Gå til innhold

Stallplass i Akershus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte på om noen vet om en fin stall/utegang i Akershus?

Bor på Nordstrand, så Prinsdal/Hauketo/Kolbotn/Sofiemyr/Oppegård osv kan vel være aktuelt... Er ikke så godt kjent, men det området i hvert fall.

Har svært få krav utover at det må være en stall eller utegang med godt miljø, mye utetid for hestene, og ikke minst kollektivforbindelser.

Alt annet som treningsmuligheter, turmuligheter osv kommer i annen rekke, men begynner å bli desperat etter å få flyttet hesten nærmere enn meg...

Om noen har noen tips hadde jeg blitt veldig glad! Skriv gjerne også adresse eller nærmeste busstopp om du vet hva det er. Og gjerne tlfnr om stallen ikke har en hjemmeside der man kan finne kontaktinfo.

Anonym poster: c6696e1542be150e1ecd72d38f462f83

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Stall Dokkebjerget. Som ligger i Skulleruddumpa. Veldig grei vei fra Nordstrand. Nabogården har utegang.

Søndre Nordstrand Rideklubb holder til på Loftsrud. Det er typisk ridesenter med mindre utetid og ingen utegang.

Stall Prinsdal.

Stall Bakkeløkka

Alle kan du google for å finne kontaktpersoner og adresse.

Skrevet

Stall Dokkebjerget. Som ligger i Skulleruddumpa. Veldig grei vei fra Nordstrand. Nabogården har utegang.

Søndre Nordstrand Rideklubb holder til på Loftsrud. Det er typisk ridesenter med mindre utetid og ingen utegang.

Stall Prinsdal.

Stall Bakkeløkka

Stall Prinsdal.

Stall Bakkeløkka

Takk, men kan ikke se for meg at vi blir vant til E6 (ift Bakkeløkka og Dokkebjerget) når vi er vant til å bo litt landlig til. Søndre Nordstrand har vel alltid enorme ventelister, i tillegg til problemet med utetid... Liker egentlig Prinsdal, men greier ikke å finne adressen dems på hjemmesiden, så vet ikke hvor lett det er å dra dit. Blir også en liten omvending å stå på dugnadsstall med mye ansvar når jeg er vant til å bare ha én dag i uken der jeg være i stallen, men det er kanskje verdt det siden han står nærmere...

Skal ikke være så lett med stallplass altså, og jeg er overhodet ikke kjent i Akershus i den retningen jeg bor nå. Vet vel om så godt som alle staller i Oslo, men ingen er egentlig passende utenom Lille Langerud (om det finnes bra kollektivforbindelser) på Skullerud. Men å finne noen som helst kontaktinformasjon om den stallen er jo helt umulig. :(

Men Belle, du aner ikke hvor man kan finne adressen til Prinsdal da?

Anonym poster: c6696e1542be150e1ecd72d38f462f83

Skrevet

Mange fra oslo som har hester for eksempel på Smebøl, Ascehoug, Sneis osv.. Flere staller i Ås, Ski, vestby med mye utetid/utegang som er lett å komme seg til med kollektiv og som ikke tar alt for lang tid:)

Anonym poster: ba53f90ac10a72e222a179b442a4164c

Skrevet (endret)

Mange fra oslo som har hester for eksempel på Smebøl, Ascehoug, Sneis osv.. Flere staller i Ås, Ski, vestby med mye utetid/utegang som er lett å komme seg til med kollektiv og som ikke tar alt for lang tid:)

Anonym poster: ba53f90ac10a72e222a179b442a4164c

Har hesten i Frogn (ikke langt unna Smebøl, Aschehoug og rundt der), men tar en time og tre kvarter med buss. Er relativt godt kjent i området, men vet ikke om noen som er nærmere/lettere å dra til, dessverre... Det eneste området i Akershus der jeg overhode ikke er kjent er typisk nok den retningen jeg bor nå. :laugh:

Endret av Gaea
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Stall Prinsdal ligger en kort gåtur fra Prinsdal :P og dit går det jo en del busser. Har selv hatt hest der og da kunne jeg fint betale en annen person for å gjøre min del av dugnadsstellet om jeg ikke selv hadde hatt tid. Stall Prinsdal ligger ved Kongeveien (Øvre Prinsdalsvei). Lett å finne om du bare søker litt.

Du har Hauger Gård i Maridalen også. Her er det utegang og de som står på utegang har møkkedag en dag i uka. Så det burde jo funke. Men da må du inn til sentrum og så ut igjen.

Forresten så bryr ikke hestene seg nevneverdig over trafikk ved Dokkebjerget. Men luftkvaliteten er det nok værre med.

Skrevet

Stall Prinsdal ligger en kort gåtur fra Prinsdal :P og dit går det jo en del busser. Har selv hatt hest der og da kunne jeg fint betale en annen person for å gjøre min del av dugnadsstellet om jeg ikke selv hadde hatt tid. Stall Prinsdal ligger ved Kongeveien (Øvre Prinsdalsvei). Lett å finne om du bare søker litt.

Du har Hauger Gård i Maridalen også. Her er det utegang og de som står på utegang har møkkedag en dag i uka. Så det burde jo funke. Men da må du inn til sentrum og så ut igjen.

Forresten så bryr ikke hestene seg nevneverdig over trafikk ved Dokkebjerget. Men luftkvaliteten er det nok værre med.

Det er veldig fint i Maridalen, men dessverre like langt (ca halvannen time). Ift Dokkebjerget er det muligens jeg som hadde reagert mest på bråket, men jeg legger godt merke til det i alle fall. :laugh:

Men Prinsdal kunne nok vært fint, hadde av en eller annen grunn et vagt minne om at det var så utrooolig langt å gå (kanskje fordi jeg var rundt 10 år) - men når det ikke er det er det jo ganske idèelt. Skal sjekke det ut, takk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...