Gå til innhold

Æsj, nå begynner jeg å bli feit igjen :( Sytetråd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en sytetråd.

Jeg gikk ned tyve kilo. Har gått opp det halve. Har ikke motivasjon til å telle kalorier eller trene. Har ikke lyst til å bli tjukk igjen heller.

Jeg er en dust som lot meg selv miste kontrollen. En dust!

Har du det slik du også? Syt along!

Anonym poster: 2ad8c3743343e14c51f2aca4dfc75a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om det nei :(

Anonym poster: 69555e521d57661c39d93eac55e18469

Skrevet

så gjør no med det istedenfor å bli feit igjen da ;)

må ikke telle kalorier fordet, det hadde jeg ikke giddi samme f.

Anonym poster: 2ee8b5cc77bfffb7a5cd19b785dfd93b

• Liker 1
Skrevet

Nei du er ikke alene, jeg er periodisk flink, som så mange andre der ute. Mister gjevnt og trutt vekt, blir supermotivert og så går jeg på en smell av en eller annen art og bam, så er jeg tilbake til utgangspunktet. Jeg trøster meg med at om jeg har klart det før, så klarer jeg det igjen og denne gangen kan jeg lære av mine feil :)

• Liker 1
Skrevet

så gjør no med det istedenfor å bli feit igjen da ;)

må ikke telle kalorier fordet, det hadde jeg ikke giddi samme f.

Anonym poster: 2ee8b5cc77bfffb7a5cd19b785dfd93b

Noen må gjøre det såpass drastisk for å kunne gå ned i vekt. Er sånn sjæl jeg. Holder jeg ikke sånn ca.-kontroll på det jeg spiser fyker vekta opp med en gang.

Skrevet

Har selv lagt på meg etter ett halvt år i utlandet, når jeg kom hjem har jeg bare bare spist og spist uten å trene. Men har begynt å trene nå så for se hvordan det går:) Jeg veide 64 kg og nå er jeg 72 kg, utrolig kjipt å se det etter at jeg kjøpte batteri til vekta (vekta funket ikke i ett halvt år uten at jeg hadde kjøp nytt batteri). Skulle ønska jeg hadde kjøpt batteri tidligere for da hadde jeg kanskje ikke veid så mye i dag <_< Der fikk jeg en åpenbaring gitt....

Anonym poster: 22096c285668d743f5de8be8fefe87cc

Skrevet

Har selv lagt på meg etter ett halvt år i utlandet, når jeg kom hjem har jeg bare bare spist og spist uten å trene. Men har begynt å trene nå så for se hvordan det går:) Jeg veide 64 kg og nå er jeg 72 kg, utrolig kjipt å se det etter at jeg kjøpte batteri til vekta (vekta funket ikke i ett halvt år uten at jeg hadde kjøp nytt batteri). Skulle ønska jeg hadde kjøpt batteri tidligere for da hadde jeg kanskje ikke veid så mye i dag <_< Der fikk jeg en åpenbaring gitt....

Anonym poster: 22096c285668d743f5de8be8fefe87cc

Æsj, trasige greier det der! Ofte kan sånne ekle overraskelser være god motivasjon, da! ;-) Lykke til!

Skrevet

Intet galt med deg for det, du er dessuten i samme situasjon som de fleste andre slankere som opplever vektnedgang for så å gå opp igjen i vekt etterpå - noen sågar til en høyere vekt enn de hadde i utgangspunktet.

Det hele skyldes nok at du ikke hadde innført en livsstil du kunne holde over tid, eller enda verre at du slanket deg på en måte som avviket fra noe som kunne bli en livsstil du kunne hatt med deg videre.

For å oppnå suksess må du finne en livsstil du kan leve med resten av livet - det betyr at du må finne en livsstil som gir deg vellbehag, ikke innebærer sulting, er enkel ognaturlig å holde etc... Det handler om at du skal føle det bedre med deg selv og du kan ikke da gå med tanker om at det er en lidelse og innebærer sult etc... Først når du finner det går det hele enkelt og blir noe du kan følge på sikt.

Skrevet

Nei, det er ikke tull.

Anonym poster: bc996b89b1cbd2105273aa7ae38066ed

Skrevet

Dette er en sytetråd.

Jeg gikk ned tyve kilo. Har gått opp det halve. Har ikke motivasjon til å telle kalorier eller trene. Har ikke lyst til å bli tjukk igjen heller.

Jeg er en dust som lot meg selv miste kontrollen. En dust!

Har du det slik du også? Syt along!

Okei, det du må gjøre nå er å ikke tenke at du skal slanke deg for øyeblikket, men du må STOPPE videre vektoppgang. Jeg har selv gått ned og opp så mange ganger, og det har vært snakk om mange flere kilo enn hva du beskriver så jeg vet hvor tøft det er psykisk. Du må begynne i det små, som sagt, bare tenk at du skal holde den vekten du ligger på nå. Å spise noenlunde sunt og trene er bra for alle, ikke bare for oss som slanker oss.

Sett deg ned og skriv en middagsplan for neste uke. Kast ut godteri og cola, og spis heller frukt og drikk lettbrus. Forsøk å komme deg ut og bevege deg litt. Igjen: Du skal ikke slanke deg, bare sørge for at du har det bra nå.

Vi skal støtte deg her!

Anonym poster: 84dd7527fec7aceab2b65486c4f64a09

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er ikke tull.

Det er vel slik at fettcellene husker hvor store de var og de vil prøve å bli så store igjen. Men etter ca 3 år vil de "glemme" det mer og mer. Men det er jo derfor det er så viktig for oss jojoslankere å passe på at vi har masse muskler som kan forbrenne fett når vi er "ferdig slanket" og skal holde vekten. Samt å passe på å trene og spise greit.

Skrevet

Det er vel slik at fettcellene husker hvor store de var og de vil prøve å bli så store igjen. Men etter ca 3 år vil de "glemme" det mer og mer. Men det er jo derfor det er så viktig for oss jojoslankere å passe på at vi har masse muskler som kan forbrenne fett når vi er "ferdig slanket" og skal holde vekten. Samt å passe på å trene og spise greit.

Men de vil aldri glemme helt, og der ligger mye av problemet til mange.

Det kommer alltid til å være ett problem, man må alltid tenke over om det er rationelt det kroppen vil. Om den faktisk ER sulten eller om den prøver å lure deg.

Man vil, for resten av livet, måtte begrense seg til ett punkt det føles noe unaturlig.

Skrevet

Okei, det du må gjøre nå er å ikke tenke at du skal slanke deg for øyeblikket, men du må STOPPE videre vektoppgang. Jeg har selv gått ned og opp så mange ganger, og det har vært snakk om mange flere kilo enn hva du beskriver så jeg vet hvor tøft det er psykisk. Du må begynne i det små, som sagt, bare tenk at du skal holde den vekten du ligger på nå. Å spise noenlunde sunt og trene er bra for alle, ikke bare for oss som slanker oss.

Sett deg ned og skriv en middagsplan for neste uke. Kast ut godteri og cola, og spis heller frukt og drikk lettbrus. Forsøk å komme deg ut og bevege deg litt. Igjen: Du skal ikke slanke deg, bare sørge for at du har det bra nå.

Vi skal støtte deg her!

Ts her.

Så langt er dette mitt favorittsvar! Takk! :)

Lurt å tenke på det viset! Jeg er ikke en overvektig person (enda), skal jeg tenke, å spise sunt og trene er noe jeg gjør for å føle meg vel, som et normalt menneske, det er ikke noe jeg må gjøre for å "straffe" meg selv for å ha gått opp noen kilo.

Var på butikken i stad. Kjøpte mat for hele neste uke, både for hjemme og jobb. God, sunn mat. Må gå til jobb uansett, og det er gratis mosjon.

Jeg må bare snu om på tankegangen min litt, og dette tror jeg bestemt hjalp.

Skrevet

Det sitter i hodet, og det fine med det er at det går det an å gjøre noe med! tenk positivt :) Lykke til

Kanskje fint å finne seg en partner som også ønsker å gå ned i vekt. Bra å jobbe sammen med noen, men da må man bygge hverandre opp, og ikke snakke hverandre ned :)

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Så langt er dette mitt favorittsvar! Takk! :)

Lurt å tenke på det viset! Jeg er ikke en overvektig person (enda), skal jeg tenke, å spise sunt og trene er noe jeg gjør for å føle meg vel, som et normalt menneske, det er ikke noe jeg må gjøre for å "straffe" meg selv for å ha gått opp noen kilo.

Var på butikken i stad. Kjøpte mat for hele neste uke, både for hjemme og jobb. God, sunn mat. Må gå til jobb uansett, og det er gratis mosjon.

Jeg må bare snu om på tankegangen min litt, og dette tror jeg bestemt hjalp.

Kjempebra! Jeg forstår det så utrolig godt hvordan du har det. Bare skriv her i tråden om du trenger mer støtte, og føler for å syte mer ;)

Skrevet

Ts her igjen.

Var én kilo tyngre enn jeg trodde da jeg veide meg i dag. Men, jeg tok det med fatning, og tenkte at dette klarer jeg. Holdt meg unna å overspise i dag... helt til jeg kom hjem, skrubbsulten, og middagen var ikke klar før om en time. Da spiste jeg alt jeg fant: to grillpølser, rosiner og to små cupcakes, og jeg drakk en halv boks monster. OG jeg spiste middagen min etterpå (som var forholdsvis sunn - én laksefilet, en halv potet og masse grønnsaker). Etter å ha gaflet i meg dette i halv sju-tida i kveld tenkte jeg at jeg ikke trengte å spise mer i dag. Men lille frøken Aldrimett er jo aldri mett, så da ble det enda mer rosiner og et par knekkebrød til. Fy søren.

Ble etter alt dette velsignet med en fin liten matforgiftning og har tilbragt kvelden på do. Og jeg føler meg kanskje litt letta og håper at noen av de kaloriene jeg fortærte da ikke telles...

Utrolig skuffa over meg selv som ikke klarte å kontrollere sulten før middagen kom på bordet, og ikke minst er jeg skuffa fordi jeg valgte såpass dårlige matvarer når jeg først måtte ha noe å spise i mellomtiden.

Skrevet

Kjøp deg noen av disse slankebarene du ser på reklamen hele tiden, også passer du på å ta en bit (ikke hele, da en bar skal erstatte et måltid!) FØR du blir så sulten. Juster mengden ut i fra hvor lenge du vet det er til neste måltid.

Mange sverger til nøtter, eller tar seg en frukt, men jeg er allergisk mot nøtter og poenget for min del er at det skal være raskt, enkelt og ikke grisete. En bit av en slankebar kan du putte i munnen på vei ut til bilen din etter jobb, enkelt og greit. De smaker også såpass søtt jeg nesten får avsmak for søtsaker. Jeg drømmer i allefall ikke om sjokolade etterpå!

Skrevet

Kjøp deg noen av disse slankebarene du ser på reklamen hele tiden, også passer du på å ta en bit (ikke hele, da en bar skal erstatte et måltid!) FØR du blir så sulten. Juster mengden ut i fra hvor lenge du vet det er til neste måltid.

Mange sverger til nøtter, eller tar seg en frukt, men jeg er allergisk mot nøtter og poenget for min del er at det skal være raskt, enkelt og ikke grisete. En bit av en slankebar kan du putte i munnen på vei ut til bilen din etter jobb, enkelt og greit. De smaker også såpass søtt jeg nesten får avsmak for søtsaker. Jeg drømmer i allefall ikke om sjokolade etterpå!

Seriøst...?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...