Gjest lisha Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Er helt grønn på dette her.. Jeg skal lage en sammensetning av mange forskjellige sanger til en sang, sånn klipp og lim - hvor en sang starter, for så å gå rett inn i refrenget til neste sang, for å så gå videre til refrenget i en annen sang etter det igjen osv osv.. Jeg har laget spilleliste, men vet ikke hvordan jeg skal få sangene sendt til hun som skal ordne dette for meg? går det an å legge sangene inn på ipod f.eks, så kan hun laste den fra ipoden og over til sin datamaskin? eller må jeg kjøpe alle sangene for å få dem lastet ned? hvor mye koster det evt å kjøpe pr sang fra spotify?
Gjest Kine Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Er helt grønn på dette her.. Jeg skal lage en sammensetning av mange forskjellige sanger til en sang, sånn klipp og lim - hvor en sang starter, for så å gå rett inn i refrenget til neste sang, for å så gå videre til refrenget i en annen sang etter det igjen osv osv.. Jeg har laget spilleliste, men vet ikke hvordan jeg skal få sangene sendt til hun som skal ordne dette for meg? går det an å legge sangene inn på ipod f.eks, så kan hun laste den fra ipoden og over til sin datamaskin? eller må jeg kjøpe alle sangene for å få dem lastet ned? hvor mye koster det evt å kjøpe pr sang fra spotify? Jeg har Spotify premium og kan laste ned sanger til offside modus. Men jeg kan ikke bruke de til det formålet du snakker om. De kan kun spilles av gjennom Spotify. Vet ikke hvordan det er om du kjøper sanger via iTunes.
Gjest Magdalene Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 (endret) Om du betaler for spotify er det gratis å høre på alle sangene. Hun kan ha en spotify-app på iPod/iphonen sin slik at hun bare spiller av spillelistene dere har laget der. Edith: Leste litt feil. Du kan ikke laste ned sangene i spotify og redigere og ordne som du vil. Men du kan jo kjøpe de i iTunes.. Endret 22. februar 2013 av Magdalene
Muscae Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Du kan også finne dem på youtube, og bruke en av mange youtube-to-mp3-converter til å lagre sangene på pcen din. Da kan du bruke dem til det du vil.
Gjest lisha Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 okei, da må jeg forsøke meg på itunes istedenfor tenker jeg hva koster det å kjøpe de i itunes?
Gjest lisha Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Du kan også finne dem på youtube, og bruke en av mange youtube-to-mp3-converter til å lagre sangene på pcen din. Da kan du bruke dem til det du vil. aner ikke hvordan jeg gjør det jeg! jeg trenger trinn-for-trinn, hehe
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #7 Skrevet 22. februar 2013 Bruk wimp? Du kan høre sangene så mye du vil i offline modus... Anonym poster: 299194f176e651b1cd5ecfb6a5fa5e80
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #8 Skrevet 22. februar 2013 Oi... Hadde ikke scrolla langt nok opp... sorry :/ Glem #7 Anonym poster: 299194f176e651b1cd5ecfb6a5fa5e80
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #9 Skrevet 22. februar 2013 Bruk et program som ripper streamet musikk, f.eks. Replay Music. Da får du tatt opp sangene fra spotify til mp3-filer. Anonym poster: 2e36e6272febaa91f0f4051ed2764a35
Thorn Skrevet 22. februar 2013 #10 Skrevet 22. februar 2013 Man kan vel fortsatt kjøpe sanger via Spotify? Er jo ingen vits å lete dem opp i iTunes dersom du har dem klare i Spotify. Husker ikke akkurat pris, men det blir billigere per sang jo flere du kjøper. Det er uansett billigere enn å kjøpe en cd. 1
Sulosi Skrevet 22. februar 2013 #11 Skrevet 22. februar 2013 Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #12 Skrevet 22. februar 2013 Man kan vel fortsatt kjøpe sanger via Spotify? Er jo ingen vits å lete dem opp i iTunes dersom du har dem klare i Spotify. Husker ikke akkurat pris, men det blir billigere per sang jo flere du kjøper. Det er uansett billigere enn å kjøpe en cd. Det er vits dersom TS ikke kan bruke sangene som hun vil. Programmer som Wimp og Spotify har ofte en eller annen form for sperre på mp3-filene som gjør at det er begrensninger for hva de kan brukes til, selv etter at du har lastet de ned på egen pc. Anonym poster: 37eb456bab020bc2b154cf390968c5bc
Thorn Skrevet 22. februar 2013 #13 Skrevet 22. februar 2013 Vel, iTunes har da i hvert fall restriksjoner. Jeg holder meg langt unna iTunes etter å ha betalt 80 kroner for en cd, for deretter å finne ut at filene ikke kunne spilles av på min ikke-Apple-mp3spiller. Har aldri merket noen restriksjoner på filene jeg har kjøpt hverken på Wimp eller Spotify, men jeg driver da ikke med noen form for miksing av sangene. Har du link til noe steder der det står at man ikke på fullverdig mp3-versjoner av sanger man kjøper på Spotify?
