Gå til innhold

Gunner til å gifte seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss fordi vi elsker hverandre! Vi vet at vi vil dele resten av livet sammen! Etter mange år på baken, og flere forhold/samboerskap, vet man hva man vil ha, og ikke minst hva man IKKE vil ha! Min tilkommende og jeg traff hverandre for halvannet år siden, og bare vet at vi er " ment to be" :hjerte:

Skrevet

Fordi at når man har funnet den rette så vet man det bare, og da er det det mest naturlige skrittet å ta. Det finnes ikke tvil i min sjel, og det finnes ingenting som kjennes mer riktig.

Gjest Madley
Skrevet

Fordi jeg ikke kunne tenke meg til å leve med noen annen i hele verden og at det føles riktig å gjøre det.

Skrevet
Fordi jeg ikke kunne tenke meg til å leve med noen annen i hele verden og at det føles riktig å gjøre det.

:enig_animasjon: Det er godt nok grunn for meg.

Skrevet

Det er mange år siden vi bestemte at vi skulle holde sammen for alltid, uansett hva.

Nå har vi endelig fått somlet oss til å formalisere dette, og det var på tide.

Vi angrer begge på at vi ikke har gjort det for lenge siden..... :-)

Bare 4 dager igjen....

Skrevet

Vi gifter oss, fordi vi har vært sammen i åtte år, har vært gjennom gode og onde dager, hatt oppturer og nedturer, kranglet og grått, ledd og elsket, vært i himmelen og helvete, og er sammen alikevel, og er glad i hverandre tross alt.....

Så istedenfor å gå til advokat og sette opp samboerkontrakt og testament, så drar vi til tingretten og gifter oss.

Det føles riktig for meg nå, men hvem vet hva som skjuler seg rundt neste sving? Sier ikke at jeg aldri kommer til å skille meg, eller gå fra han, men jeg vil jo selvfølgelig gjøre mitt ytterste for at vi skal ha det bra sammen så lenge som mulig!

Skrevet

Fordi jeg vil starte familie med ham, og da syns jeg vi skal ha samme etternavn, og da må man gifte seg.

Pluss såklart alle de andre grunnene over her!

Gjest Muslingen
Skrevet

Vi gifter oss fordi vi elsker hverandre, og vil være sammen resten av livet. Vi har valgt et liv sammen, og det vil vi holde ved. I gode og onde dager. :wink:

Skrevet

Fordi jeg elsker ham mer enn noen annen.

Og fordi vi begge føler oss som bedre mennesker når vi er sammen enn hver for oss.

Og fordi det er koselig...og romantisk...

Skrevet

Vi kunne jo vært sammen for alltid selv om vi ikke gifter oss, men for oss blir det enda mer...tja... "offisielt og ordentlig" da. Dessuten fordi jeg vil hete det samme som ham når vi en gang får unger (forhåpentligvis snart...), fordi vi elsker familien vår og synes et bryllup er den koseligste måten å samle alle på. Fordi det er romantisk og blir en dag vi aldri glemmer og selvfølgelig fordi vi vil vise hele verden akkurat hvor forelsket vi er og hvor mye vi elsker hverandre.

Skrevet

Tja, hvorfor ikke? :-)

Sosiale årsaker:

en anledning til å samle venner og kjente og gjøre noe positivt, og en anledning til å ta fri noen dager for oss to.

Praktiske årsaker:

En ekteskapskontrakt er mye enklere å forholde seg til både i ekteskapet og eventuelt brudd/død enn en samboerkontrakt. Ikke at det er enkelt i den forstand, men ryddigere ihvertfall.

Selv om vi selvsagt KAN hete det samme uten å gifte oss, føles det mer naturlig om man gifter seg i samme slengen.

Romantiske årsaker:

Vi er jo samboere, det må vel bety at vi har lyst til å være sammen.

Vi har unger også, og mammer og papper skal jo liksom være gift da... :-)

Skrevet

:Nikke:

Skrevet

Grunnen til at vi gifter oss, er vel egentlig at vi vil markere for omverdnen at vi hører sammen, at vi er villige til å satse, og at vi ønsker å være en familie - vi to bare.

Selfølgelig elsker vi hverandre, og tror at vi kommer til å være sammen for alltid, selv om vi skulle fortsette å være samboere.

Skrevet

Sitter og er litt rørt her, med en liten gledeståre i øynene og leser alle grunnene og kjenner meg igjen i nesten alle(den eneste som ikke passer helt, er Peluche sin, vi har ikke barn - ennå).

Lykke til folkens! :)

Skrevet

Alle grunnene som er nevnt over, med et unntak.

Jeg skiftet til hans navn i fjor når jeg allikevel måtte ha nytt pass. :oops:

Skrevet

Tex skrev:

Fordi at når man har funnet den rette så vet man det bare, og da er det det mest naturlige skrittet å ta. Det finnes ikke tvil i min sjel, og det finnes ingenting som kjennes mer riktig.

:klappe: :enig_animasjon: :enig_animasjon:

Gjest hildab
Skrevet
Tja, hvorfor ikke? :-)

Sosiale årsaker:

en anledning til å samle venner og kjente og gjøre noe positivt, og en anledning til å ta fri noen dager for oss to.

Praktiske årsaker:

En ekteskapskontrakt er mye enklere å forholde seg til både i ekteskapet og eventuelt brudd/død enn en samboerkontrakt. Ikke at det er enkelt i den forstand, men ryddigere ihvertfall.

:-)

:roll:

Skrevet

Ikke for å spore av...men denne, :enig_animasjon: , som "samtykker" gjør da noe helt annet enn å nikke?? :ler:

Skrevet
Ikke for å spore av...men denne' date=' :enig_animasjon: , som "samtykker" gjør da noe helt annet enn å nikke?? :ler:[/quote']

Hva gjør den da??

Jeg er for øvrig enig med alle over her.

Vi giftet oss fordi vi vil være sammen resten av livet... og da var det like greit å gjøre noe ut av det.

:hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...