Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort oppsumert: jeg er veldig redd for å bli sviktet, og sliter med dette generelt. Redd for å ikke være bra nok. Han er redd for å ikke være bra nok, og sliter veldig med å opprettholde kontakt/holde avtaler. Dette er noe han gjør med alle(familie, venner, bekjente), men som han til en viss grad kommer unna med, fordi han er så bra ellers og lett å like.

Jeg vet han er glad i meg, og har slitt med følelsen av at han er redd for å være for dårlig for meg. Jeg er veldig glad i han, og sliter med følelsen av at jeg ikke er "verdt" hans tid, selv om jeg vet at det handler om at han ikke har så mye tid.

Når vi snakkes, så prøver han å få til en avtale med meg, og ofte er det jeg som har lite tid også. Han har det vanskelig for tiden mtp skole og jobb, og de nevnte problemene med å føle seg for dårlig. Han er åpen og ærlig når vi møtes, jeg har før vært litt for usikker på han, noe som har blitt overført til han. Dette vil jeg gjøre noe med!

Jeg vil møte han med selvsikkerhet og gi han litt tryggheten om at han er bra nok, og at han ikke trenger å prestere så veldig ovenfor meg. Det er mulig at jeg er den som må kontakte han mest(da han ikke tar initiativ overnfor noen), og jeg må finne en måte å takle det på. Det er jo andre som klarer å være venn med han, så på en eller annen måte må jo jeg også klare det. Han gir meg masse når vi er sammen, det finnes få som jeg føler meg så bra med. Jeg vet at jeg betyr mer enn de aller fleste for han, og han gjør alt for å få meg til å føle meg trygg på han når vi er sammen.

Jeg har ikke noe behov for å bli hans kjæreste eller noe mer, men jeg har et behov for å bety noe for han og at han kan bety noe for meg. Jeg er ganske ung(men har bikket tenårene), så jeg ser på dette som en måte å lære noe om meg selv på og bli kvitt den angsten for å ikke være bra nok. Vi har kjent hverandre i et år snart, men først de siste fire månedene at vi har møttes oftere(dvs annenhver uke eller sjeldnere). Jeg skal møte han på mandag igjen, da er det ca to uker siden vi så hverandre sist.

Spørsmålet er: hvordan klare å være hans venn(eller "noe") uten å la det gå utover meg selv? Hvordan slutte å være usikker på meg selv?

Anonym poster: d7a89d19d64f3e1f2b73f4d9297c69ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...