Gjest lisha Skrevet 23. februar 2013 #14 Skrevet 23. februar 2013 Spurte hun damen som skal hjelpe meg hvilke programmer hun brukte! hun brukte itunes, og så brukte hun imovie for å klippe og lime sangene. (hun var litt usikker på om det gikk å kun bruke sanger og ikke noe filmer, men det går vel an?) Hun sa hun skulle prøve med sanger hun hadde først, og fungerer det, så får jeg bare kjøpe de sangene hun ikke har! Jeg prøvde å laste ned itunes - men kom ikke lenger enn prøvingen for det ble noe feil under nedlastningen.. så jeg vet ikke hvordan itunes fungerer.. Dette blir forsøk nr 2 på å lage en bryllupsdans (wedding dance surprise), for den første damen som hjalp meg fikk det ikke til noe bra! lydnivået var helt ræva og veldig varierende, og hun hadde gjort feil utifra hvordan jeg ønsket det.. Så jeg hååper bare vi får det til nå - slik at det blir bra
Gjest Sobril Skrevet 23. februar 2013 #15 Skrevet 23. februar 2013 Hva har skjedd med spotify? Før kunne man vitterlig høre låter med gratisversjonen, med reklame riktignok, men da jeg logget på kontoen nå fikk jeg beskjed om å oppgradere. Får ikke hørt én eneste låt fra spillelistene (har ikke vært innlogget på en stund).
OneLove Skrevet 23. februar 2013 #16 Skrevet 23. februar 2013 Hva har skjedd med spotify? Før kunne man vitterlig høre låter med gratisversjonen, med reklame riktignok, men da jeg logget på kontoen nå fikk jeg beskjed om å oppgradere. Får ikke hørt én eneste låt fra spillelistene (har ikke vært innlogget på en stund). Det var ikke selve programmet du skulle oppgradere da?
Gjest Sobril Skrevet 23. februar 2013 #17 Skrevet 23. februar 2013 Det var ikke selve programmet du skulle oppgradere da? Nei. Fikk beskjed om å kjøpe premium.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #18 Skrevet 23. februar 2013 hun brukte itunes, og så brukte hun imovie for å klippe og lime sangene. (hun var litt usikker på om det gikk å kun bruke sanger og ikke noe filmer, men det går vel an?) Hun sa hun skulle prøve med sanger hun hadde først, og fungerer det, så får jeg bare kjøpe de sangene hun ikke har! Off topic, men: Det er litt snodig å bruke iMovie til å klippe sammen sanger. Hvis hun har iMovie går jeg ut ifra at hun bruker en Mac, og har da også Garageband, som er et lydredigeringsprogram. Anonym poster: fc92807f190529737e79752ff1c4d6eb
OneLove Skrevet 23. februar 2013 #19 Skrevet 23. februar 2013 Det er fortsatt free abonnement hva jeg kan se, men det er jo da begrenset til PC.
Thorn Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Hva har skjedd med spotify? Før kunne man vitterlig høre låter med gratisversjonen, med reklame riktignok, men da jeg logget på kontoen nå fikk jeg beskjed om å oppgradere. Får ikke hørt én eneste låt fra spillelistene (har ikke vært innlogget på en stund). Jeg har gratisversjonen, ingen problem med den her. Har du forsøkt å logge deg inn på kontoen din på spotify.com og se om der er noe informasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå