AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Dette er skikkelig tøft for meg. Jeg var i kjempegod før inntil jeg kolliderte med en bil, jeg var syklist. Jeg fikk tøff medfart og i løpet av de 7 månedene jeg brukte på å bli "normal", mistet jeg nesten 20kg i muskelmasse. Tidligere både løp jeg og trente vekter, svømte, red på hest, klatret, var superaktiv, og superfit. Nå er jeg bare veldig spinkel, og de musklene som vises, de vises fordi det knapt er fett over. Nå er jeg liksom i orden, det vil si.. Jeg kan starte å trene og trene meg opp til hvor jeg var, men hvor starter jeg? Det er så lenge siden jeg var nybegynner. Når jeg ble påkjørt av bilisten var jeg i det jeg kaller knallform. Prøvde å ta noen utfall og knebøy, løftet litt vekter og trente med kettlebellen min. Det virker så meningsløst, men samtidig, et sted må jeg starte og trene meg opp igjen til dit jeg var, jeg bare husker ikke hvrdan jeg gjorde det, om enn det høres rart ut. Anynone....? Anonym poster: 171a88ebd605dd578405746a9758d05c
Sueno Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Har ikke så mye tips å komme ,ed ang trening, men vil bare få ønske deg lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Jeg forulykket i et sykkelritt en gang, og ble liggende på sykehus i flere uker. Mistet 14-15 kg muskelmasse og klarte knapt å gå til å begynne med. I dag er jeg sprekere enn noensinne, så det er mulig å komme tilbake, bare husk at det går ikke så raskt i starten. Med hensyn til styrketrening fortsatte jeg med det samme programmet som før ulykken, bare med mye lettere vekter for hver øvelse. Når jeg klarte tre serier med 15 rep økte jeg belastningen ett hakk. Den vinteren var det mye snø, og jeg fikk gått mye på ski. Det gikk ikke fort, det var bare å kjenne på begrensningene. Jeg lå stort sett godt under syreterskel bare for å bli vant til å bruke kroppen igjen. Sommeren etterpå var utholdenheten nesten like god som året før, selv om muskelmassen fremdeles var mye lavere. Det tok meg over to år å få tilbake muskelmassen, men det kunne gått fortere om jeg hadde prioritert styrketrening. For meg er utholdenhetstrening viktigst. Det er altså mulig, bare vær innstilt på å ikke gå fortere fram enn kroppen klarer. Anonym poster: 95049d481dd3924bfd67b52a6ecee5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå