AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har de siste to månedene trent mye (for meg å være), dvs jeg har hatt et aktivitetsnivå på 1,5 times gange hver dag, og tre av dagene i uka har jeg løpt 4 km som en del av den aktiviteten. Har gradvis trent meg opp fra under scratch til nå å klare nesten 5km sammenhengende jogg. Har også trent noe med håndvekter og tatt basisøvelser hjemme. Spiser utelukkende sunt, kostholdet min betår av egg, cottage cheese, havregryn, frukt, naturell yoghurt, dobbel 0% yoghurt, kesam, kyllingfilet/storfekjøtt, blomkål, potet, et par knekkebrød....... Har ikke vært nazi på telle kaloriene, men på en vanlig dag så ligger det nok på mellom 1800 og 2000. Dette er jo i følge folk alt for mye, siden man må ha 1500 for å gå ned i vekt; men jeg klarer ikke så lite. Men uansett; Jeg synes helt tydelig at kroppen min har forandret seg; ser det spesielt over skuldrene og bringa, fjeset og merker noe forskjell på klær. Synes også midtkroppen (hvis man kan kalle det det) har gått fra å være en stor bolle til å få litt mer "normal kroppsform". Men på vekta ser jeg ikke no særlig forskjell! Kan det være mulig at kroppen forandrer seg og blir mindre uten at man raser ned i vekt? Nå har det jo bare gått 6-7 uker; så jeg tenker at jeg kanskje ligger et par hundre i underskudd om dagen maks og da vil det jo gå saaaakte ned i vekt - noe jeg er komfortabel med. Men er det likevel mulig at man ser at kroppen forandrer seg? Jeg er 160 og veier ca 73. Anonym poster: 4bf401fa23a042cd4887b738d1dbf8af
Gjest Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 (endret) Såklart kan kroppen forandre seg ved fysisk aktivitet og sunt kosthold uten å gå på vekt! I første omgang så strammer man opp mye ved å være i fysisk aktivitet, det betyr ikke at man går så mye ned i vekt, og for det andre veier muskler mer enn fett og man vil derfor kunne være en mye slankere versjon av seg selv i samme vekt hvis man har muskler istedenfor fett! Endret 22. februar 2013 av Gjest
KristineS Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Definitivt mulig som hun over meg sier =) Et godt tips er å ta i bruk målebånd i tillegg til vekta. Det synes jeg har vært veldig greit selv da jeg har hatt enkelte uker der vekta har stått stille, men cm har endra seg.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Jeg syns bare det er rart at jeg liksom skal ha trent på meg så mye muskler at det gir utslag på vekta uten å trent noe utprega styrke. Har tatt mål ja. Er snakk om en cm eller to rundt midjen så langt. Men det er mest det at jeg ser forskjell på "hele kroppen", ikke nødvendigvis at det er så sinsykt mye tynnere men ser mer normal ut, er mye mindre blubbete og dvask og føler meg lettere:P Anonym poster: 4bf401fa23a042cd4887b738d1dbf8af
Gjest Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Du strammer jo opp da! stram hud og løs hud veier ikke store forskjellen, men det er ingen tvil om hvem av de som ser bedre ut Jeg trener heller ikke mye styrke, men jogging f.eks o.l. bygger jo muskler og ikke bare kondis! Men såklart, ikke i samme grad som kun styrke, men vet om flere turgåere som er aktive ute og de ville vært i mye bedre form og mye "sterkere" enn mange av de jeg kjenner som kun trener styrke!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Du strammer jo opp da! stram hud og løs hud veier ikke store forskjellen, men det er ingen tvil om hvem av de som ser bedre ut Jeg trener heller ikke mye styrke, men jogging f.eks o.l. bygger jo muskler og ikke bare kondis! Men såklart, ikke i samme grad som kun styrke, men vet om flere turgåere som er aktive ute og de ville vært i mye bedre form og mye "sterkere" enn mange av de jeg kjenner som kun trener styrke! Du får ikke akkurat strammere hud av å trene, da! Anonym poster: 106dda4edbe5612c2c7546d7f3d92d0e
Gjest Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Jeg har blitt mye "fastere i fisken" av å trene! Har absolutt ikke lagt om kosthold eller livsstil, men trener et par ganger i uken! Man får nok ikke direkte strammere hud nei, men man mister mye småfett som gjør at man "glattes" litt ut uten at det merkes nevneverdig på vekta!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Sånn skikkelig bollemagefett tar sikkert litt tid å få av seg uansett, men at kroppen blir fastere i fisken er jo en fin begynnelse. FÅr bare håpe det blir litt fart på sakene etterhvert Anonym poster: 4bf401fa23a042cd4887b738d1dbf8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå