AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har akkurat avsluttet et 12 år langt samboerskap, der jeg ikke har hatt det bra. Jeg føler meg ikke noe særlig nå, og trenger tips til hvordan jeg kan føle meg bedre. Hva gjorde du for å komme deg igjen etter bruddet? Anonym poster: b66bca30a714f2da4ed51dc6b28059a4
Gjest Elissima Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Jeg klippet meg + farget håret mørkere, også dro jeg til London og diverse andre steder i Europa. Bare for å komme vekk, se noe annet og få nye impulser. Hjalp med litt shopping også. Husker også at jeg unnet meg noen hudpleiebehandlinger og sånt. Følte meg bedre. Håper du finner på noe som hjelper for deg, viktig å ta vare på deg selv nå! Bruk venner til å finne på ting med. Om det så er en hyttetur eller en tur på restaurant. Det vil bli bedre, selv om du har det kjipt nå. Tro meg 2
Marble Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Hei. Er i samme situasjon dog færre års samboerskap.. og satser på lys i tunnelen i tiden framover Går mye tur, planlegger turer blant annet til syden, leser, snakker masse med venninner og familie, skriver dikt, trener masse igjen, lager nye inspirerende musikklister (spotify), frisør er booket og skal skifte jobb! Tvi tvi til oss 😊
SmartA Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Skal vi se... Jeg var så sønderknust etter at han jeg var gift med ikke ville være gift med meg lenger, at jeg gikk rett i kjelleren. Etter å ha prøvd å håndtere situasjonen på egen hånd i et par måneder innså jeg at det ikke fungerte, og begynte i terapi. Det er noe av det smarteste jeg har gjort. Fikk samtaleterapi, antidepressiva og sovemedisin. Jeg sier overhodet ikke at medisiner er en quick-fix-løsning, men for meg var det helt nødvendig der og da. Jeg fikk hodet såpass over vannet at jeg klarte for eksempel å spise litt, jeg fikk sove om natta, og jeg fikk etter hvert overskudd til å gjenoppta trening - den beste medisinen av alle, spør du meg! Så, jeg begynte å jogge/løpe, først 5-6 km, så økte jeg distansen gradvis, og nå klarer jeg 1,3 mil! Føler meg gull etter hver tur, og har ærlig talt aldri vært mer fornøyd med det jeg ser i speilet. Ut over dette, så støttet jeg meg på gode venner, en fantastisk familie, unnet meg en god del shopping, særlig nye, lekre klær, fri kvote på egenpleie (type dyre kremer og annen luksus), lagde god mat og drakk mye god vin. Sluttet med alle medisinene etter et lite halvår. Tåka VIL lette, TS. Det kan komme til å ta litt tid (alt mellom 1-2 år er regnet som helt vanlig/normalt blant terapeuter, noen bruker kortere tid, og noen bruker enda lengre). Hvis jeg skal gi deg ett eneste råd, så gi deg selv tid til å jobbe deg igjennom dette, og ikke fall for fristelsen til å hive deg i armene på den første og beste som viser interesse. DU er det viktigste akkurat nå (pluss eventuelle barn, selvsagt). Stå på - jeg heier på deg! 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Jeg skal gi deg det beste rådet fra en erfaren person. Du trenger tid med gode venner der du gråter, prater om ALT og rett og slett føler trygghet. Anbefaler å ikke drikke alkohol på minst 2 uker, bruk tid på sorgen. Så etter ca 2 uker (alt etter hvordan du takler sorgen) Så drar du på byen så prøver du å fokusere på det å bare leve i nuet, få litt trua på deg selv å prøv deg litt på sjekkefronten igjen. Jeg jobbet med selvbilde å begynte å sjekke opp menn i en fleng, så dette var trøsten min. Jeg ble overrasket over hvor godt draget jeg hadde, og alt dreier seg om hvor god trua du har på deg selv. Skal sies at jeg hadde sex med noen av de, og det hjalp faktisk en del da fokuset ble