Gå til innhold

Noen som har erfaring fra samtaleterapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg og samboer tatt valge og gå til samtaleterapi. Vi har hatt noen tøffe år og han har gjort ting som virkelig har såret og knust alt av tillit.

Men vi har 3 barn sammen og jeg vil ikke gi slipp på det vi har før da "mister" barna en fantastisk pappa som er snill og god dagen lang, men dessverre tar litt før dumme valg når vi har tøffe perioder.

Hva fokuserer de på under sånne timer?

Kan man få flere timer?

Har det funket for noen??

Jeg håper av hele mitt hjerte vi skal komme utav denne krisen og få tilbake det vi en gang hadde!

nå er sitvasjonen sånn at han bor for seg selv og vi skal være gode venner for barna til vi evnt finner ut om vi kan begynne på nytt.

Noen dager er det greit, men andre dager er jeg redd han skal begynne og like det og bo for seg selv og gjøre flere dumme ting som vil gjøre det tøffere for meg og evnt ta han tilbake...

Live er hart og jeg kjenner det som ikke dreper gjør meg sterkere,

men og "miste" familien tar virkelig knekken på meg til tider!

Ønsker IKKE å høre at jeg ikke burde ta han tilbake, før det er kun jeg som kan bestemme det!

Men ønsker og høre fra andre om terapi hjalp og om det er håp for og kunne komme til bunns i ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva fokuserer de på under sånne timer?

Kan man få flere timer?

Har det funket for noen??

1. Man forteller om problemene og veilederen skriver ned og kommer med kommentarer inn i mellom.

2. Ja. Husker ikke hvor mange timer det var da. Men dere får også 2-4 individuelle timer også om dere ønsker det.

Da gir dere samtykke om dere vil at motparten skal få vite hva som ble sagt i alenetimene.

3. Det funket ikke for oss. Til det var problemene for store. Det kom nok også av at vi bodde på en liten plass og hun fra familievernkontoret kom dit 1 gang i mnd.

Hvis vi da tar med avlysning pga dårlig vær og sykdom gikk det fort flere mnd mellom siste time og neste.

Håper det nytter for dere og at dere finner veien tilbake til hverandre igjen. Lykke til.

Anonym poster: 2d8eebe29fa7859bbcc841bd9bd64f4f

Skrevet

Min erfaring var at det ikke hjalp oss veldig, men grunnen til dette var at min ekskjæreste ikke var like innstilt på å ta tak i problemene som han hadde skapt. Jeg hadde skapt endel problemer, og var veldig innstilt på å jobbe med det og være ydmyk, men har mente alt var min feil og det var hos meg hovedproblemet lå. Jeg endte opp med å gå dit alene, da han følte at han ikke ble hørt eller lyttet til av terapeuten.

jeg tror dette kan fungere veldig bra, men bare dersom begge parter er innstilt på at her må begge være ydmyke, lytte, bli enig om å være uenig, se hva en kan gjøre for den andre parten og ikke minst prøve å forstå den andre parten sine følelser!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...