Gå til innhold

Hva skal til for at BV tar barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt (barna er voksne nå, stort sett) om en familie som hadde en mor som skrek til barna og slo dem. Som skremte dem inn på rommet sitt og truet med å flå dem levende. Som ikke matet barna sine, da de var sultne og sa det til sin mor, sa hun "det er ikke mitt problem". De spiste brødskive med nugatti til middag.

Faren var narkoman, og ruset seg foran ungene. Han hadde også en egen plantasje og var i fengsel pga det.

Barnevernet var innblandet, men det skjedde visst aldri noe.. I all verden? Hva er barnevernet til egentlig?

Den dag idag er 2 av ungene narkomane. Faren fortsatt narkoman.

Anonym poster: 1375e6fd79aa9abc0ca7a7632ce9b703

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel et av de tilfellene hvor Barnevernet IKKE gjorde det de skulle, ta barna ut av hjemmet!

Skrevet

Ja, og se hvordan det gikk med barna :( Narkomane.

Anonym poster: 1375e6fd79aa9abc0ca7a7632ce9b703

Skrevet (endret)

BV gjør mange grove feil. Mange barn burde vært fjernet fra hjemmene sine (denne saken, Alvdalasaken, Christoffersaken osv). Men i mange situasjoner tar de også unger og drar de inn i et system de ikke skulle vært i og gjør situasjonen deres enda verre. Jeg hadde en kompis som i alderen 14-16 var i innblandet i noen innbrudd, samt ble han tatt for å kjøre uten lappen noen ganger, ofte med kjøretøy som ikke sto for teknisk kontroll. Foreldrene var snille, det var bare rett og slett sønnen som var en "drittunge". BV kom på bane og fjernet han hjemmefra. Fra kjæresten, vennene og familien, ergo alt som føltes trygt for han. De flyttet han rundt på 7-8 forskjellige institusjoner rundt om i landet på under 1 år. Ingen barn har godt av å bli flyttet rundt på på den måten, de trenger fast rammer og et sted å føle seg trygg og å føle tilknytting til, de var alt annet enn det han fikk der. Alt dette gjorde så klart at han fikk en del psykiske problemer og ble suicidal. Idag er han heldigvis hjemme der han burde være og han har blitt frisk igjen, fått seg jobb og alt går mye bedre. :)

Endret av _Essx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...