AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Jeg bor for meg selv og jeg studerer. Bor noen timer unna mora og stefaren min. Har vært der nå denne uken pga ferie, og skulle på skitur med han jeg dater i helgen. Sa til min mor at jeg skulle i bursdag til en venninne i helga. Min stefar vet sånn halvveis at jeg dater noen, da jeg måtte sånn halvveis for noen dager siden pga noe jeg skulle låne. I morges hadde jeg tatt på meg skitøy og tatt med meg skiene og gått ut. Og selvfølgelig så kom mora til stefaren min og spurte hva jeg skulle. Jeg sa jeg skulle i en bursdag til en venninne på fjellet og vi skulle gå på ski. Og så ringte søsteren min i dag og sa at mamma var bekymret fordi jeg hadde sagt to forskjellige ting til dem. Så jeg sa da til henne at jeg skulle i bursdag nå og på fjellet neste uke.. Så om min mor og moren til stefaren min snakker sammen da, så finner de jo ut at det ikke kan være sant heller, da jeg hadde på meg skiutstyr. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. For jeg vil ikke fortelle min mor om at jeg dater noen enda, da jeg synes det er tidlig og hun er helt hysterisk av seg så jeg har egentlig ikke lyst å fortelle om han eller noen andre noensinne (om jeg skal gifte meg så kan jeg kanskje nevne det). Enda mindre vil jeg at moren min skal møte han, for moren min er ikke en bra mor og jeg har ikke hatt det så bra i oppveksten på grunn av henne. Min søster har sluppet dette, da de hun har datet kjenner foreldrene mine og bor i samme by som dem, men hun har nesten aldri sagt noe hun heller. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hater å lyve sånn, men det er ikke så mye annet jeg kan gjøre. Noen råd? Min stefar sier selvfølgelig ikke det han vet til min mor, da jeg bad han holde tett om det og han holder sine løfter. Anonym poster: 5e61224df0858e9fbe7d239c8d4482fc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Vent til du kommer hjem (du bor jo noen timer unna), og om hun konfronterer deg med det, så si at du dater noen. Blir hun hysterisk, be henne ringe opp igjen når hun har roet seg. Og legg på røret. Legg på røret hver gang hun blir hysterisk. Da slipper du å lyge og passe på å holde historiene i orden. Er vel ikke så kjekt for daten din å måtte bli hemmeligholdt? For ikke å snakke om hvor slitsomt det må være for deg? Anonym poster: 0f27edc30c6a861f4db60f83d4512363 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Vent til du kommer hjem (du bor jo noen timer unna), og om hun konfronterer deg med det, så si at du dater noen. Blir hun hysterisk, be henne ringe opp igjen når hun har roet seg. Og legg på røret. Legg på røret hver gang hun blir hysterisk. Da slipper du å lyge og passe på å holde historiene i orden. Er vel ikke så kjekt for daten din å måtte bli hemmeligholdt? For ikke å snakke om hvor slitsomt det må være for deg? Anonym poster: 0f27edc30c6a861f4db60f83d4512363 Takk! Han vet godt hvorfor jeg ikke vil snakke om han til min mor, så jeg tror det går bra for han, men er slitsomt for meg ja! Får gjøre som du sier jeg da. -TS Anonym poster: 4bdde961050a631c732f889f442370e2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Du må jo få leve livet ditt slik DU ønsker! Ikke la henne gjøre det til ditt problem. Måten hun reagerer på er HENNES problem! Det er kanskje vanskelig i begynnelsen. Men på sikt tror jeg det blir enklere når hun venner seg til at du gjør slik du vil, uansett hvordan hun reagerer. (samme AB som over) Anonym poster: 0f27edc30c6a861f4db60f83d4512363
super-s Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Hvor gammel er du? Er du myndig så har jo hun ingenting hun skulle sagt. Du bestemmer over deg selv og ditt liv. Men jeg kjenner jo ikke historien, så jeg kan jo egentlig ikke uttale meg om det. Det høres for meg veldig slitsomt ut å må holde dette for deg selv. Kan du snakke med stefaren din om hvordan du skal gjøre det da? Kanskje han kan hjelpe deg å finne ut hva du skal si?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå