Gå til innhold

Velkomstdrink med sprudlevann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage en velkomstdrink til gjestene mine og vil gjerne lage med cava/musserende vin/prosecco. Helst en drink hvor det ikke må være mer enn 50% sprudlevann i hvert glass (økonomien begrenser meg litt:p).

Noen tips?:)

Anonym poster: 8193f0a0b46983a32639084d9d4b153e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bellini og Kir Royal er jo klassikere. :) Men pass deg så du ikke bruker for lite musserende og ender opp med en flat drink som kjennes ut som brus som har stått en uke i kjøleskapet. Kjøp heller billig, nøytral musserende, ingen vits i å kaste bort penger på dyrt sprudlevann når det uansett skal blandes!

Skrevet

Mimosa med hjemmepresset appelsinjuice. Nam!

Skrevet

Berry Bellini!

http://www.foodnetwo...cipe/index.html

Anonym poster: 92790330995ccd7de2ef9163855820ea

Bruker du bare sånne frosne bær fra frysedisken?

Bellini og Kir Royal er jo klassikere. :) Men pass deg så du ikke bruker for lite musserende og ender opp med en flat drink som kjennes ut som brus som har stått en uke i kjøleskapet. Kjøp heller billig, nøytral musserende, ingen vits i å kaste bort penger på dyrt sprudlevann når det uansett skal blandes!

Bellini tenkte jeg på, det er den med ferskenpuré? Lager du det selv? Hvor mange ferskener må man ha for ett glass? Leste at man burde ha hvite ferskener, får man tak i det i Oslo? Sorry for mange spørsmål:p

Kir Royal har jeg aldri hørt om, skal sjekke ut!

Mimosa med hjemmepresset appelsinjuice. Nam!

Kun appelsinjuice og sprudlevann? Hvor mange deler av hver?

Anonym poster: 8193f0a0b46983a32639084d9d4b153e

Skrevet

Mimosa er 50/50, mens 2 deler jus og 1 del musserende kalles en Buck's Fizz.

• Liker 1
Skrevet

Italiensk Spritz:

2 deler Campari eller Aperol

1 del kullsyrevann

3 deler prosecco

Campari og Aperol er ganske bittert i seg selv og da kanskje ikke smaken for alle, så du kan justere hvor mye du bruker i forhold til kullsyrevann for å balansere smaken. De andre forslagene du har fått egner seg bedre enn mitt hvis du vil servere en søtere velkomstdrink.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...