AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har jobbet nå på samme plass i 5 år nå, og har kun fått disse årlige små oppgangene hvert år. Jeg har aldri bedt om høyere lønn, jeg har mye erfaring nå etter disse 5 årene, gjør det som er å kunne i min stilling i dene bedriften, og føler egentlig jeg tjener litt lite. Sammenlignet med andre uten erfarng, tjener jeg rundt 10 kroner mer i timen. Jeg jobber som økonomimedarbeider, og trives godt med det, kan godt tenke meg mer ansvar og utfordringer hvis det er muligheter for det, men føler jeg har utviklet meg så mye på disse årene uten å få rettferdig igjen for det. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå fram. Jeg kan egentlig ikke sammenligne meg med andre medarbeidere, det blir jo urettferdig. Jeg er også usikker på hvor mye en i min stilling bør ha i lønn, dette varierer vel veldig. Akkurat nå er jeg litt på tanken om å bytte beite, da jeg føler behov for å bli rettferdig behandlet angående lønn. Jeg er effektiv, kan faget mitt godt, og er på jobb hver dag. Jeg føler selv jeg er pålitelig og flink, men får meg ikke til å sitte og skryte av meg selv akkurat hvis jeg skulle bedt om et møte. Hva ville dere gjort, og har dere noen tips og meninger ? Anonym poster: 0c2b9c96eb5f712f378429795d628194
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Jeg kom til å tenke på dette blogginnlegget da jeg leste posten din. Hvis en føler behov for å bli rettferdig behandla, må en be om det. Sånn er det dessverre i mange tilfeller. Du virker litt tafatt og beskjeden i det du skriver og hvis en da har en tilstrekkelig kynisk sjef så blir man forbigått. Såh, mann deg opp og gå innom sjefen og be om et møte hvor dere kan diskutere et evt lønnsopprykk. Før den tid så bør du ha gjort deg opp en mening om hvor stor økning som er realistisk og ønskelig (andre i bedriften i lignende stilling, lignende stillinger utenfor bedriften, lønnsøkning i bedriften generelt de siste årene osv) og hvilke positive egenskaper og kvalifikasjoner som gjør deg fortjent til denne. (Og ja, det er skummelt og ubehagelig å diskutere lønn, men drit i det. Menn gjør det hele tida, og det uten den unnskyldende tonen som vi kvinner så ofte får..) Anonym poster: 7d7f397d7238ac9d1f0d312025aa7235
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Du har helt rett. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er litt stille og forsiktig av meg, og redd for å ta den kampen. Jeg har jo aldri gjort det før, og vet heller ikke hvordan jeg skal ta det opp på mest mulig ordentlig og innbringende måte. Er en annen grunn til at jeg har vurdert ny jobb, men det har med arbeidsmiljø og gjøre, men det er ikke noe kritisk. Ellers trives jeg godt, men lønnen er ikke bra. Jeg vet ikke hva de med tilsvarende erfaring tjener, bare de uten erfaring. De er mer åpne om hva de tjener. Jeg vet ikke hvordan jeg skal vite hva personer i tilsvarende stillinger med likt ansvar og erfaring tjener. Det er jo klart de bør øke lønnen, alternativet blir dårlig arbeidsmoral, og det er jo ikke noe særlig. Jeg vil jo ikke yte mer, lære mer, utvikle meg og trives hvis jeg ikke blir satt pris på. Det er lett å skrive dette på nett, men man kan jo ikke banke i bordet og kreve med trusler akkurat. Jeg får nok bare svelge beskjedenheten og be sjefen om et møte. Jeg har endret mine arbeidsoppgaver helt siden jeg startet, det bør jo telle mye. Anonym poster: 0c2b9c96eb5f712f378429795d628194
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå