Gå til innhold

Hvor mange kameler skal man svelge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med svigerfamilien. Får skylden for at sønnen deres ikke vil besøke dem pga broren sin, som forresten bare skal krangle og diskutere, men som er svigers gullunge. Ikke min feil det vel!!

Er lei av det. Jeg har alltid vært snill mot folk, kjenner at nok er nok.

Problemet er jo nå at de skal bli besteforeldre, og jeg føler at jeg må svelge kameler. Hjelp?? Hvordan skal jeg klare det?

Jeg føler meg rådvill, hva er det beste å gjøre. Vil at ungen skal omgås besteforeldrene, men om de f. eks sier noe som er helt på jordet så skal jeg bare nikke og smile? Det er ikke meg, min personlighet, men gjør det om det er det beste for ungen.

Anonym poster: 7c6af4e10bb43d1b2c452667166055c7

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

da synes jeg du skal slutte å spise kameler.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk gidder 'å svelge kameler' i utgangspunktet - ta igjen! Du må ikke la dem tråkke på deg og legge skylda for ting på deg, stå opp for deg selv og vis dem hvor skapet skal stå. Bedre å gjøre dette nå, før ungen kommer, enn at du blir sittende å nikke mens de overstyrer deg totalt ift. oppdragelsen, kommer med spydige stikk til deg og behandler ungen din på en måte du ikke liker mens dere er hos dem.

Skrevet

Ja, det er jo sant. Men får hele tiden inntrykk av at man skal "finne seg i det". Tenkte å ta en prat med mine egne foreldre om dette idag, høre hva de mener...

Skrevet

Du må høre med legen om du kan svelge kameler nå som du er gravid.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sagt rolig, men bestemt at du ikke blander deg opp i hvor ofte mannen din besøker dem om de sier noe om saken.

Gjør de det ikke ville jeg sagt at: jeg føler at dere tror jeg gjør så ikke (mannen din) besøker dere. Jeg vil bare si at dette er en sak jeg ikke blander meg opp i.

Det er greit å svelge en del kameler, men det er lurt og helt greit å si ifra på en høflig måte når du blir dårlig behandlet.

Skrevet

Men jeg fikk høre av mannen min at svigermor hadde tatt det opp med ham. Det at hun mistenkte at det liksom var pga meg at vi ikke besøker så ofte.

Jeg veksler mellom det å være rolig, bestemme meg for å være høflig, og det å tenke at nå skal jeg søren meg si ifra.

Egentlig er jeg en som sier ifra om ting veldig lett, og som ikke er redd for å si min mening eller skape ubehageligheter om jeg mener at jeg er urettferdig behandlet. Men tenker på barnets del.

Det er første gang jeg faktisk må tenke på andre enn meg selv sånn sett (har tatt endel hensyn til mannen min og, men det blir noe annet føler jeg).

Mye å tenke gjennom, og jo mer jeg tenker på ting, jo sintere blir jeg (er andre ting som mannen min fikk høre også, i samme slengen, som provoserte meg veldig, men som ikke handlet om meg direkte).

I går gråt jeg litt, for jeg føler familien går litt i oppløsning. At det har klikket for svigers, på en måte?

Føler alltid vi har hatt OK forhold.

- TS

Skrevet (endret)

Ring dem og si at du ønsker å komme bort og snakke sammen om noe.

Fortell hva mannen din har sagt om "din såkalte innblanding", og at du synes det er svært ubehagelig å lure på om de tenker det om deg.

Drar dere begge to kan han ta opp det andre som ble sagt, og så kan dere snakke ut om det alle sammen.

Du kan bare bestemme deg for at du skal være voksen, rolig og saklig- uansett. Forhåpentligvis klarer svigerforeldrene dine også å være det.

Det går fint an å være rolig, høflig og å ta opp ting samtidig.

Det vil forresten gavne barnet deres også om dere klarer å rense luften før det blir født.

Barn merker veldig godt at noen har en dårlig stemning seg imellom.

Endret av leirbål
Skrevet

Ja, det tenkte jeg ikke på, takk for tips, leirbål. Barn merker jo sånt veldig godt. Om ikke jeg er god skuespiller, da.

Jeg har egentlig bestemt meg for å bare la ting fare.. Ikke bli fullstendig overkjørt om det skulle bli sånn, men heller bare lukke ørene om det skulle være ubehageligheter. Det tror jeg er best.

De får da bare tro hva de vil, jeg bare tenker at det er synd for dem at de går rundt og er paranoide.

- TS

Skrevet

Altså - dette er noe hun kun har sagt til sin sønn? Da skal ikke du gjøre noe. Dette får han ta opp med sin mor, og helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor han tok det opp med deg. Du hadde ikke hatt vondt av ikke å vite, men nå har han lagt en stein til byrden din, helt unødvendig.

Anonym poster: 12f8de33bd1254bdc4eeca10113e79e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...