Midnattsol Skrevet 21. mars 2004 #1 Del Skrevet 21. mars 2004 Ok, kanskje et dumt spørsmål men jeg spør allikevel. Hvis man er tykk og begynner å trene, vil det da raskere vises enn på slanke mennesker? :klø: Jeg er slank og begynte å trene for noen måneder siden og vekta mi er akkurat som før, det er derfor jeg spør. Ikke at det gjør noe, for jeg trenger ikke slanke meg, men vil være i form og stramme opp litt. Det har blitt mye styrketrening, trening med vekter av store muskelgrupper. Det er ingen enorme synlige resultater men kroppen føles bra og jeg merker fremgang. Har også begynt mer i det siste med mer kondisjonstrening i tillegg til styrke. Vet er er mange flinke treningfolk her, håper på svar. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 22. mars 2004 #2 Del Skrevet 22. mars 2004 Det skal ikke ha noe å si om en er tykk eller tynn på fremgangen. Hvis man er veldig tynn, har man ikke så mye å gå på og må ekstra inntak av karbo og fett for å få nok energi. Når det gjelder fremgang med vekttrening, står kost og hvile for 60% og trening 40%. Musklene trenger nok byggestener - proteiner og hvile. Det er kun under hvile at musklene bygges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mars 2004 Ok, takk for svar. Vanskelig dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #4 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg er også nettopp begynt å trene, og synes alt er ikke like lett .E r mye nytt som må læres.Synes du miss trixsy at vi må ta tilskudd av protein ,og drikke proteinshake ?eller er det bare for sånne som har trent lenge?Er opptatt av å gjøre det rett,vil ikke gå på treningsenter for å dille.Hva sier dere som kan litt om dette ? Leste inne påTRIM.NO at vis du ville ta av noen kilo så skulle du trene styrke først , og så spinning,Håper noen kan forklare meg litt om det ,fordi jeg finner ikke den tråden igjen.Det var om at MANGE gikk mye på aerobik,spinnning, og ikke på STYRKE og fikk god kondis men mistet IKKE se kiloene de hadde ekstra som de ville bli kvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 23. mars 2004 #5 Del Skrevet 23. mars 2004 Ja det er ganske vanskelig. Det har tatt meg mange år å kjenne min egen kropp. Den reagerer helt forskjellig på forskjellig type trening, mat osv. Kunnskap er nøkkelen! Skaff dere mest mulig informasjon om hvordan kroppen fungerer og reagerer på kost og trening. Når det gjelder proteintilskudd i form av pulver ol., er det nødvendig hvis man trener styrke og ikke får i seg nok proteiner gjennom maten. En bør få i seg ca 2 gram proteiner per kg kroppsvekt om dagen. (Trenger ikke riktig så mye de dagene man ikke trener). En proteinshake inneholder ca 40g proteiner og det er maks av hva kroppen klarer å fordøye om gangen. Disse "reglene" gjelder ikke bare for de som har trent lenge. Musklene trenger like mye byggestener om en er nybegynner eller erfaren. Bare tenk deg når du er skikkelig støl. Muskelfibrene er ødelagt og trenger å bygges opp igjen. For at de skal bli sterkere/større enn de var før treningsøkten, må de få tilstrekkelig med proteiner og hvile. Gjør man ikke det, vil fremgangen bli minimal. Etter en styrketreningsøkt forsetter forbrenningen i mange timer etterpå, også om natten. Derfor kan mange oppleve å gå fortere ned i vekt ved en kombinasjon av styrke og kardio, enn de som bare trener kardio. En annen ting er at ved høy intensitet som på en spinningtime, forbrenner man først karbolagrene. Ved moderat intensitet forbrennes fettet først. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #6 Del Skrevet 23. mars 2004 Takk for fort svar miss-tricky , Ja jeg får lese og lære.Synes DU har mye godt å komme med på mange områder,ha en GOD dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 23. mars 2004 #7 Del Skrevet 23. mars 2004 Tusen takk, det var snilt sagt. Ha en fin dag du også! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. mars 2004 #8 Del Skrevet 23. mars 2004 Dette var intressant! Jeg trener spinning og styrke - både hver for seg og i kombinasjon på samme dag. Det blir ofte middag rett etter trening, men jeg må spise noe greit før trening. Kan et slikt proteintilskudd være noe da? Bør jeg uansett bruke noe slags proteintilskudd? Og i tilfelle hva??? Dette er jeg helt grønn på! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #9 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg ser inne trim.no at de skryter veldig av protein delight og at de selger den på proteinfabrikken.no der er det i flere smaksvarianter tengte jeg skulle prøve bjørnebær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 23. mars 2004 #10 Del Skrevet 23. mars 2004 Lurt å ta en proteinshake rett før trening og etter trening. Whey (myse) protein taes opp raskt, og jeg synes det er det beste. Jeg har ikke smakt Protein Delight fra Scitec Nutrition, men har hørt den er god. Selv så synes jeg Whey fra Ultimate Nutrition med jordbærsmak er god. Man bør spise raske karbohydrater retter etter trening, f.eks en banan, og proteiner ca en halvtime etter trening. Proteintilskudd er ganske dyrt, man kan f.eks bestille det på proteinfabrikken.no. Jeg kjøper proteiner på Hälsokostbolaget i Svinesund, Sverige - en del billigere der. Kan få mange gode tips på www.iform.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #11 Del Skrevet 23. mars 2004 Skal man ta proteintilskudd må man også ha nytte av det.. Dvs at en trener HARDT (dvs at du er veldigkjørt etter trening) og man må trene mer enn tre økter uka synes jeg. Dersom en trener som en mosjonist, og spiser bra, har men lite behov for det. Mener nå jeg... Mange idrettsutøvere i individuelle idretter som trener hver dag tar ikke tilskudd... Lasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 23. mars 2004 #12 Del Skrevet 23. mars 2004 Ja, proteintilskudd er mest tenkt til de som trener styrke flere ganger i uken. Trener man 1-2 ganger i uken, får man antagelig nok proteiner gjennom maten. Må jo trene hardt når en trener styrke...hvis ikke, ser jeg ikke noe poeng... pusetrening med vektene er bare tull etter min mening. 8) Som du skriver er ikke proteintilskudd veldig utbredt i andre typer idretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. mars 2004 #13 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg trener styrke tre ganger i uka og spinning tre ganger i uka - tilsammen fire treningsøkter. Bør jeg ta tilskudd da??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 23. mars 2004 #14 Del Skrevet 23. mars 2004 Det spørs egentlig hva du vil oppnå med treningen. Trener du for å holde deg i form og ikke er så veldig opptatt av muskelbygging, er det ikke så mye poeng. Spis da heller proteinrik mat. Men uansett så er en proteinshake veldig grei som et mellommåltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. mars 2004 #15 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg er mest opptatt av å få litt muskler - og bli kvitt fett. Musklene syns jeg begynner å komme og etterhvert går jeg ut fra at det blir mindre av fettet også Takker for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå