Gå til innhold

Kunstig liljekonvall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger én stakkars kvist liljekonvall. Denne trenger jeg i august måned, og det er som kjent ikke sesong for liljekonvall på den tiden. Er det noen som vet hvor jeg kan få fatt i kunstig liljekonvall, som helst ikke ser så altfor kunstig ut?

Anonym poster: c17bafc8ced205510248891b1691f274

Skrevet

Jeg vet at det finnes et slags pulver der du kan "tørke" friske blomster.

Blomstene ser ikke "tørkede" ut etterpå. Så kanskje du kan "tørke" noen friske liljekonvaller mens det er sesong?

Husker ikke hva dette pulveret heter, dessverre. Kanskje noen andre vet?

Skrevet

Går det ikke an å så liljekonvall i en potte hjemme? :)

Skrevet

Jeg vet at det finnes et slags pulver der du kan "tørke" friske blomster.

Blomstene ser ikke "tørkede" ut etterpå. Så kanskje du kan "tørke" noen friske liljekonvaller mens det er sesong?

Husker ikke hva dette pulveret heter, dessverre. Kanskje noen andre vet?

Ah, spennende alternativ! Det må jeg prøve å finne ut av. Tusen takk for tipset :blomst:

Går det ikke an å så liljekonvall i en potte hjemme? :)

Den tanken har jeg ikke engang tenkt, så bra tips. Men... om det var så enkelt, ville ikke alle blomsterforretninger/gartnerier gjort det samme? Det er ikke noe med at de rett og slett kun blomstrer på en viss tid av året, uansett? :vetikke:

Skrevet

Husker jo ikke hva pulveret/sanden het :-( Men den var ihvertfall blå. Spør i velassorterte blomsterbutikker eller hobbybutikker?

Skrevet

Tusen takk, Dolce - fant faktisk samme link selv tidligere i dag, etter tipset ditt :jepp: Tusen takk! Vil jo mye heller ha tørket ekte liljekonvall fremfor kunstig liljekonvall. Supert tips! :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...