Supraspinatus Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 "På Idrettshøgskulen er vi overtydd om at fysisk aktivitet er bra for helsa vår. Og vi har god støtte både i vår eigen forsking og forsking verda over. Fysisk aktivitet førebygger mange sjukdomar og det aukar levealderen. Forskarar har rekna ut at om alle i verda tilfredsstilte myndighetenes anbefaling til fysisk aktivitet ville alderen til verdas befolkning auke i gjennomsnitt med 0,68 år. Men skal eg være ærleg, når eg leste dette blei eg litt skuffa. Eg hadde trudd effekten var større." http://www.nih.no/om-nih/aktuelt/nih-bloggen/jostein-hallen/gloym-medienes-treningsrad--gjer-noko-du-likar/ Trener du fordi du liker det, eller er det kun ytre motivasjonsfaktorer?
Kira-delta Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Jeg trener fordi jeg elsker det. De dagene jeg har treningsfri tar jeg meg selv i å glede meg skikkelig til dagen etter for å kunne dra på trening.
Mynona Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Jeg trener fordi jeg må. Jeg hater å trene. Skulle ønske jeg likte det, men hver gang jeg skal trene er det en indre kamp for å komme meg på treningssenteret.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Jeg trener fordi jeg er helt avhengig av å få ut energi, og elsker følelsen jeg får etter å ha trent og alt overskudden og den gode nattesøvnen aktivitet gir meg, Det startet muligens med hovedtyngde på ytre motivasjonsfaktorer, men har klart å bli avhengig. Anonym poster: a64ae508d762fad751c900e75553f2c4 1
Klips Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Jeg leste det innlegget og stusset over at "helse" ble målt i økt livslengde. Det er økt livskvalitet som er hovedmålet mitt i hvert fall. Har hatt mange gamle folk i min familie som er blitt holdt i live lenge nok pga medisinske nyvinninger, men de har knapt kommet seg opp fra stolen selv og langt fra kunnet gå en trapp. Det er det jeg vil kunne, og det er det jeg mener med å trene for helsa. Ikke # år. Ellers trener jeg fordi det er en lykkepille, uansett form tidligere på dagen er jeg suveren etter trening 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Jeg trener fordi jeg mener kroppen vår er bygd for aktivitet. I et såpass sittestillende samfunn er det ikke rart at vi sliter med såpass mange livsstilssykdommer, og jeg ønsker å prøve mitt beste for å unngå å bli en del av statistikken. Jeg pleier å gå ca en halvtime-times tur hver dag + går og sykler til alle ærrend. Trener kardio tre ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Jeg liker å bli mindre andpusten av å gjøre dagligdagse ting, eller gå opp en bakke. Jeg har også psykiske problemer det hjelper mye mot. Det fysiske har aldri sett vidunderlig ut, så det er ikke motivasjonen. Anonym poster: 07d8dacd1adac36cec04bd1131fc1208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå