Gå til innhold

De groveste feilene med leiligheten din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nevn de groveste feilene med leiligheten din. Er det dagens standard? Hva er dagens standard?

Her er de groveste feilene i leiligheten min:

1. Jordingsfeil så man potensielt kan få livsfarlig strøm av å ta på dusjen om man samtidig har på varmekablene.
  2. Veggplater i stuen som løsner.
  3. Muggproblemer og dårlig luftemuligheter (burde vært installert bedre vifter)
  4. Manglende netting på åpning til vifte utendørs, så det kommer inn mus.

Og en litt mindre grov feil, dårlig malingsarbeid der man ser de 2-3 fargene som var på veggen/listene tidligere...

Din tur!

Anonym poster: 9fb4c719c06e2bea5b47802a9042520e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egentlig bare gammel standard på elektrisk system. Ellers er det småting som for lange lister, stygg maling, herpa panellist (men den har vi rivi og skal sette opp ny) og stygg maling.

:)

Edit: ser at jeg lista opp stygg maling to ganger, men det er virkelig så stygt at kan like gjerne stå dobbelt. :P

Endret av KaDust
  • Liker 1
Skrevet

Tja feil og feil, men her er det skeivt. Dvs, man kan bare glemme en hjørnesofa i stua feks, for veggen går ikke i nitti grader, men i 60.........................

:sinnatagg:

Anonym poster: b4231016ebc35d033d71807564deedae

Skrevet

TS her: Ja, og så glemte jeg noe viktig!

Tapeten på badet holder på å gå i oppløsning, den er forresten i bæsjebrun farge (for å lage litt stemning når man skal gjøre nr 2???), og servanten er morken og går også i oppløsning, så ikke lurt å lene seg på den for å si det sånn.

Anonym poster: 9fb4c719c06e2bea5b47802a9042520e

• Liker 2
Skrevet

Lekkasje ved glassbyggesteinene i dusjen, så det kommer vann utover hele gulvet. Gulvet heller ikke riktig vei.

Ujevne og stygge vegger i stua.

Ellers er alt som det skal :)

Anonym poster: 326ece542aa02a1e9bea6ec6e4f5113c

Skrevet

Feilbelastning på det elektriske, feilmontert vegghengt toalett og feilmontert avløp under vasken på kjøkkenet. De to siste er fikset. Den første er ikke kritisk og heller ikke alvorlig, så vi venter til vi har penger.

I tillegg har en eller annen IQ-bunt funnet ut at sånn skitbillig veggfornyer, det er fint å klæsse på veggene i alle rom. Så det blir merker i veggen for den minste ting (speiselt da kattefaen fant ut at han kunne klore på veggen), og limet sitter ikke skikkelig så det er boblete over alt. Her er det bare latskap som gjør at det ikke er fiksa ennå. ;)

Skrevet

Den groveste feilen har vi nok rettet opp i nå, men vi hadde seriekoblede stikkontakter som gikk gjennom en vegg og viste seg å være støpslet inn i en stikkontakt i naborommet...

Hun som bodde der før elsket å bruke tapet, så både baderomsdøra og den ene soveromsdøra er tapetsert, på begge sider, og malt i rommets respektive farge. Altså er baderomsdøra grønn på den ene siden og hvit på den andre, mens soveromsdøra er grønn på den ene siden og blå på den andre.

Ellers er vi førstegangsoppussere, og kunne nok gjort veldig mye bedre grunnarbeid. En del dårlig sparkling, rett og slett!

Skrevet (endret)

Tja..det er en gammel leilighet så den er litt skjev og det trekker litt fra vinduskarmene og sånn men så mange feil tror jeg ikke den har? Et par av vinduene har blitt malt igjen fra utsiden så de kan ikke åpnes, men det er ikke noen krise for meg:P

Edit: Kom på at det er noe galt med blandebatteriet i dusjen så det er utrolig dårlig trykk. Kan sikkert fikses av en rørlegger men det har jeg ikke råd til akkurat nå.

Endret av SoftKitty
Skrevet

Ingen farlige feil, men irriterende mangler! Blandebatteriet i dusjen skulle vært byttet ut før forrige eier (for å si det pent), så det går ikke an å justere temperaturen. Vi er alltid rød av varme etter en dusj :fnise: . Litt lite isolasjon generelt sett, trekk fra vinduene, vi hører samtalene til de de under oss o.l. Litt overfladisk mugg i 2 vindu (det har ikke satt seg, så det forsvinner når vi vasker, men i utgangspunktet burde det jo ikke skje i det hele tatt).

Hele leiligheten hadde hatt godt av litt oppussing. Skitgammelt kjøkken og servant på badet. Helt tydelig at det er kun malt før vi flyttet inn, slik at det så litt bedre ut (det gjør ikke det). Så har de ikke klart å fikse rør/avløp slik at oppvaskmaskinen kan få lov å stå helt inne i hullet sitt...så den stikker iallefall 5 cm utfor resten av skapene/kjøkkenbenken.

Vi leier. Så vi gidder ikke å gjøre noe med det. Vi flytter i løpet av året. Men håper de pusser opp før neste flytter inn!

Skrevet

Bytter alle lyspærene en gang i uka. Og det er en del! Kjempe dårlig ventilasjon.. Leiligheten er forsåvidt ny, men noen har nok slurvet her og der.

Vi leier bare, og neste uke bytter vi dette ut med hus:D

Gjest Badabing
Skrevet

I tillegg har en eller annen IQ-bunt funnet ut at sånn skitbillig veggfornyer, det er fint å klæsse på veggene i alle rom. Så det blir merker i veggen for den minste ting (speiselt da kattefaen fant ut at han kunne klore på veggen), og limet sitter ikke skikkelig så det er boblete over alt. Her er det bare latskap som gjør at det ikke er fiksa ennå. ;)

Sånn gipsduk? Det tenker nemlig vi på å bruke.. :P

Her:

Dusjen heller ikke nok, så vi må skrape vannet ned i sluket.

Dusjer på vinduet, er litt redd det vil føre til fuktskader en gang..

Mangler et trappetrinn på utetrappa på baksiden av huset. Ekstremt merkelig, det er veldig langt ned!

Skrevet

Mugg på ene langveggen om vi ikke er supernøye med utlufting.

Parkett som har begynt å knette og en plate smeller.

Noen råe vinduskarmer og en rå vindusramme.

Sluket på badet er det noe galt med, så jeg må legge røret fra dusjen nøye for å unngå eventuelle skader som kan utvikle seg over tid på gulvet..

Anonym poster: 7eb8289618d4f43613e0d6f843c1349d

Skrevet

MIstenker mugg i en vegg på badet

Gammelt elektrisk anlegg

Lytt

Endel knirk i tregulv i gang

Ellers noen overflater som ikke er pene og trenger sparkling og maling

Anonym poster: 1f9832f560652343512d27b92ea28886

Skrevet

Innebygd microbølgeovn som ikke fungerer, så vi må ha en ekstra på benken. Lekkert..

Skrevet

Sånn gipsduk? Det tenker nemlig vi på å bruke.. :P

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet hva gipsduk er. Det som er på veggene våre er en ca 3 mm tykk myk greie, en veggfornyer av heller tvilsom kvalitet. Når den en gang skal ned så skal den erstattes av en sånn uhåndterlig, men vedig tynn glassfiberduk.

Skrevet

Det verste må være at det er lagt en helt vanlig ledning fra rekkehuset og ut til boden. Ligger bare på bakken. Trygt.... Har heldigvis fått ordna mesteparten av det andre, men har en del dårlige vinduer som vi ikke har fått byttet ennå.

Skrevet

Er litt småplukk i leiligheten, men den groveste feilen i leiligheten er nok meg selv. :)

Skrevet

Alle gulv i vår leilighet er parkett lagt rett oppå betong (1 etg), så det er med andre ord veldig gulvkaldt.

Vegger og tak er heller ikke isolert godt nok.

Ytterdør som ikke passer inn i karmen, så man kan faktisk se rett ut på trappen selv om døren er igjen (kødder ikke), som igjen gjør det kaldt.

Ingen av vinduene er tette, igjen, kaldt.

Utleier vil ikke bytte ut hverken ytterdør eller vinduer, for det er da ikke kaldt!

Skrevet

Helt sykt skjevt. Vi byttet kjøkkeninnredning nå nylig og selvom vi liker stiler med ikke for mye overskap så ser man nå godt hvor skjevt det er! Dårlig elektriskannlegg. Strømmen går om tv, pc, vannkoker og vaskemaskin står på samtidig. Vi har egentlig egen kurs for kjøkken og egen for stue, men halve stua går på kjøkkenet tydligvis. Det er fukt i veggene, vi merket det sykt godt i høst! Fasaden går i oppløsning. Døra inn til badet er unormalt smal så en vanlig vaskemaskin f.eks. får man ikke inn på badet. Er lytt her! Vi hører naboen som bor skrått under oss utrolig godt! De har byttet rørene i blokka nå og da ble det bedre, men vi hører han fortsatt godt :P Heldigvis er vi gode venner så vi bryr oss ikke om det.

Sånne småting, sjøgresstapet på 1 vegg, får ikke fjerne den av svigerfar som vi leier leiligheten av. Gult soverom, men det får jeg male da. En nabo som burde få seg et hus langt ut i skogen hvor han ikke har naboer!

Anonym poster: 5ecbc415845be49666bec4e53f1aa667

Skrevet (endret)

Det er dårlig isolert og trekkfult, så vi fyrer for kråkene og de i etasjen over... Lydt mellom to av soverommene og terassedøren er ikke tett.

(Musepiss i havet sammenlignet med en del av de andre leilighetsfeilene som listes opp her da :fnise: )

Endret av Lykkelitenen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...