Gå til innhold

Støtte til oppusing ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det går ann å få dekt oppussing, stemmer dette ?

Har snakket med husbanken, men de kunne ikke svare meg. Er badet som må pusses opp, men pengene strekekr virkelig ikke til. Jeg sparer til det.

Noen som har vært borti dette før ?

Anonym poster: 07956131c9d90e695dcc517774a2860f

Skrevet

Hvis du har et gammelt hus, kan du søke riksantikvaren om stønad, kjenner noen som fikk det, men de fikk ikke pengene før etterpå.

Så på nyhetene i dag at det var forslag om skattelette til oppussing for å få bukt med svart arbeid i bransjen.

Anonym poster: b8cdad9b5e133992ca5c37fafcb77ac6

Skrevet

Har hørt at det går ann å få dekt oppussing, stemmer dette ?

Har snakket med husbanken, men de kunne ikke svare meg. Er badet som må pusses opp, men pengene strekekr virkelig ikke til. Jeg sparer til det.

Noen som har vært borti dette før ?

Anonym poster: 07956131c9d90e695dcc517774a2860f

Hva mener du? Jeg håper ikke det igrunn, med mindre det er snakk om støtte ifm asbest el annet som kan påvirke liv&død.

Vil man pusse opp så får man spare, som alle andre.

Anonym poster: f02e1b6d13e96eb4788610f15baea3cf

• Liker 7
Skrevet

Hvis man ikke har råd til nødvendige utbedringer så har man ikke råd til og eie.

• Liker 7
Skrevet

Hvis man ikke har råd til nødvendige utbedringer så har man ikke råd til og eie.

Litt kvass den der.

Hva om en har fått forandret økonomi og en skade har skjedd akutt. Ikke alle har en stor oppspart buffer for slikt.Det andre er at å pusse opp bad ,er sykt dyrt.Samt du skal ha rett type folk til å gjøre jobben,slikt koster penger

• Liker 1
Skrevet

Jeg får da virkelig ikke håpe at at skattepengene våre skal gå til oppussing av folks bad. Du får ta opp et lån og betale for oppussingen din selv.

Anonym poster: c50d045b136edbfddd29ee323c4e8b82

• Liker 10
Skrevet

Jeg vet at folk som MÅ bruks sens maling (pga av astma og allergi) får igjen noe på skatten siden sens er dyrere enn annen maling.

Skrevet

Litt kvass den der.

Hva om en har fått forandret økonomi og en skade har skjedd akutt. Ikke alle har en stor oppspart buffer for slikt.Det andre er at å pusse opp bad ,er sykt dyrt.Samt du skal ha rett type folk til å gjøre jobben,slikt koster penger

Jeg er fullstendig klar over at renovering av baderom koster store penger. Men det er jo akkurat like dyrt for alle. Om man ikke har oppsparte midler så bør man heller ikke sitte med en bolig hvor baderommet trenger utbedring. Eiemarkedet er jo ikke for alle.
  • Liker 5
Skrevet

Det å ikke sitte med et baderom som trenger utbedring,kan være mange grunner.

Lekasje fra nabo over, vaskemaskin som lager krøll..

Jeg synes du er firkanta i dine svar.Derfor jeg reagerte

Skrevet

Det å ikke sitte med et baderom som trenger utbedring,kan være mange grunner.

Lekasje fra nabo over, vaskemaskin som lager krøll..

Jeg synes du er firkanta i dine svar.Derfor jeg reagerte

Økonomi er jo nettopp firkantet. Det er ikke rom for sosiale hensyn og offentlig støtte til den som er uheldig. Om man mener man har råd til å eie egen bolig så bør man ha tatt høyde for kostnadene som løper ved utbedring.

Lekkasjer osv. bør være dekket av forsikring. Om man ikke har forsikring så bør man HVERTFALL ikke eie bolig.

• Liker 3
Skrevet

Helt enig med Olive!

Det skal noe ekstreeemt spesielt til for at jeg skal kunne forstå støtte til oppussing.

Skrevet

Jeg sa ikke at jeg mente ts skulle få støtte.Men at uforutsette ting kan skje. Og de om ikke har forsikring,vel kan skylde seg selv.Men poenget er at ting kan skje

Gjest Surrehodet
Skrevet

Det er faktisk slik at det er mulig å søke om støtte gjennom husbanken til opppussing, om ikke reglene er forandret de siste 2 årene.

Men det er ett lån og ikke en donasjon. Dette fordi man skal ha mulighet til å pusse opp bad/kjøkken selv om man ikke kvalifiserer til vanlig banklån.

Og jeg mener at det er behovsprøvd opppussing, som feks, skader etter lekasjer osv.

Skrevet

Det er faktisk slik at det er mulig å søke om støtte gjennom husbanken til opppussing, om ikke reglene er forandret de siste 2 årene.

Men det er ett lån og ikke en donasjon. Dette fordi man skal ha mulighet til å pusse opp bad/kjøkken selv om man ikke kvalifiserer til vanlig banklån.

Og jeg mener at det er behovsprøvd opppussing, som feks, skader etter lekasjer osv.

Hvis det er et lån, så stiller saken seg annerledes enn ren støtte!

• Liker 2
Skrevet

Du kan om du kan bekrefte lav inntekt, samt at en må pusse opp (ikke fordi det er stygt liksom) for at det skal være brukanes, søke kommunen om tilskudd til oppussing. Det er under samme ytelse som startlån etc. Men det er bare de med den aller laveste inntekten (gjerne lav uføre) som får tilskudd.

Gjest hedgepig
Skrevet

Jeg vet at folk som MÅ bruks sens maling (pga av astma og allergi) får igjen noe på skatten siden sens er dyrere enn annen maling.

Tviler!

Sens er ikke dyrere enn annen maling. Sens kan sammenlignes med flere kvaliteter

siden den kan males på de fleste underlag.

• Liker 2
Skrevet

Tviler!

Sens er ikke dyrere enn annen maling. Sens kan sammenlignes med flere kvaliteter

siden den kan males på de fleste underlag.

Ok, da har jeg blitt løyet til da, snakket med ei dame som sa at ho skulle ha kvitteringer på alt av maling, for ho fikk igjen på skatten siden ho måtte bruke den, fordi har hadde astma.. En skrønet dame, eller tilfelle, ikke vet jeg. men trodde det var tilfelle :)

Skrevet

Alle som eier hus og ikke har råd til oppussing av bad burde ikke eie hus? HAHAHAHAHAHA!!

Anonym poster: c68996df650d6f52548c3bf9fe693ca6

• Liker 1
Skrevet

Alle som eier hus og ikke har råd til oppussing av bad burde ikke eie hus? HAHAHAHAHAHA!!

Det er da ingen menneskerettighet å eige eget hus?

• Liker 3
Skrevet

Det er da ingen menneskerettighet å eige eget hus?

Det er greit, men om kriteriet for å eie hus var at man skulle til enhver tid ha 80-100 k tilgjengelig for oppussing av bad, ville det ikke vært mange huseiere i Norge. Ikke vanlige folk ihvertfall. Kanskje det er det bankene sikter mot. Om 30 år er Norge føkked. Klasseskille likt det på 1800-tallet. Skal bli meg herlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...