flyttet fra exen til flørt. Så slik gjør du... 1. Bruk tid på sorg 2. Gå turer i marka alene " frisk luft er godt for psyken og ikke minst bra for det fysiske 2. Vær med venner, prat med gode venner om hvordan du har det 3. FLØRT 4. Lev livet Du er sikkert en lekker person så jeg har trua, sikkert mange som vil ha deg! Lykke til Anonym poster: c9a6461ef6201dce3a27eca3a491e2d5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Handlet klær. Byttet ut sikkert 90% av garderoben. Rocket dansegulvet og tiltrakk meg fine damer. Byttet sveis og klesstil. Begynte å reise utenlands. + mye mer :-). Anonym poster: 5b01700d498347a8816153d59749b3c8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 trening er anbefalt ved lette depresjoner så sikkert gull ved brudd. man ser jo i tillegg bedre ut. Anonym poster: 1874a482da8fd96c775f4ea553db6ac3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Jeg begynte å jogge, fikk ut følelser på den måten samtidig som man jo føler seg bedre uansett etter trening. Løp i skogen og hvis jeg tenkte på noe trist eller ble sint løp jeg bare fortere, så ble liksom følelsen omsatt til energi. Klippet håret/skiftet frisyre, kledde meg fint (men det gjorde jeg forsåvidt da jeg hadde samboer også, bare fornyet litt og ble litt voksnere i stilen). Sørget for å gjøre ting som var bra for meg og kjenne på at det faktisk var ting jeg hadde lyst til og kunne gjennomføre. Gjorde meg ferdig med følelsene etter bruddet - ga slipp på bitterhet og sinne jeg kunne hatt ovenfor eksen, begynte å meditere daglig. Nå litt over et år seinere har jeg det bedre enn på mange år - folk kommenterer ofte at jeg virker så glad og avslappet, og jeg har ny kjæreste jeg har det veldig fint med. Jeg begynte å føle meg bedre veldig fort etter bruddet selv om jeg også må ha vært mer lei meg og deppa enn jeg egentlig kan huske nå; men jeg følte fort at nå kunne jeg endelig være meg selv... eksen kommenterte det da vi var på en fest at jeg virket så annerledes. Og det var bare fordi jeg hadde det bra. Anonym poster: cbeab86c07a62e5726d49ab9be03abc2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Da samboeren min gjennom fem år plutselig stakk av fra barnet vårt og meg gikk jeg rett i kjelleren de første ukene. Jeg var så heldig at jeg hadde god støtte fra både familie, venner og kollegaer som hjalp meg gjennom sorgprosessen. Jeg forandret kostholdet og gikk ned 8 kg på noen uker, handlet litt nye klær i tillegg til at jeg forandret litt stil (mer kjoler f.eks.), jeg tok meg friheten til å gå ut på byen (noe jeg ikke hadde hatt mulighet på fem år), jeg flørtet, laget meg en side en nettdating side (bare for å ha noen å snakke om og få følelsen av at jeg var interessant). Etter at det hadde gått litt tid følte jeg meg bedre enn på lenge og jeg følte at jeg smilte mye mer enn jeg hadde gjort de siste fem årene! Det er ikke mer enn en to mnd siden det ble slutt, men jeg merker at jeg er på god vei til å komme meg videre. Det stikker ikke lenger i hjertet når jeg ser han. Jeg har blitt mer likegyldig! Så det er faktisk lys i enden av tunnelen, selv om jeg ikke klarte å tro på det når alle sa det... Anonym poster: 3a72dfec074bacedea51c15c5189ff8f
Gjest Elissima Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 trening er anbefalt ved lette depresjoner så sikkert gull ved brudd. man ser jo i tillegg bedre ut. Anonym poster: 1874a482da8fd96c775f4ea553db6ac3 Det stemmer! Jeg ser det finnes treningscamper i utlandet. Kan være en ide hvis man er litt sporty? Zumba camp på Mallorca f.eks, yoga i Tyrkia eller fjellklatring i Canada. Tror greia er å holde seg aktiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå