for dyr penge da jeg er student og ikke har mye å rutte med..
Sueno Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Min personlige mening er at man ikke får en slik løsning for en rimelig peng. Ikke en løsning som blir bedre enn en rimelig liten laptop. Det er kommet flust med små laptoper i butikken. Kjør gjerne innom en Elkjøp eller lignende for å få prøve dem og snakke litt om dine behov i en pc. Et nettbrett vil stort sett ikke gi deg alt du får via en pc uten at det koster mer. Hva med en ipad som er nettbrett som du tar med deg ut og evt på skolen, så bruker du laptopen din som pc hjemme ? Har du en iphone vet du hvordan en ipad er. Har du en android tlf så vet du hvordan de andre nettbrettene er. Bortsett fra de nyeste brettene som nå også kommer med Windows
isis22 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2013 Har iphone, men må innrømme at jeg aldri har prøvd ipad.. *litt flaut* får man office pakken på ipad slik at man kan overføre dokumenter fra/til ipaden og pc?
-Jiinxs- Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Ikke quote meg på dette. Men siden Office er Microsoft, så vil jeg tro du ikke får det til en Mac. Men jeg ville da tro at Apple hadde et eget skriveprogram. Greit å nevne hvor mye har du vil bruke på en ny laptop/nettbrett, og ikke kom med "jeg vil bruke endel", kom med et tall... Endret 23. februar 2013 av -Leon-
Cata Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Ikke quote meg på dette. Men siden Office er Microsoft, så vil jeg tro du ikke får det til en Mac. Men jeg ville da tro at Apple hadde et eget skriveprogram. Quoter likevel, jeg. Ser da ut som om office finnes for iPad også? For å svare mer direkte på det opprinnelige spørsmålet, så driver jeg nå og blir kjent med min 3. Lenovo Thinkpad. Fenomenale maskiner. Min første hadde jeg i 8 år og hadde det ikke vært for at jobben krevde at vi skulle bytte så hadde jeg vel hatt den enda. Hadde heller ingen problemer med den andre maskinen, men atter en gang er det jobben som krever bytte av maskin etter en viss tid. Endret 23. februar 2013 av Cata
isis22 Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2013 Takk for svar. Da bør det jo gå ganske så greit å overføre dokumenter fra ipad til pc hjemme.. slik at jeg kan bruke ipaden ute.. Enten via dropbox eller noe anet.. Ut fra de jeg ser på apple så er det vel ipad 2 eller den med retina skjer som er mest aktuell.. men hva er egentlig retina skjerm? fordeler/ulemper? med tanke på at det jeg har fra apple fra før av har den gamle laderen, så ser jeg en fordel med ipad 2, men så har jeg også valg om wi-fi, 3G, og cellular, men hva er cellular? ser ikke helt nødvendigheten med 3G på den, er stort sett trådløs nettverk der jeg er, og har jo også iphonen ved siden av.. Vil helst ikke bruke mer enn 4000 på det.. ThinkPad er ikke dumt det heller.. Brukte pappa sin "gamle" lenge når jeg gikk på ungdomsskolen for en del år siden.. Han hadde to fra jobben, men de måtte han selvfølgelig levere tilbake når han sluttet.. men klarer ikke helt finne prisen på de?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Utfra dette så ser det ut som Lenovoen er langt over TS sin prisklasse. Anonym poster: a24855904ebaae232cbe395a197a8504
Lutetium 71 Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Utfra dette så ser det ut som Lenovoen er langt over TS sin prisklasse. Anonym poster: a24855904ebaae232cbe395a197a8504 Man må vel ha en "ThinkPad T" for å få en ekte ThinkPad? ThinkPad Edge f.eks, er jo veldig mye billigere.
petterm Skrevet 24. februar 2013 #9 Skrevet 24. februar 2013 Min erfaring er at jeg skriver mye raskere på en pc med skikkelig tastatur enn på en iPad. På pcen går det greit å bruke flere fingre. Dessuten blir det mere feil på ipaden. Må hele tiden lese igjennom det jeg har skrevet og rette opp. Og så dukker det hele tiden opp mellomrom hvis jeg prøver å skrive raskt. Dessuten går det raskere på pcen å flytte musa nøyaktig dit jeg vil, feks midt inne i et ord.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #10 Skrevet 24. februar 2013 Min erfaring er at jeg skriver mye raskere på en pc med skikkelig tastatur enn på en iPad. På pcen går det greit å bruke flere fingre. Dessuten blir det mere feil på ipaden. Må hele tiden lese igjennom det jeg har skrevet og rette opp. Og så dukker det hele tiden opp mellomrom hvis jeg prøver å skrive raskt. Dessuten går det raskere på pcen å flytte musa nøyaktig dit jeg vil, feks midt inne i et ord. Men såvidt jeg vet er det ikke noe problem å koble til et trådløst mactastatur til iPad'en? Hvis man vet at man skal skrive mye på skolen, så er det jo uansett lettere å ta med et lite tastaturen og en pad enn en stor pc. Anvendelig med andre ord. Anonym poster: a24855904ebaae232cbe395a197a8504
isis22 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2013 Takk for innspill så langt, og står nok fremdeles mellom valget å kjøpe Ipad m/tilbehør eller bærbar pc hvor skjermen kan kobles av å bli nettbrett.. En vanlig pc har jeg jo, bare at den er litt stor til å dra med rundt.. lurer på et par ting sånn rent teknisk sett.. Hva er Retina skjerm? er det bare bedre oppløsning?og hva er cellular? Er vant til å bruke windows 7 på pc, så hvordan fungerer windows 8? gode/dårlige erfaringer? Ser liksom for meg at windows er litt nye på akkurat det feltet, og derfor kanskje kan ha noen barnesykdommer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå