Gå til innhold

Hund som sikler

Anbefalte innlegg

Gjest FiskenBlub
Skrevet (endret)

Min kjære hund begynte å sikle som en foss torsdag ettermiddag på bare høyreside av munnen. Og da mener jeg som at det blir vanndammer der han ligger og våt i pelsen ol. Han virket elles ikke dårlig så holde passet bare godt på han. Iløpet av natten gikk det over. Altså ingen sikling på fredag. Men nå helt plutselig begynte det igjen... Skjønner ikke hva det er.

Er ikke matforgigifting da han ellers ikke er dårlig og ingenting fast mellom tennene. Han hadde snikspist bæsj fra kattedoet (første gang på lenge han har gjort det) og spydde på onsdagen. Mistenker at han er rett og slett kvalm.

Skal ordne dyrlege time til han på mandag (har ikke rå å dra med han i helga og virker ikke som det er akutt etter min vurdering), men i mellom tiden vil jeg høre her om dere har opplevd noe lignende :)

Endret av FiskenBlub
Videoannonse
Annonse
Gjest FiskenBlub
Skrevet

Han har forresten bursdag i dag og blir syv år. Blanding mellom Siberian husky og finsk lapphund.

Skrevet

Husky og lapphund, det hørtes ut som en herlig blanding :)

Det stemmer nok litt som du sier, for de gangene min har vært kvalm så har sikkelet rent så det holder ja. Hvertfall i bilen husker jeg!

Skrevet

Kvalme eller akuttforgiftning som går over.

Min spiste giftige bær i fjor sommer. Aldri sett så mye sikkel i hele mitt liv, ringte vetten og han ba meg gi det en time for akuttforgiftninger har en tendens til å gå over. Bikkja kastet opp, og så var det hele over. Da hadde jeg nesten svømmebasseng i stua.

Anonym poster: 0ce774b25c9facc1782de0ba7637822e

Skrevet (endret)

tispe med løpetid,kvalme,forgiftning,smerter eller at noe har satt seg fast i munn.

Kan være mye

Endret av Kårky
Gjest FiskenBlub
Skrevet

Husky og lapphund, det hørtes ut som en herlig blanding :)

Det stemmer nok litt som du sier, for de gangene min har vært kvalm så har sikkelet rent så det holder ja. Hvertfall i bilen husker jeg!

Hehe ja han er meget flott blanding :) Han ser ut som en forvokst lapphund :P

Han slutte å sikle igjen. Mistenker at han spiser drit og blir dårlig av det... Ellers så er det jo ikke noe han kan spise ute, som bær. Er jo vinter og flere meter med snø :P Han slikker en del på potene etter at vi går turer så kanskje han får i seg noe merkelig da. Virker nu ikke som han er ellers dårlig og har sjekket tennene hans... Han spiser godt og er oppegående. Skal uansett ringe vet på mandag og høre hva han mener om saken, ta en tur dit også hvis han begynner å sikle igjen.

Skrevet

Høres kjent ut, ja. Min gjør det en gang i blandt, og da blir det vått! Jeg følger ekstra med de gangene det skjer, går igjennom en haug av hundehåndduker for å holde hunden så tørr som mulig, sjekker tennene, bytter vann i skålen, og gir ekstra mye kos og oppmerksomhet. Det går over av seg selv i løpet av kort tid.

Min forrige hund hadde aldri noe lignenede (som jeg la merke til, i allefall), men det var en mer "siklete" rase enn jeg har nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...