AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Har kjøpt leilighet med en veldig praktisk bod/skap i gangen. Siden vi har relativt dårlig plass i leiligheten vil jeg utnytte denne boden maksimalt. Tror den er over tre meter dyp og kanskje 1,2 meter bred (mulig jeg bommer helt, har veldig dårlig øyemål:p). Vi skal ha fryser i boden, i tillegg til at alt av ytteplass og sko skal være der siden det ikke er noe særlig gangplass. I tillegg har jeg lyst til å ha støvsuger, vaskebøtter og klesstativ inni der. Kommer sikkert til å måtte begrense meg etterhvert. Uansett, trenger tips til smarte løsninger, feks praktiske hyller som tar liten plass, men rommer mye, men også andre lure ting for å få utnyttet den maksimalt. Kanskje det finnes en blogg der ute med smarte løsninger på små plasser? Anonym poster: cffcad5a50185007f48a776d0b2063b0
pingelill Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 hm. Hva med fryseboksen helt innerst, så bygger dere hyller over (slik at fryseren fortsatt kan åpnes) hvor dere kan ha ting som dere bruker sjelden i høyden. Fks vinterjakker ute av sesongen, kofferter, den type ting. Smale hyller langs langsidene, skostativ nederst, og kanskje en stang til å henge andre klær på?
Vårsøg Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Hvis du kan oppgi hvilken vegg døren er på, om den svinger utover eller innover, hvor bred den er, avstand fra dør til hjørne, takhøyde og hvor lyset er plassert, så er det enklere å kunne komme med konkrete tips. Uansett er det viktig å ha det du bruker daglig nærmest mulig døren, men husk at det bør være nok plass fra dørkarm til klesoppheng så ikke jakker osv kommer i klem i døra hvis det blir litt fullt (for det blir det jo gjerne fortere enn man tror). Mange frysebokser er vel bredere enn 120 cm, så kanskje du må ha den på en langvegg. Du kan likevel lage hyller på innervegg til lagring av kofferter osv, som pingelill foreslo, men de bør altså være minst 150-160 cm opp på veggen for at du skal få opp lokket på fryseboksen. Det finnes jo mange fine opphengssystem rundt forbi, både på f.eks. Ikea og byggevarebutikker som Maxbo. Problemet er vel ofte at de har standardmål, og at det ikke alltid er like lett å få det tilpasset fullt ut til et slikt rom. På steder hvor det er smalere enn 27 cm, så bruker jeg alt jeg kan finne som er smalere. Det finnes noen hyller/skap som er 20 cm og smalere (f.eks. baderomsskap eller overskap til stuemoduler), og bare de festes godt i overkant, er de gull verdt på litt mer kronglete steder.
Gjest hedgepig Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Hyllene må være vegghengt. F.eks skinner og hylleknekter med plater på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå