jente168 Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har nå i en mnd. byttet ut frokost og lunsj med Herbalife-shaker for å gå på kaloriunderskudd, men jeg spiser middag. Jeg trener 2-3 ganger i uken, og holder da på i ca 2 timer per gang, trener både styrke og kondisjon. Men problemet er at jeg ikke går ned! Tallet på vekta har ikke endret seg litt engang! Er det mulig at kroppen har gått i sparebluss fordi jeg spiser for lite? Noen som har erfaringer med slikt? Eller som har råd til meg? Jeg er 163 og veier 80 kg, og dette må gjøres noe med!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 om ikke du har gått ned noe har du spist for mye. Kalorier inn vs kalorier ut. Anonym poster: cd21ae8738287d7228ec02d7d7bef795 3
Gjest pellepirat Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Sparebluss skjer vel først når kroppen har fått alt for lite mat over lang,lang tid. 1 mnd er nok ikke nok, spesielt hvis du ikke har gått ned noe. Spiser du ingenting annet som kan ha fått kaloriinntaket opp? Hvor mye kalorier er det i shakene kontra frokosten og lunsjen du spiste? Tenk som så at for å gå ned 1kg på man forbrenne ca.7000 kalorier mer.
momo Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Fører du nøye kontroll over alt du spiser? Så du virkelig vet du er i kaloriunderskudd. Ellers er jeg sånn som holder på mye vann i starten av en slankekur, og da jeg starter opp med trening igjen. Men det er bare de to første ukene, så starter kroppen å slippe på vann og vekt. Har du brukt målebånd? Eller legger du noe merke til om du er blitt litt smalere?
Gjest made4u Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Har ikke tro på deg og er overbevist om at du gjør deg selv en bjørnetjeneste, du går ned i vekt og kommer ut av det uten å ha lært noe om hvilken livsstil du skal ha videre og med dårligere forutsetninger enn du burde hatt. Har mer tro på at du på sikt slanker deg opp i vekt om enn hvilken midlertidig nedgang du får.
Xaphan Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Er middag det eneste måltidet du spiser i løpet av en dag? Hva spiser du da? Og hvor stor porsjon? Jeg kan se for meg at to shaker ikke vil gjøre deg mett som kan føre til overspising ved middagen. Ellers er jeg enig i han over meg: du kan ikke leve på slanke-shaker resten av livet. Hvis du vil gå ned i vekt og faktisk holde på vekta når du er ferdig bør du heller lære deg hvordan du kan spise deg mett i løpet av en dag og fortsatt være sunn. På den måten slipper du å legge på deg alle kiloene igjen så snart du slutter med shakene og går tilbake til vanlig mat.
Gjest made4u Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Slutt med det tullet her jo før jo bedre, tipper du blir blandt dem som slanker deg fetere og får et enda mer problematisk forhold til mat og det å spise - dette prosjektet her er bare selvdestruktivt.
Gjest made4u Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Være så snill mot deg selv, at du ikke lider deg gjennom dette bare for å utvikle enda vondere forhold til mat og det å spise senere - dette her er så unormalt at det ikke er godt for noe. Du kan fint ta av mye slikt, men du lærer ingenting om din nye livsstil (etablere nye vaner etc) - da du ikke kan leve som dette hele livet så kommer en tid da du må leve noenlunde normalt igjen. Når den tid kommer har du ikke fått med deg noen etablerte vaner, kroppen din har ikke tilpasset seg noen nye vaner og du stiller med dårligere forutsetninger enn noen andre. Det må gå galt. Du lider derfor helt forgjeves og sjansen er stor for spisegilder senere. Gjør deg den tjenesten å i alle fall å vurdere å etablere nye vaner du kan holde og som kan hjelpe deg mot ditt mål. Det du gjør nå er bare desperat og det gjør det bare mentalt verre for deg, har du aldri hørt berettelser om hvordan pulverkurer har ødelagt menneskers forhold til mat og det å spise? Du er skapt for å spise mat og ikke for pulverkurer - spill på lag med din kropp, ikke kjempe mot den på unaturlig vis.
Gjest Katten. Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Fuck shaker. http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste/ Og husk: muskler veier mer enn fett. Drit i vekten, kjenn på kroppen.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Du trener kardio og styrke 3 ganger i uka på 2 timer.. og spiserkun shakes til frokost og lunsj. Middag er neste måltid. .! Jeg vil nå påstå å si at du soiser for lite! De fleste spiser faktisk for lite når de trener og kroppen sparer på ressursene med en gang! Du må begynne å spise! Tenk nytt! Lag eggerøre med eggehviter, spis fisk, kylling og masse proteiner. Hold karbohydratene litt lavere enn din normalt. Altså kutt yt noen brødskiver kanskje? Lag fiberpasta i stedet for vanlig pasta osv... cluet er: spis nok mat! Fokuser på å spise proteiner! Evt kjøp en proteinshake til etter treningsøkten. Og sist men ikke minst; ikke gi opp treningen! Den gir deg energi og yter kroppen din masse godt! Resultater kommer. Nå vet du at du må gjøre noen endringer i kosthold. Prøv og feil metoden. Det som funker for alle andre som kommer med tips er ikke sikkert passer deg og din hverdag ig lyster Anonym poster: 4930bc83b8d14bdc7fc0e1a8f578e6a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå